One More Thing » Community » Forum » Pro » Grafisch & Fotografie » Brother zwart-wit print maken wil niet omdat kleureninkt op is

Brother zwart-wit print maken wil niet omdat kleureninkt op is

Profielfoto van macnick

macnick op 06 april 2010 #

Hallo,

Ik moet een zwart-wit print maken uit Pages.
Als ik op print druk, komt er op mijn printer te staan, dat de Y en C cartridges op zijn.

Ik hoef alleen maar een zwart-wit printje te maken, hoe doe ik dit nou dan?

Het is trouwens een fotoprinter Brother DCP-357C

M.v.g. Nick

Profielfoto van Waffle

Waffle op 06 april 2010 #

Onder ‘Instellingen’ in het afdrukmenu kiezen voor ‘Normaal papier, concept (snel), zwartwit’

Profielfoto van macnick

Nee, helpt niet.

Er staat steeds ‘vervang inkt’

Maar de zwarte inkt is nog vol

Profielfoto van Waffle

Waffle op 06 april 2010 #

Ik quote even van CNET:

“This can not print in B&W if the color ink is empty”
by jdc2010 on October 20, 2009

Pros: Low price and decent quality printouts
Cons: If the color print cartridges run out you can not print in black and white. Thus you have to buy all 3 color cartridges if they run out and they are not cheap. This is the case even if your black ink is full. There is no B&W only mode.
Summary: I was really dissapointed when I found out that you can not print in black and white even if the black cartridge is full. I really needed to use the printer one day and there is no way to get it to print . I bought extra black cartridges as I figure why do I need color printouts of google directions/maps etc. I guess they would never put that fact on the box or I don’t think anyone would buy it. I would recommend getting a model that allows you to print black and white when you have a full cartridge.

Ik denk dat je pech hebt.

Profielfoto van macnick

Shit!

Dan moet ik toch maar naar de winkel!
Oja, ik raad jullie trouwens geen Brother aan!

Voor je zo’n ding onder de knie krijgt ben je een jaar verder!
Het is gewoon troep!

@waffle

Heel erg bedankt!:lol:

Profielfoto van ixjeer1300

ixjeer1300 op 14 april 2010 #

Hallo.
Ja dat had ik ook, stelletje oplichters daar bij Brother.
Maar dit kun je oplossen door het plastic venstertje aan de achterzijde af te plakken met zwarte tape.
Hier staat beschreven hoe + wat reacties van mensen die het gelukt is waaronder ik.
http://www.theblog.ca/brother-printer-colour-requirement

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke 7 jaren geleden #

De reden voor dit probleem is trouwens omdat veel (foto)printers ook kleureninkt gebruiken bij het maken van afbeeldingen in zwart-wit of grijstinten, schijnbaar om de afbeeldingen er beter uit te laten zien. Je zou denken dat als het om alleen tekst gaat, de printer alleen zwarte inkt zou gebruiken, maar schijnbaar niet.

Als je cynisch wilt zijn zou je kunnen zeggen dat het waarschijnlijk gewoon een manier is om meer inkt te verkopen, vermomd als anti-aliastechniek of zo;)

Over dit topic

Gestart op 06 april 2010 door macnick

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?