7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

briefpapier in WORD template

Ik heb een gedrukt briefpapier (PDF of TIFF/JPG) wat ik in WORD op het lege vel wil zetten,
    Dus dat ik de brief erover heen typ en als ik dan het document digitaal verstuur, het gedrukte gedeelte meegaat.
    Wil dus een template maken met het briefpapier als illustratie eronder.

Kan dat en zo ja, hoe doe ik dat ?
    Heb een oudere versie van Word, (word X)

Bijdrager
    BenDover

Insert Picture voor de achtergrond
    Insert textbox voor je teksten

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK bedankt,

maar die textbox is niet transparant ?

En kan ik mijn picture vastzetten ?
    En kan de illustratie sowieso wel aflopend ?

Bijdrager
    BenDover

2x op de rand van de textbox klikken en dan kun je de achtergrond “no fill” maken

plaatje aanklikken, menu “format” -> “picture” dan “layout”, wrapping style “behind text”
    Dan kun je hem alle kanten opschijven.

Of je het plaatje kan locken zie ik niet zo snel, je kan hem wel als watermerk erin zetten maar dan komt hij er lichter in, weet niet of dit gewoon op 100% kan.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK goede tips.

die wrapping style had ik al gevonden, maar je kan nog steeds heel makkelijk het plaatje verschuiven.
    Kreeg op ander forum de tip plaatje op te delen in header en footer, ga ik ook nog proberen.
    Watermerk zal ik ook eens naar kijken.

Vastzetten zou misschien moeten kunnen als je een template maakt ?

Plaatje (PDF) is uiterst wazig als ik print.
    Ondersteunt Word x (uit 2001) wel PDF ?

Bijdrager
    BenDover

Kan zijn dat als je geen postscript printer heb, dat word een schermafbeelding print.
    PDF dan omzetten naar jpeg o.i.d..

Gebruik Word gelukkig nooit, moest alleen pasgeleden voor mijn zwager net zoiets maken als jij nu doet.

Bijdrager
    martinschenderling

Ik heb de beste ervaring met zoiets door het beeld om te zetten naar .png. Dit geeft de mooiste resultaten tijdens het printen.
    Wat ik als het voorkomt doe: eerst een ontwerp maken in b.v. Indesign, deze exporteren naar highres pdf (voor drukwerk), deze in Photoshop openen (RGB) – 300 dpi en dan bewaren als 100 dpi png (op de juiste grootte). Niet makkelijk om het echt heel mooi te krijgen daarom beperk ik het meestal alleen maar naar een briefhoofd met alle noodzakelijke a.h.w. gegevens daar ook in (al in het juiste lettertype ook) die ik een vaste positie geef boven aan de template in Word.
    Ik geef zelf de positie van de datum, betreft en de aanhef aan in het juiste lettertype. De te typen tekst komt daar dan verder onder.
    Ook geef ik de klant het advies niet aan de marges etc. te rommelen en steeds dezelfde uitgangspositie te gebruiken.
    Nog een advies aan klanten is om de template eerst te dupliceren (en het origineel + png veilig te bewaren) en deze steeds opnieuw te gebruiken en onder een andere naam weg te schrijven.
    Dit werkt allemaal vrij redelijk al blijft het toch vooral emmeren in Word. Word is hier volgens mij niet zo geschikt voor, het is namelijk geen opmaak programma.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.