22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    WaZoo

Brick van een vriend

Jaja, ik heb me er weer in laten tuinen…

Een vriend van mij heeft zijn gejailbreakde iPhone (1G) 1.1.4 op zijn windhoos machine geprobeerd te pwonen naar 2.1. Vraag me niet hoe (QP of Pwnage), maar nu zit ie met een brick. En ik, stom als ik altijd ben als het op Apple producten aankomt, bood hem aan de boel wel weer recht te trekken:)

Nou, dat is geen makkie…Ik heb zelfs op één machine iTunes terug gedraaid naar 7.5, in DFU geprobeerd terug te gaan naar 1.1.4 (en stiekum naar 2.1, ach, weet ik veel wat hij fout heeft gedaan). Maar bij restore naar 1.1.4 krijg ik foutcode 20 en bij restore naar 2.1 krijg ik foutcode 6. Er was ook nog zo’n “ZiPhoneOSX patched by kIREmK 04.05.04_G [En]”-ding, maar die crashed op elke Mac…

Iemand enig idee? Jullie begrijpen natuurlijk dat ik het hierbij niet wil laten zitten hehe

Alvast bedankt!!!

p.s. upgraden van 1.1.4 naar 2.1 met een custom restore is normaal gesproken geen probleem, heb er al een paar gedaan, ook met Windows gejailbreakde versies:)

Bijdrager
    Mezzanine

:? iphoneclub+google

Bijdrager
    WaZoo

Zeker geen idee hoeveel daar al op staat?

Tjees als het zo makkelijk was vroeg ik het niet, bedankt voor het posten joh, zeg dan niets…:D

Bijdrager
    truckdiver

zet de officiele firmware erop via itunes en volg deze tutorial en je komt er zeker goed uit
    http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1557
    nadien je iphone als nieuwe laten herkennen.
    om te voorkomen dat er applications van 1.1.4 op de 2.1 firmware gezet wordt en voor errors kan zorgen

Bijdrager
    queenfan

Je hebt een foutcode 6, dus je moet weer terug naar 1.1.4, is dit gebeurd niet vergeten te jailbreaken met bv ziphone. Als je iPhone weer werkt onder 1.1.4 download de costumfirmware die te vinden is op iphoneclub, zet je iphone in DFU of herstelmodus (ligt aan het gebruikte OS) en upgrade naar 2.1

Hoop dat dit werkt, ik heb dit ook eens moeten doen was echt pokke werk

Bijdrager
    WaZoo

THNX!

Die custom firmware heb ik al, werkt als een juweel:) maar terug naar 1.1.4 lukte dus ook niet (heb wel een 1.1.4 versie) ziphone was ik idd vergeten hehe
    Die link ‘check’ ik morgen wel ff, maar officiele firmware werkt ook niet:(

Bijdrager
    truckdiver

je usb kabel als eens verstoken?heeft bij een paar andere mensen geholpen.
    in restore modus proberen te zetten?(koppel iphone af en zet hem uit.duw je homeknop in en samen aankoppelen aan je mac)

Bijdrager
    queenfan

klopt je moet wel de costum hebben hier zit namelijk ook bootneuter in die je modem volgens mij aanpast.

je hebt een foutmelding 6 dan moet je terug naar 1.1.4 kan niet anders., je moet dan als eerste zorgen dat je iTunes 7.5 bemachtigt. Die vind je onder andere via deze link. De volgende stappen zijn afhankelijk van of je Mac OS X of Windows gebruikt.

Mac OS X
    Verwijder iTunes 7.7 met AppCleaner
    Open op je Mac nu de volgende map: Macintosh HD > Systeem > Bibliotheek > PrivateFramework
    In die map vind je het onderdeel MobileDevice.Framework. Gooi deze in de Prullenbak
    Open op je Mac nu de map waar je iTunes-bibliotheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
    Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
    Start je Mac opnieuw op en leeg daarna de Prullenbak
    Windows
    Verwijder iTunes 7.7 via Start > Configuratiescherm > Software (zoals je elk programma deïnstalleert)
    Open op je Windows-PC nu de map waar je iTunes-biblioheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
    Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
    Herstart je PC
    Vervolg
    Installeer nu iTunes 7.5
    Zet je iPhone nu terug naar firmware 1.1.4 via de DFU-methode. Het kan zijn dat je Error 1015 krijgt, maar die fout mag je negeren.
    Je bent nu weer terug op firmware 1.1.4, maar met de baseband van firmware 2.0; namelijk 04.05.04G.

