8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    speedyj

bronnen toevoegen in iwork 09 volgens APA richtlijnen

Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn opleiding een betoog schrijven. maar ik moet bronnen volgens de APA richtlijnen in mijn document toevoegen.
    Heeft iemand misschien een idee waar ik dit kan vinden? Ik heb het hele programma en internet doorzocht maar heb niks gevonden.

Groetjes,

Speedyj

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Zoals ik begrijp is het slechts een manier van noteren. Dit is dus geen speciale functie in het programma. Misschien wordt het hiermee duidelijker.

Bijdrager
    speedyj

Op de site van apple staat wel een filmpje (tutorial) hoe je een bron toevoegt volgens de apa richtlijnen. Maar het probleem is dan weer dat ik het nergens kan terugvinden in iwork. Hier de link van het filmpje en dan ‘adding citations and equations’

Bijdrager
    speedyj
    Bijdrager
    dddfnfjefefle

In het filmpje werken ze met het programma EndNote.

Bijdrager
    speedyj

Dank je wel ik ben de trial aan het downloaden. Beetje raar dat ze dat niet in het filmpje zetten.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Ze zeggen het in het begin, alleen als je niet weet dat het een programma is, luister je er snel overheen.

Bijdrager
    Ir.Bob

De meeste mensen die vaak met referenties (bronnen) werken weten wel dat Endnote een ‘reference manager’ is. Endnote (en zijn broer Reference Manager; niet voor de Mac, gelukkig) is de de facto standaard in dit soort zaken. Vergelijk het met Photoshop of InDesign, dat hoef je toch ook niet in een filmpje uit te leggen wat het is?

Overigens is Endnote vaak goedkoper verkrijgbaar via Surfspot (of bepaalde zoekmachines). Ik kan je het programma zeker aanbevelen, werkt super makkelijk. En mocht je in je manuscript toch ineens moeten citeren volgens de Chigago style, dan is het zo omgezet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.