7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kevkoptel

Broadcast Safe controleren

Kan iemand mij even wijs maken hoe je een volledig project kan controleren op broadcast safe. Ik weet dat er een optie is om audio peaks te markeren. Is er ook zoiets voor luminance levels e.d.?

Thx,

Bijdrager
    reposte

Je Mac op een monitor aansluiten.

En je hebt ook (hoe heten die krengen ook alweer), je weet wel: van die grafieken die je white- en blacklevels laten zien.

KUT: hoe heten die krengen ook alweer? :innocent:

Bijdrager
    Sen
    ”reposte”

KUT: hoe heten die krengen ook alweer? :innocent:

vectorscope?

Bijdrager
    reposte

die ja!:lol:

Bijdrager
    kevkoptel

Janee dat bedoel ik niet. Ik wil graag een project van een uur checken op broadcast safe. Het is reeds collorcorrected. Ik wil gewoon een laatste controle doen en als het kan liefst automatisch zoals dat het geval is met Audio Peaks. :wink:

Bijdrager
    postman

maak een nested sequence
    video filters -> broadcast safe
    spelen met de wieltjes toch grootste gedeelte in de vectorscope binnen de broadcast safe limit valt. (alle kleuren!)

Bijdrager
    Liam

Je kunt over het hele project een broadcast safe filter gooien. Dat doe je als ik me niet vergis door alles te selecteren en dan het filter er naar toe te slepen.
    Het filter werkt alleen daar waar de helderheden te hoog zijn, overal elders heeft het geen enkele invloed. Je kunt in de instellingen wel de grenswaarde instellen; standaard staat die op conservatief. Als je voor een hogere waarde zou willen kiezen kun je het filter op één clip toepassen, de instellingen veranderen en het filter bewaren in de favorieten. Vervolgens kun je die op alle andere clips slepen.

edit: Postman was me voor: dat van die nested sequence is heel handig, maar volgens mij heeft het BS-filter geen wieltjes, maar in hoofdzaak een grenswaarde waarboven alles wordt afgekapt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.