7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Nicolaas Maes

brommende iMac-800 – Klankkastgevolgen

??? Zoals iedereen staat mijn iMac (800) op een tafel of bureau of iets dergelijks. In mijn geval op een houten bureaublad. wanneer nu een schijf in de CD-schijf wordt gedaan en de imac zijn werk gaat doen daarmee, maakt de imac een behoorlijk (storend) geluid : brommen , je volet de tafel trillen. Als ik mijn iMac aan de zilverkleurige poot optil is het over. Conclusie ; de iMac geeft trillingen door aan de tafel die vervolgens als klankkast fungeert.
    ben ik de enige met een dergelijke ervaring, maar belangrijker : hoe verhelp ik dat ?

Groeten

Nicolaas Maes

Bijdrager
    Zout

misschien kun je em op een handdoek neerzetten, ik heb mijn center speaker van m'n surround ook op een handoek staan omdat m'n tv meubel anders zo mee trilt (waar door de DVD overslaat enz..)

Bijdrager
    JeePee

Dat 'overdreven fibreren' lijkt me niet helemaal normaal, maar ik heb zelf geen ervaring met de nieuwe iMac (helaas;) vandaar ook dat ik het plaatje van de nieuwe imac onder mijn naam heb staan…..) (oh, inmiddels niet meer…). Maakt het nog uit wat voor cd je erin doet, of is het altijd?
    Heb je je vraag/probleem op meerdere forums staan? Wel een aanrader. Niets ten opzichte van dit forum en deze site (want ik kom er elke dag en ik vind het erg goed), maar MacFreak.org is ook een hele goeie en daar krijg je ook zeker reacties!!! Echt een aanrader. Applebits.com kan ook, daar kom ik ook iedere dag.:p

Succes

Bijdrager
    Jan K

Hoi

Bij mij komt het soms ook voor, het ligt ook aan wat voor CD erinzit. Het is bij mij niet echt storend. misschien het bureaublad eens nakijken of het trilvrij te maken is>

Sterkte ermee

Bijdrager
    Ganymedus

Misschien is het raadzaam om er van die kleine zachte rubberen dopjes onder te zetten. (Of amp spikes, maar die zijn een stuk duurder, wel leuk is dat je iMac door een verhoginkje ook beter koeling krijgt.) Maar naar ik mij kan herinneren is het niet normaal dat hij zo enorm trilt. Het kan eventueel zijn dat je cdrom lade niet 100% horizontaal ligt en dus daardoor een resonantie veroorzaakt. En dan zou ik eventjes terug gaan naar de winkel of apple een emailtje sturen.

Bijdrager
    Mark_Unix

ik heb een tip koop een schuim rubberte muis mat en prop die onder je iMac

Bijdrager
    Nicolaas Maes

[quote1:post_uid0=”Guest”]ik heb een tip koop een schuim rubberte muis mat en prop die onder je iMac[/quote1:post_uid0]
    die ga ik eens proberen. vaak zijn simpele oplossingen de beste

merci

ik hou je op de hoogte

NM.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.