8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vincentdevreede

Browser maken met xCode

Hee,

Ik ben begonnen met het spelen met xCode, gewoon omdat ik graag zou willen leren om eenvoudige programmatjes te maken. En ik weet nu wel hoe de interface builder enzo werkt. En ben begonnen met het bouwen van een simpele browser, en heb tot nu toe nog geen hulp of tutorial nodig gehad voor wat ik heb. Alleen nu kom ik op een punt waar ik dus echt niet uit kom.

Ik wil namelijk bij het openen van de browser automatisch google.nl laten openen. Ik visual basic (waar ik eerst deed in programmatjes maken, tjaa toen had ik nog geen :apple:) lukte dit me allemaal zondr moeite maar met xcode lukt het me echt niet:(

Mijn vraag is dus ook weet iemand misschien een tutorial (recente?) waarin staat beschreven hoe ik zon startpagina kan maken, of waar ik op moet zoeken of kan iemand mij het hier uitleggen hoe ik het moet doen?

Groeten Vincent de Vreede

Ps. Voordat mensen denken dat ik hier gewoon even een script requestje kom doen, dit is niet mijn bedoeling. Ik wil namelijk echt leren hoe ik het kan maken en er van leren. Daarom vraag ik ook om een tutorial, zoekwoorden of uitleg..

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    koen
    Bijdrager
    PJC

Zie HD / Developer / Examples / WebKit / MiniBrowser

:wink:

Bijdrager
    PJC

Zie HD / Developer / Examples / WebKit / MiniBrowser

:wink:

Bijdrager
    Vincentdevreede

Pieterr nee die kende ik nog niet, dankje:)
    Koen, bedankt ik zal dat topic is doorkijken
    en PJC, het probleem is dat daar al te veel in zit en ik door de bomen het bos al niet meer zie. Ik ben dan ook nog nieuw met objective C

Bijdrager
    PJC

In MyDocument.m

[code:1:193db21137]
    // Load a default URL
    NSURL *URL = URLToLoad != nil ? URLToLoad : [NSURL URLWithString:@"http://www.google.com"];
    [self loadURL:URL];
    [self setURLToLoad:nil];
    [/code:1:193db21137]

Dit is een voorzetje, dit is het niet helemaal…

Bijdrager
    Xavifunky

Google opdracht : Web browser tutorial iphone
    Perfecte resultaat ( first hit): http://dblog.com.au/iphone-development/iphone-sdk-tutorial-build-your-very-own-web-browser/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.