6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Osipz

Bridge op de MacBook.

Blij met mijn MacBook en blij met bride spelen, een nieuwe hobby. Ik heb een bridgespel gevonden voor de MacBook, maar helaas zonder enige opties, gewoon rechtoe rechtaan bridgen.

Wa ik dus zoek is een bridge programma voor de Mac met de volgende mogelijkheden

– een introductie in de basisbeginselen van bieden en afspelen
    – mogelijkheid tot instellen van niveau
    – mogelijkheid om gespeelde spel terug te zien
    – mogelijkheid om gespeelde kaarten terug te nemen
    – mogelijkheid om met eenzelfde hand een andere bieding te doen
    – online kunnen spelen

Welke bridge enthousiasteling en Apple bezitter kan mij op weg helpen?

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je zelf als eens gekeken?

Bijdrager
    Osipz

Om online te spelen heb ik inderdaad al een en ander gevonden. Voor off-line is het aanbod minder. Over het algemeen komt de meeste software ee beetje belegen over, zeker wat betreft de grafische uitvoering.
    Maar, ik blijf speuren. Advies van mensen die echt goede ervaring hebben met bepaalde software stel ik op prijs.

Bijdrager
    cles

Ik heb zelf brigde baron op de Mac,iPad en iPhone. Werkt super. Maar het is wel tegen de computer. Stepbridge is de grootste nederlandse bridge site waar je 24 uur tegen anderen kunt spelen. Helaas alleen nog maar op Windows. Op hun site zeggen ze dat je het op de Mac kunt spelen door vmware en Windows op je Mac kunt installeren. Tja dan kun je natuurlijk alles draaien op de Mac. Er zijn ook veel Amerikaanse sites waar je online kunt spelen. Of die op de Mac native te spelen zijn weet ik niet. Maar hou er rekening mee dat veel, heel veel Nederlanders het Nederlandse acol spelen. En de Amerikanen spelen weer een ander systeem. Begin maar met bridge baron, daar kun je voorlopig mee vooruit.

Bijdrager
    rushy68

Mijn vader speelt funbridge op zijn Mac mini . Hij speelt het elke dag. Het werkt prima!
    Er is echter 1 ding: De Windows versie van funbridge is goedkoper. Om precies te zijn: het abonnement is voordeliger voor mensen die zo veel spelen als hij. Hij is 76 en speelt elke dag tig spellen.
    Ik zal toch eens kijken naar Bridge Baron. Anders maar VMware en windows erop zetten voor hem.

Bijdrager
    jobz

Bridge Baron 22 is een aanrader http://www.schoppen2.nl/bridge-baron-p-210.html
    Ook voor 16 euro op de iPad via iTunes beschikbaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.