Wil je nu alsnog updaten naar firmware 2.0, kijk dan in dit topic: Pwnage Tool 2.0 – Verzameltopic.

Wil je bij nader inzien toch liever met firmwareversie 1.1.4 blijven werken, dan is het noodzakelijk dat je baseband wordt teruggezet naar die van de iPhone 1.0. Je kunt dit doen met KiPhone, bijvoorbeeld via de instructies op deze website. Let er wel op dat je iPhone in recovery mode staat! Dit zou met KiPhone automatisch moeten gebeuren, maar dat is niet altijd het geval.

Heb je dat allemaal gedaan, dan kun je voor de activatie/jailbreak/unlock weer gebruik maken van de tool die je daar eerder voor hebt gebruikt.

Bijdrager
    WaZoo

En DAT is nou PRECIES wat ik heb gedaan! Echt alles.

Slimmer nog, ik had een Mac gevonden waar (onder de gebruiker, mss is dat de fout?) geen iTunes opstond. Daar heb ik dus iTunes 7.5 op gezet (via dezelfde link) en alle stappen doorlopen, maar nog steeds ellende…vandaar dat ik het de KENNERS maar vraag:)

Bijdrager
    queenfan

Gaf hij bij het terug zetten naar 1.1.4 een 10xx fout??? want volgens mij moet je op een Mac niet in DFU maar herstelmodus (bedenk het me net).

Ik zat ook bijna een hele nacht te kloten met het terugzetten naar 1.1.4.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Bij mij lukte het eerst ook niet. Probeer hem eens in DFUMode (als je niet weet wat het is zoek je het maar op..) te zetten. Gewoon te herstellen naar firmware 2.1 en als dit gelukt is hem met QuickPwn voor Mac hem te unlocken etc.

Bijdrager
    WaZoo

Moet ik weer eens kijken…
    Maar niet in DFU maar herstel? Vreemd! GA morgen weer eens proberen op die iTunes 7.5 machine

Echt zwaar k dit ja, heb het zo erg nog niet meegemaakt en al alle updates etc vanaf het begin meegemaakt…
    Ach ja, nooit te oud…

Bijdrager
    WaZoo
    ”casperrrrrrr”

Bij mij lukte het eerst ook niet. Probeer hem eens in DFUMode (als je niet weet wat het is zoek je het maar op..) te zetten. Gewoon te herstellen naar firmware 2.1 en als dit gelukt is hem met QuickPwn voor Mac hem te unlocken etc.

Hoi Casperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, maar heb je (al) mijn bericht(en) wel gelezen? Ik weet het, het is al laat:)

Bijdrager
    queenfan

Maar als ik het goed lees heb je een computer met iTunes 7.5, je hebt de firmware 1.1.4 gedownload en je hebt iLiberty of iets dergelijks.

Je hebt een poging gewaagd (of meerdere) maar waar gaat het fout, krijg je een foutmelding bij het herstellen van je iPhone naar 1.1.4???

Heb je dit in DFU of herstelmodus gedaan, volgens de handleidingen die ik lees moet dit in DFU (Mac) gebeuren, maar ik heb dit toen in herstelmodus gedaan (uiteindelijk na heel veel pogingen).

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”WaZoo”
    ”casperrrrrrr”

Hoi Casperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, maar heb je (al) mijn bericht(en) wel gelezen? Ik weet het, het is al laat:)

Oh sorry, had over dat stukje met DFUmode heen gelezen!

Bijdrager
    WaZoo
    ”queenfan”

Maar als ik het goed lees heb je een computer met iTunes 7.5, je hebt de firmware 1.1.4 gedownload en je hebt iLiberty of iets dergelijks.

