5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    appeltje-e

Briefpapier als afbeelding in Word plaatsen… aaargh

Voor een huisstijltje wil de klant graag het gedrukte briefpapier als afbeelding in een Word-sjabloon geplaatst hebben. Bij het printen mag die afbeelding natuurlijk niet geprint worden, alleen de gegevens die de klant in een textbox invoert.

Weet iemand hoe ik dat doe? Ik hou me in principe verre van Word, maar ja, de klant is ook nu weer koning…

Ik heb iets gevonden van ‘watermark’ (plaatsen in de header), maar dan print de afbeelding wel af. En iets van “hidden text” , wat je niet kan printen… maar dat is het allemaal niet.

Iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt? Vast wel…

Bijdrager
    tarun

In de voorkeuren kan je bij Print de pictures afvinken. Als het goed is wordt dan alleen tekst afgedrukt.

Bijdrager
    Turbanus

Gewoon selekteren wat je “wit” maakt en dan uitprinten. Ik maak zoveel fakturen waarin een groot deel van de teskst dan de kleur “wit” krijgt en dus ook niet wordt uitgeprint.

Bijdrager
    Laiste

Wat erg voor je… dat gedoe met word… maar ja, altijd nog beter dan een klant die eens had bedacht dat ie dan zijn logo het liefst in JPG boven aan de bladzijde wilde zetten zodat ie het dan zelf mee kon printen op een verrampeneerde zwart wit printer… *zucht* :?

Is het niet zo dat als je zegt dat ie de pictures niet uit moet printen, dan het hele zwikkie tekst naar boven gaat verschuiven ofzo? Of werkt wordt inmiddels toch al met handelbare marges?

Bijdrager
    appeltje-e
    ”tarun”

In de voorkeuren kan je bij Print de pictures afvinken. Als het goed is wordt dan alleen tekst afgedrukt.

Bedankt Tarun, dat moet lukken… It’s easy… En ik een half uur zoeken in dat @#$&@#-programma… Morgen op mijn werk uitproberen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.