9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WimWell

Brother Scanner en printer software.

Ik heb een Brother DCP-132w printer/scanner. Altijd zonder probleem gewerkt. Na update naar Catalina doet de printer het wel maar de scanner niet meer. Firmware ge-update, scanner software ge-update, printer software ge-update. Opnieuw opgestart. Niets helpt. Ik krijg de melding dat ik 32 bits software heb voor die printer/scanner, terwijl ik wel de software heb ge-update naar versie 10.15.

Is dat een bekend probleem?

Wat doe ik fout?

Alvast dank voor je reactie.

Wim

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe scan je met die Brother, via een TWAIN-driver?

Want die werkt niet meer onder Catalina.

https://support.brother.com/g/s/id/os/macintosh.html

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat je de software geüpdatet hebt is nog geen garantie dat die software nu 64 bit is.

Als er geen printer/scanner update komt voor Catalina heb je pech gehad.

Bijdrager
    R_M

Anders uitwijken naar VueScan, daar werken bijna alle scanners op. Je zou het gratis kunnen proberen, het is wel betaalde software…

Bijdrager
    hansman

Ik scan op mijn Brother printer/scanner onder Catalina met het Apple appje “Fotolader”. Al sinds menschenheugenis op de Apple aanwezig.

Bijdrager
    Maarten2015

Heb hetzelfde gehad met een samsung all in one.
    Printer geen probleem na update maar scanner wel. Die verscheen dan ook niet meer in Fotolader. Scansoftware was dus 32 bits, en er is geen update naar 64 bit.

Heb de hier al door anderen getipte Vue-software nu maar gekocht en dat werkt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

“Heb de hier al door anderen getipte Vue-software nu maar gekocht en dat werkt.”

Apple op zijn smalst: hoezo gratis OS? Je hebt er nu ruim €40 voor betaald.

Bijdrager
    Maarten2015

Ik ga me er niet (meer) druk om maken. Heeft geen enkele zin.

Bijdrager
    WimWell

Dank jullie voor de tips. Ik ben er dankbaar voor. Het werkt inmiddels dankzij fotolader.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.