8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac-Boy

Briefpapier in mail

Is het in mail mogelijk om in alle nieuwe berichten bv een standaard tekst onder aan je bericht te zetten zonder dat je deze steeds opnieuw moet typen?

Bijdrager
    Sad

Ga naar de voorkeuren, en dan naar “handtekeningen”. Je kan daar zelfs meerdere verschillende handtekeningen aanmaken en eventueel automatisch laten invoegen in een mailtje, of een menu laten tonen zodat je bij het maken van een nieuwe mail kan kiezen of je al dan niet een “onderschrift” wil plaatsen.

Nota Bene: Goede netiquette schrijft voor dat een signature (handtekening, onderschrift) kort moet zijn en zeker niet langer dan 4 regels. Persoonlijk heb ik dan ook een hekel aan bedrijven die enorme disclaimers en complete adresboeken in hun signature zetten. Opzoute!

Bijdrager
    iMac-Boy

Gaat zich in princiepe om NAW gegevens en het regeltje is deze mail niet ……enz. We zullen hem zo kort mogelijk houden.
    Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    scab

of standaard een hyperlink naar een disclaimer toevoegen als je jezelf ‘in wilt dekken’, maar het toch kort wilt houden.

Ook een signature in combinatie met een afsluiter in de trant van “Met vriendelijke groet, enz” scheelt veel op den duur veel typewerk.

Bijdrager
    rbroen
    ”colpolyp”

Goede netiquette

If you include a signature keep it short. Rule of thumb is no longer than 4 lines. Remember that many people pay for connectivity by the minute, and the longer your message is, the more they pay.

De reden van het kort houden is al een beetje achterhaald, niet dan?

Afzenders die op een fatsoenlijke manier hun contactgegevens onder een mail zetten maaken het laagdrempelig voor de ontvanger om te reageren. Dit kan een goede communicatie alleen bevorderen.

De disclaimer… heb ik niet zo’n uitgesproken mening over.

Wat ik wel goed vind is dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om uit te zoeken wat wel en niet netjes is, bravo!

Bijdrager
    Sad

OK je betaalt nu niet meer per minuut, maar wel degelijk per byte (onder datalimiten, FUP’s en op mobiele connecties bijvoorbeeld).

Bovendien is het nog steeds data en tijdverspilling om het bericht “Ik bevestig onze afspraak morgen om 12:00” te voorzien van 20 regels disclaimer, reclame en andere troep:)

Bijdrager
    rbroen
    ”colpolyp”

OK je betaalt nu niet meer per minuut, maar wel degelijk per byte (onder datalimiten, FUP’s en op mobiele connecties bijvoorbeeld).

Volgens mij erger jij je meer aan tien regels tekst van 500 bytes dan twee plaatjes die samen 28.437 bytes zijn.:P

”colpolyp”

Bovendien is het nog steeds data en tijdverspilling om het bericht “Ik bevestig onze afspraak morgen om 12:00” te voorzien van 20 regels disclaimer, reclame en andere troep:)

Dat vind ik ook. Als je net daarvoor een handtekening hebt gestuurd, hoef je dat niet 10 minuten later ook te doen.

Maar we hoeven het gelukkig niet eens te zijn. Ik erger mij veel meer aan sites waar geen contact informatie te vinden is (telefoonnummers, adressen, namen) dan aan iemand die duidelijk laat weten wie hij/zij is en hoe je hem/haar kunt bereiken.

Bijdrager
    Sad

:) let wel dat signatures voor mail iets heel anders zijn dan een website met informatie of signatures op een forum

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.