Je hebt een poging gewaagd (of meerdere) maar waar gaat het fout, krijg je een foutmelding bij het herstellen van je iPhone naar 1.1.4???

Heb je dit in DFU of herstelmodus gedaan, volgens de handleidingen die ik lees moet dit in DFU (Mac) gebeuren, maar ik heb dit toen in herstelmodus gedaan (uiteindelijk na heel veel pogingen).

Ik hoorde al van een kennis dat je het gewoon meerdere malen moet proberen, dat ga ik morgen dan maar doen.
    En ja, de rest heb ik, alleen begrijp ik die iLiberty niet helemaal, zoals gezegd, die ZiPhoneOSX patched by kIREmK 04.05.04_G [En]” die ik moest gebruiken crashde elke keer, is die iLiberty een andere versie/optie dan?

Bijdrager
    WaZoo

Nou…het is helemaal gelukt! Thanx to Michael op iphoneclub!:)

DIT is de truck, het maakt niet uit welke firmware de iPhone had, maar restoren (of in dit geval updaten) naar Apple’s officiële 2.0.2 kan voor IEDERE iPhone. Niets geen errors, nada. Naar andere versies dus wel:(
    Daarna kraken (Quick of normaal), Michaels custom restore er overheen en presto! Een compleet schoon gekraakte iPhone op 2.1:)

Thanx voor alle hulp (ook hier)!

Bijdrager
    Mezzanine
    ”WaZoo”

bedankt voor het posten joh, zeg dan niets…:D

Ja, jij ook bedankt. Ik geef je díe info niet voor niets :innocent:

Bijdrager
    WaZoo
    ”Mezzanine”
    ”WaZoo”

bedankt voor het posten joh, zeg dan niets…:D

Ja, jij ook bedankt. Ik geef je díe info niet voor niets :innocent:

Zegguh, als je ècht zo op de hoogte was; iphoneclub lag er gisteravond uit i.v.m. een website update, daarnaast had ik (en anderen die dit lezen) compleet niets aan jouw input! Het is hetzelfde als vragen naar wat voor soort RAM je in welke Mac stopt en je dan het antwoord krijgt ‘gebruik de zoekfunctie + google’…. Geef dan (als je toch wat wilt posten) in het allerminste geval een linkje.
    Dit is een community, mss begrijp je niet helemaal hoe zoiets werkt en ik krijg echt het gevoel dat je aan het posten bent om alleen maar hoger in de antwoord pikordetjuh te komen…

Echt zielig hoor, om zo als mosterd na de maaltijd, zonder iets ingebracht te hebben, nog even het laatste woordje te willen hebben, bah!

Andere posters, nogmaals hartelijk bedank!!!:)

Bijdrager
    Mezzanine
    ”WaZoo”

”Never argue with an idiot. He’ll drag you down to his level and beat you on experience.”

:sealed::wink:

”WaZoo”

OK, toegegeven, een beetje inzet mijnerzijds zou wel wenselijk zijn.!

”WaZoo”

OK, ik geef het toe, ik heb niet alle probleem topics van mobile me doorspit, het zijn er gewoon teveel, dus ik hoop dat er een admin is die mij de goede weg opstuurt

…Face it, je bent gewoon lui. Zal ik de volgende keer een vraag stellen over mijn Mac op het iphoneclub forum ?…fool
    Mijn antwoord iphoneclub+google was méér dan voldoende…
    gebruik niet zoveel woorden als je niet weet wat je zegt.

Bijdrager
    WaZoo

Je hebt een PM, dit slaat echt nergens meer op…

Bijdrager
    queenfan

Beetje jammer het is hier een forum en als je een probleem of een vraag hebt kan je hier stellen en mag je toch wel nagaan dat je een normale antwoord terug kan krijgen.

iPhoneclub lag er gisteren uit maar dat mag toch niks uitmaken of wel je kan de vraag toch ook hier stellen???

Beetje zielig maar goed ben blij dat de iPhone weer werkt en WaZoo je hebt alle recht om deze vraag hier te stellen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.