7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mjvanroosmaelen

Bronbestanden muziek onvindbaar voor iTunes

Hallo!

Ik heb gisteren een iPod aangeschaft. Het is voor mij de eerste keer dat ik in aanraking kom met iTunes. Nu heb ik, met behulp van anderen, muziek van mijn externe harde schijf overgezet naar iTunes. Vervolgens de boel gesynchroniseerd, enfin. De muziek staat nu op mijn iPod. Ik wilde wat aanpassingen verwerken en had dus even later de boel weer aangesloten. Alleen nu staat er bij elk nummer in iTunes een uitroepteken (!) met de melding dat het nummer niet kan worden gebruikt omdat het bronbestand onvindbaar is. Mijn externe HD stond gewoon nog aan, hier kan het dus niet aan liggen.

Waarom vindt iTunes de bronbestanden niet meer van mijn externe HD???

Groeten,
    Martin

Geblokkeerd
    Breuf

Welkom op het forum.

Kijk even in de info van één van de niet gevonden tracks. Daar staat als het goed is het pad naar het bestand waar iTunes het bestand verwacht. Kijk of dit inderdaad verwijst naar je externe harde schijf waar volgens jou de track staat.

Bijdrager
    Vodka

Als je de muziek van je externe harde schijf naar itunes hebt overgezet, dan is de kans vrij groot dat itunes ze gekopieerd heeft naar de itunes bibliotheek.

Als om de een of andere reden die liedjes nu niet meer in de itunes bibliotheek staan dan worden ze niet gevonden, ergo uitroepteken.

Ik denk dat je eerst moet vaststellen of demuziek op je harde schijf in je itunes bibliotheek staat, zo nee dan moet je alles opnieuw importeren. Staat het er wel, dan kun je itunes laten verwijzen naar je bibliotheek.

Je kan overigens in de preferences van itunes ook aangeven dat hij niets moet kopieren, maar gewoon de muziek moet pakken vanaf je externe harde schijf.

Bijdrager
    mowat

Als je in Itunes bent en je doet een rechtsklik op je muzieknummer en kiest dan voor “toon in finder” dan zegt het programma waar je bestand echt staat ( zie dat de externe HD aangekoppeld is).
    Als het niet op de juiste plaats staat dan denk ik dan het programma zelf vraagt of het moet gaan zoeken.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    mjvanroosmaelen
    ”Breuf”

Welkom op het forum.

Kijk even in de info van één van de niet gevonden tracks. Daar staat als het goed is het pad naar het bestand waar iTunes het bestand verwacht. Kijk of dit inderdaad verwijst naar je externe harde schijf waar volgens jou de track staat.

Bedankt!

Ik heb dit gedaan. Er staat hier “Locatie niet beschikbaar”

Bijdrager
    mjvanroosmaelen
    ”Vodka”

Als je de muziek van je externe harde schijf naar itunes hebt overgezet, dan is de kans vrij groot dat itunes ze gekopieerd heeft naar de itunes bibliotheek.

Als om de een of andere reden die liedjes nu niet meer in de itunes bibliotheek staan dan worden ze niet gevonden, ergo uitroepteken.

Ik denk dat je eerst moet vaststellen of demuziek op je harde schijf in je itunes bibliotheek staat, zo nee dan moet je alles opnieuw importeren. Staat het er wel, dan kun je itunes laten verwijzen naar je bibliotheek.

Je kan overigens in de preferences van itunes ook aangeven dat hij niets moet kopieren, maar gewoon de muziek moet pakken vanaf je externe harde schijf.

Bedankt!

Moet ik alle nummers (ruim 2000) overzetten naar mijn harde schijf op de laptop? Moet toch ook anders kunnen?

Groetjes!

Bijdrager
    Joffry

Lees de laatste 2 regels van Vodka nog eens goed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.