9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dragovic05

Browser functie ?

Ik heb gisteren mijn macbook geupgrade van 10.6 naar 10.9 en nou is me opgevallen dat als ik met mijn browser naar boven scroll, een grijs veld tevoorschijn komt. Dus ik vroeg me af of dit een functie heeft ?

Inactief
    Anoniem

Is dit alleen bij de OMT website? Daar staat normaal een advertentie, maar misscvhien heb je een adblocker, dan heb je een lege ruimte bovenaan.

Bijdrager
    GastonM

Nee, dat is het bounce-effect dat je ook op de iPhone en iPad tegenkomt.

Het heeft als functie om je te laten weten dat je de boven/onderkant van de pagina hebt bereikt. Ziet er (dat vindt niet iedereen) wat mooier uit dan dat het abrupt stopt.

Bijdrager
    bartvdv

Dat is gewoon de ruimte die benut wordt om nieuwgeborenen aan te kondigen. Soms verandert die ook van kleur. Recent was die nog oranje. Blauw en roze snap ik nog, maar oranje…

Bijdrager
    dragovic05

@koen, nee bij alle sites

@Gastje8
    , oh ok ja ik vind het niet zo plezierig, wil het liever niet, ik heb dan het gevoel dat ik verder moet scrollen haha

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Datzelfde effect zie je zo’n beetje overal waar je kunt scrollen, niet alleen in Safari — het valt in Safari wellicht meer op omdat het “extra stuk” grijs is. Probeer je dit in de Finder, dan zul je zien dat de inhoud van het venster ook verder naar beneden gaat terwijl je bovenaan zit en probeert te scrollen, maar is de ruimte boven de inhoud wit in plaats van grijs met een schaduwrandje (in 10.8, tenminste — in 10.9 weet ik het niet).

Je kunt dit uitschakelen, maar alleen voor alle programma’s, niet selectief voor sommige.

Bijdrager
    dragovic05

jammer het werkt niet in Mavericks, toch bedankt @jakko

Bijdrager
    mtooster

Blijft dat grijze vlak daar gewoon zichtbaar dan?
    Normaliter ‘schiet’ de pagina er weer gewoon voor als je klaar bent met scrollen.

Bijdrager
    dragovic05

nee het blijft niet zichtbaar maar ik vind het niet zo pretting.

die terminal commando werkt wel in Chrome trouwens en dat is gelukkig mijn standaard browser:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.