11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    olav

browser window vergroten d.m.v code in dreamweaver?

Hallo,

onlangs stuitte ik op deze site, http://www.jcbourcart.com/index.html.
    Wat me opviel is dat de pagina het hele scherm vult middels een code.
    Ik zou graag willen weten of ik dat in dreamweaver MX ook kan toepassen. en zo ja hoe. In de source code zie ik dit staan:
    <script language=”JavaScript”><!–
    self.moveTo(0,0)
    self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)
    //–></script>
    Maar eerlijk gezegd zegt me dat niets, ik ben een beginner.
    alvast dank,
    olav

Bijdrager
    oogappel

Copy-pasten in de source van je html-file

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Hoppa, dreamweaver ’t raam uit.

Anders blijf je eeuwig dit soor vragen stellen, omdat je anders eeuwig blijft kunnen i.p.v. kennen:)

Bijdrager
    Jor1

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2017&highlight=fullscreen

hier werd ongeveer dezelfde vraag gesteld

meneer de koekepeer; waarom dreamweaver het raam uit?

ik snap jouw opmerking niet:

Anders blijf je eeuwig dit soor vragen stellen, omdat je anders eeuwig blijft kunnen i.p.v. kennen

ik denk dat je fullscreen websites niet moet willen willen!

Bijdrager
    olav
    ”meneer

Hoppa, dreamweaver ’t raam uit.

Anders blijf je eeuwig dit soor vragen stellen, omdat je anders eeuwig blijft kunnen i.p.v. kennen:)

Volgens mij is het forum voor dit soort vragen an als je geen antwoord wilt geven doe dat dan ook niet.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Heb je gelijk in Olav, excuses.

Mijn probleem met dit soort vragen is dat je het met een simpele google zoekactie vaak al kan uit dokteren, zo ook in jouw geval.

Maar ik zal mijn bijdehante commentaar voortaan bij me houden:)

Bijdrager
    Zout

Dreamweaver MX is echt super, ik leer er zelfs HTML bij d.m.v. dreamweaver en z’n Homsite code style!!!

Dus dreamweaver is echt een must voor iedereen die serieus productief websites maakt. Als ik alles uit m’n hoofd moet typen wat ik maak dan zit ik dag en nacht achter m’n mac, je bakt een paar templates en je poept al je content er zo door!!!

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Niet echt mijn programma.

Ik snap het ook niet helemaal :sealed:

Bijdrager
    olav
    ”meneer

Heb je gelijk in Olav, excuses.

Mijn probleem met dit soort vragen is dat je het met een simpele google zoekactie vaak al kan uit dokteren, zo ook in jouw geval.

En daar heb je gelijk in, ik had het ook zelf kunnen vinden. Ik was te snel met mijn vraag deels omdat de html code me niet veel zegt.
    Om op je andere opmerking in te gaan. Ik heb mezelf via een boek een beetje dreamweaver geleerd omdat ik hoorde dat het een algemeen gebruikte standaard is. En ik wil misschien op den duur wel meer over de html / xml code leren maar allereerst uitvinden hoe het is om een website in elkaar te zetten. Ik wil wel weten, als dat nog opportuun is, of je het voor een beginner als ik ook een ongeschikt programma vind.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Een ondergeschikt programma is het niet.
    Het doet alles wat het moet doen.

Waarom ik het een stom programma vind?
    – De code ziet er niet uit en er wordt overdreven inhoud aan toegevoegd waardoor je pagina’s onnodig groot worden
    – Ik ken zat bedrijven waar ze alleen met dreamweaver werken en waar ze als een javascriptje het niet doet gelijk vast zitten omdat ze de code niet kennen.

Mijn advies is dus, als je graag Dreamweaver wilt gebruiken, neem dan in het begin de tijd om de code uit te pluizen zodat je die ook snapt.

Als bij mij nu iets niet helemaal goed zit, weet ik direct op welke regel dat fout zit. Als je nooit code hebt gezien wordt dat een stuk lastiger.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Bijdrager
    Castor
    ”meneer

- De code ziet er niet uit en er wordt overdreven inhoud aan toegevoegd waardoor je pagina’s onnodig groot worden

Maar DW is de cleanste wysiwyg app, dat wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.