14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Brom bij lage helderheid

Hoi,

Ik heb mijn iMac (oude) 24″ gisteren opgehaald van reparatie. Dit ging kwam omdat hij erg bromde bij lage helderheid. Nu komt het echter weer terug. Het wordt steeds erger. Hebben jullie hier ook last van met de witte 24″ Intel iMac?

Thx :innocent:

Bijdrager
    mvdenberg

Jammer dat het probleem niet verholpen is. Weet je wat ze hebben vervangen?
    Zit je iMac aan een geaard stopcontact?

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

Jammer dat het probleem niet verholpen is. Weet je wat ze hebben vervangen?
    Zit je iMac aan een geaard stopcontact?

Ze hebben het LCD scherm vervangen en een inverter board(:?) Hij is niet geaard, maar hun hoorde het de vorige keer ook. Dus lijkt het me sterk dat het nu niet is :?

Bijdrager
    mvdenberg

ik zou het toch maar even proberen op een geaard stopcontact, bijvoorbeeld in de keuken

[size=9:fa7ff5e0c2](dus niet een geaard stekkerdoos aansluiten op je huidige stopcontact: dat helpt n.l. niet)[/size:fa7ff5e0c2]

Inactief
    Anoniem

Het is wel een vele mindere maten als eerst. Ik ben alleen bang dat hun het niet horen als ik hem terugbreng. Dan mag ik 85 euro betalen aan onderzoek:?

Zal het eens proberen met een andere stopcontact

Inactief
    Anoniem

Helpt ook niet, dan wordt het alleen meer erger…

Bijdrager
    mvdenberg

En je weet zeker dat je net een geaard stopcontact had?

[size=9:ec0175cd48]Tussen die 2 posts zit n.l. 4 minuten: dus mac uitzetten, loskoppelen, naar een andere ruimte brengen, aanzetten, testen, uitzetten, loskoppelen, naar je eigen kamer verplaatsen, aansluiten, aanzetten, berichtje posten op dit forum[/size:ec0175cd48]

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

En je weet zeker dat je net een geaard stopcontact had?

[size=9:6f9c3b1229]Tussen die 2 posts zit n.l. 4 minuten: dus mac uitzetten, loskoppelen, naar een andere ruimte brengen, aanzetten, testen, uitzetten, loskoppelen, naar je eigen kamer verplaatsen, aansluiten, aanzetten, berichtje posten op dit forum[/size:6f9c3b1229]

Ja hoor, ik had net een geaarde haspel gehaald. In de douche erin gedaan en naar mijn kamer gerold. Stekker van het Macie er in en weer aan. Maar het is echt in lage maten, maar het wordt steeds erger. Ik wacht gewoon even af en zie over een paar maanden wel.

Misschien zit het nog wel in mijn hoofd omdat ik het gewend was:wink:

Bijdrager
    mvdenberg

Zo kan het inderdaad ook! :D

Als je het nog steeds hebt, raad ik je aan om niet te wachten, maar meteen contact op te nemen met je reseller. Zeker bij een probleem dat niet verholpen is zeker contact opnemen. Als je wacht, laat je zien dat je het accepteert.

Maar wees wel redelijk: als je nu zegt: “Misschien zit het nog wel in mijn hoofd omdat ik het gewend was” dan valt het denk ik wel mee. Vergeet niet dat computers nu eenmaal geluid maken: bij de een wat meer dan de ander.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de winkel net gemaild. In die mail het ik gezegd dat het nog niet helemaal weg is, maar dat ik nog even afwacht of het erger wordt.

Bijdrager
    LEXY

Op reparaties zit meestal 3 maanden garantie.

Inactief
    Anoniem

Na wat op en neer gemail heb ik aan antwoord dat ik een beetje raar vind

Het ‘brommen’ waar je het over hebt is een geluid dat het inverterboard in de iMac maakt. Net als de hardeschijf en ventilator ook geluid maken. Niets om je zorgen over te maken, de iMac is zelf heel stil waardoor dit soort geluiden die de machine maakt hoorbaar kunnen zijn.

Ja, eerst het zelf ook horen en dan meteen een dure nieuwe display en videokaart erin en dan met dit aankomen:?

Bijdrager
    mvdenberg

Wanneer heb je last van die brom? bij normaal gebruik (dus bij normale helderrheid)? Of alleen wanneer je hem erg vel/zwak zet?
    Hoe hard klinkt het? Hoor je het nog als je een raam open zet? Hoor je alleen als het muisstil is?
    Horen anderen bij jou thuis het ook?

Dat je mac een beetje geluid maakt, is logisch. Wanneer het hier muisstil is, hoor ik ook heel zacht een fan draaien in mijn macbook.

Inactief
    Anoniem

Je hoort hem bij lage helderheid. Als de muziek op staat hoor je hem bij zeg maar 3 blokjes. Ik heb er eigenlijk alleen maar ‘last’ van tijdens huiswerk. Alleen ik ben bang dat hij over een half jaar buiten de garantie ofzo steeds erger wordt en het uiteindelijke begeeft:?

Op het Apple forum is nog iemand die het heeft:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1155840&tstart=0

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.