6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ccelik83

brightness probleem 27 inch iMac (2011)

Heeft iemand ervaring met een brightness probleem bij de nieuwste 27 inch iMac? Mijn display flickert na het 6e blokje brightness setting, en na het 6e blokje geldt, hoe meer hoe sneller het flickeren. Op maximum brightness setting valt display helemaal weg? Help?

Bijdrager
    basbrouwers

Mmh geen ervaring. Heb het probleem ook niet eerder gezien of van gehoord eerlijk te zijn. Anyway, hier kom je niet met een PRammetje mee weg. Klinkt alsof je backlight fucked is. Je zult ‘m toch even weg moeten brengen (of op laten halen als je applecare hebt)

Bijdrager
    Moriarty

Lijkt op een defect LED Backlight Board.

Vorige week een machine gehad met een identiek probleem.
    Was opgelost na het plaatsen van een nieuwe LBB.

Mee terug dus!

Bijdrager
    MacModus

Ik neem aan dat je en SMC reset en evt. PRAM en NVRAM al geprobeerd hebt?
    Anders lees het even of het een of ander evt. van toepassing voor je kan zijn, kwaad kan het sowieso niet !

System Management Controller (SMC) van een Mac herstellen bij problemen

Bijdrager
    Lauwrence

Klinkt als een defecte LCD inverter. Snel garantie claimen dus!

Bijdrager
    ccelik83

iedereen bedankt voor de reacties!

gisteren de twee soorten resets geprobeerd zonder resultaat. maar na ongeveer 5 uurtjes was mijn probleem na de zoveelste restart spontaan verdwenen.

zou het kunnen zijn dat mijn windows OS de boosdoener is? ik wissel best wel vaak tussen os x en windows (bootcamp)…

ik zal nog een tijdje afwachten voordat ik een icentre benader. misschien duikt het probleem later weer op (hopelijk niet).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.