6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Browser Camino

Zijn er personen die deze browser al eens gebruikt hebben of nog steeds gebruiken? Is deze browser even goed t.o.v. FF4 en Chrome – veiligheid – en snelheid, op het eerste zicht via de website ziet hij er ordelijk uit!!

Bijdrager
    CedricH

Camino is eigenlijk een versie van Firefox (gebruikt dezelfde Gecko engine) speciaal voor de Mac. Qua veiligheid en snelheid zou het dus vrijwel gelijk als Firefox. Ik weet wel niet of de laatste update van Firefox 4 die de snelheid zo heeft verbeterd ook al in Camino gestopt is.

Ik heb die browser vroeger een tijdje gebruikt maar ben dan toch snel teruggegaan naar Safari en Firefox zelf.

Bijdrager
    joasdekker

Ik gebruikte hem als secundaire browser naast Safari.
    Op zich een snelle browser. Ben hem minder gaan gebruiken nadat Chrome 4 mac kwam.

Ondanks dat het inderdaad de zelfde engine als Firfox gebruikt, heb ik het altijd als een stuk sneller ervaren met minder vastlopers. Maar dit is slechts mijn subjectieve mening.

Bijdrager
    tarun

Werkt prima, maar gebruik Safari als eerste browser. Camino gebruik ik als Safari er ee keer niet uitkomt.

Bijdrager
    leopard

Ik heb hem ook aan het testen geweest, zijn snelheid doet onder Chrome en Safari wat je snel opmerkt, van de rest wel best een aardige browser. Zonder te veel toeters en bellen. Toch gaat Chrome boven Camino als mijn keuze.

Bijdrager
    iep

Deze browser zit op het niveau van Firefox 3.0 en de nieuwe zal op die van 3.6 zitten. Hij loopt dus achter. Het probleem is echter dat Mozilla het embedden van de gecko engine volledig stop heeft gezet en laat dat nou net iets zijn wat Camino gebruikt. De toekomst van Camino is daardoor heel onzeker: http://caminobrowser.org/blog/2011/#mozembedding

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.