6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    paul pieket

Brother printer op iMac

Hallo,
    vandaag een nieuwe iMac aan het installeren en heb een probleem met mijn printer. Ik zie geen enkele printer in de lijst van pr├şnters. Heb de driver bij Brother ge├»nstalleerd, maar zie die niet terug op de harde schijf.
    Wat doe ik verkeerd?

Alvast dank.

Groet, Paul

Bijdrager
    KarelWillem

Dis hier zie je niets?

Heb je de driver wel echt geïnstalleerd?
    Niet alleen geopend vanaf de diskimage, maar echt naar je HDD geïnstalleerd?

Klinkt dom, maar ik betrapte er laatst ook iemand op, die al drie keer iets had geïnstalleerd (niet dus).

Moderator
    Night

Verder hoef je niet te gaan ‘zoeken’ op je harddisk (mits je alles “echt” ge├»nstalleerd hebt, zoals KW al aangaf).
    Je gaat gewoon naar het Apple menu links-bovenaan, klikt op Systeemvoorkeuren en vervolgens op Printers & Scanners.
    Als in de linkerkolom jouw printer niet vermeld staat, klik je even op het plusje onderaan die kolom. Als de printer fysiek verbonden is met je Mac (bv met een USB kabel) dan zal je Mac automatisch de de juiste printer(driver) voor je selecteren.
    Als dat niet zo is of er komt alleen een ‘generic’ printer naar voren, dan heb je waarschijnlijk toch iets fout gedaan met de installatie.
    Is de installatie desondanks geheel succesvol verlopen, laat dat dan even weten…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk dat ze blij zijn bij Brother, zij hebben ten minste een driver, want hij heeft het bij hen geïnstalleerd.:-P

Serieus:
    zoals @night al zegt, gewoon aansluiten en normaal gesproken hoort er dan al een pop-up te verschijnen: ”Wilt u deze printer installeren voor gebruik op deze computer?”
    zoniet even zelf toevoegen.

Bijdrager
    paul pieket

Dank voor alle reacties, het is opgelost.
    Gedaan wat jullie hebben voorgesteld en nu werkt het. Achteraf gezien, maar dat is altijd zo, was het vrij eenvoudig.

Groet, Paul

Moderator
    Night

(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.