16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

brochure PDF naar Word met behoud van vormgeving

Ik moet een pdf brochure omzetten naar een Word document maar dus met behoud van de complete vormgeving.

Iemand een advies?

Bijdrager
    r.heijma

PDF inlezen in Affinity Designer en daar verder bewerken.
    word is een tekstverwerker.
    Het beste is het origineel te hebben.

Bijdrager
    Dick de Roos

Je kunt het PDF-bestand gewoon inladen (vanuit de Finder erin schuiven) in Pages als je nog wat wilt prutten aan het bestand en daarna exporteren naar Word.
    Meteen in Word kan ook, maar dan ben je wat beperkter met de indeling mocht je daar nog wat mee willen doen.
    Of mis ik nu iets?:roll:

Bijdrager
    r.heijma

Dick, leg eens uit hoe je dat doet dan. Want ik mis daar iets.

Bijdrager
    avanti

Misschien dat ik het anders kan oplossen. Het gaat om een 5 pagina brochure. Ik zit er dan aan te denken om in een 5 pagina tellend Word bestand op iedere pagina de bewuste pdf pagina van de brochure te plaatsen maar dan als watermerk want ik wil dat de afbeelding op slot staat en de gehele A4 pagina vult (100%). Het probleem waar ik dan op stuit in Word is dat het watermerk automatisch zich op iedere pagina herhaalt. En dat wil ik dus niet. Op iedere pagina een ander watermerk. Is daar misschien een goeie oplossing voor?

Bijdrager
    tarun

Ja. Iedere pagina in Word met een nieuwe sectie laten beginnen.

Bijdrager
    TheBigZ
    avanti op 15 november 2017

Het probleem waar ik dan op stuit in Word is dat het watermerk automatisch zich op iedere pagina herhaalt. En dat wil ik dus niet. Op iedere pagina een ander watermerk. Is daar misschien een goeie oplossing voor?

Onderaan:

https://support.office.com/nl-nl/article/Een-watermerk-invoegen-in-Word-f90f26a5-2101-4a75-bbfe-f27ef05002de?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Moderator
    Night

@TheBigZ: Kan je daar ook een PDF selecteren of met je er eentje (zoals in die omschrijving staat) uit de galerij kiezen?

Bijdrager
    avanti

Hallo TheBigZ, die link die je stuurde is zeer interessant maar het lukt me nog steeds niet om op iedere pagina een ander watermerk te plaatsen. Het heeft dus met secties te maken, ik zag hoe je die kan aanmaken maar er staat voordat je het watermerk gaat plaatsen dat je dan de escties moet loskoppelen, ik snap niet hoe je dat moet doen want ik krijg nog steeds op iedere pagina hetzelfde watermerk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je een PDF hebt, en je wilt op elke bladzijde in Word een andere bladzijde uit die PDF weergeven, dan is werken met secties en watermerkafbeeldingen het jezelf onnodig moeilijk maken. Het zal veel makkelijker zijn om die gewoon als afbeelding te plaatsen en achter de tekst te zetten, want dan hoef je alleen maar (in jouw geval) vijf afbeeldingen neer te zetten in plaats van vier sectie-eindes in te voegen, elke sectie los te koppelen van de vorige, Ă©n vijf afbeeldingen te plaatsen.

Maar wil je per se met secties werken, dan koppel je die los door op de kop- of voettekst te dubbelklikken en dan naar „Koptekst en voettekst” te gaan in de knoppenbalk, waar je het vinkje voor „Aan vorige koppelen” uitzet.

Bijdrager
    avanti

Oke, ik ben onhandig in Word maar goed, de klant vroeg er om. Kan ik in Word een A4 afbeelding op 100% plaatsen? Dus tot de pagina begrenzing? Ik weet dat men niet tot de rand kan printen maar dat was bekend. En bijvoorbeeld op slot plaatsen? Er komt geen tekst overheen want dat zit al in de opgemaakte pdf

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat 100% kan, als je de lineaal-slices helemaal naar de kant sleept. Dan heb je de beschikking over het hele A4-tje. Verder zou ik bij de indeling (linker/rechter marges en bovenkant/onderkant) alles op nul (0) zetten. Nodig is dat niet, maar meer voor de zekerheid.

Bijdrager
    avanti

Oke. Kan je de afbeeldingen ook op slot zetten?

Bijdrager
    Dick de Roos

Het enige wat ik kan bedenken is om de afbeelding als achtergrond in te stellen.
    Ik ben nu niet in de nabijheid van mijn Mac, maar ben bang dat dit dan op alle pagina’s als achtergrond wordt geplaatst.
    Pages kan wel een afbeelding op slot zetten, maar Word niet volgens mij.

Bijdrager
    tarun

Waarom niet eenvoudig de afbeelding voor de tekst plaatsen? Dan ben je vrij in hoe groot en waar je afbeeldingen staan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    avanti op 16 november 2017

Kan ik in Word een A4 afbeelding op 100% plaatsen? Dus tot de pagina begrenzing? Ik weet dat men niet tot de rand kan printen maar dat was bekend. En bijvoorbeeld op slot plaatsen?

Rechtsklikken op de afbeelding:

Dan naar Indeling gaan en kiezen dat de terugloop iets anders is dan „In tekstregel”, waarna je in Bijsnijden de afmetingen en positie op kunt geven van het kader en de afbeelding daarin:

Dit zijn schermafbeeldingen uit Word 2008, maar in de huidige versie zal het niet héél veel anders zijn (hoop ik:) ).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.