5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

Breedte column 'naam' in Finder venster

Klein irritant probleempje: als ik een Finder venster open, is de breedte van de column naam vaak veel breder dan het venster zelf. irritant is dat het venster dan het rechter deel laat zien, de columns ‘datum’, ‘Grootte” e.d. Dus voordat ik de bestanden zelf bij naam kan zien moet ik altijd even terug horizontaal scrollen.

Is dat te corrigeren of in te stellen?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja. Open een nieuw Finder-venster, druk daarna de Option-toets in en blijf ingedrukt houden.

Ga dan bovenaan naar de kolom waar je de breedte kan instellen door te verslepen. Sleep een aantal keer heen en weer en zet op het punt neer waar je hem wilt hebben. Vergeet niet om nog steeds de Option-toets ingedrukt te blijven houden.

Sluit dan het venster en laat de toets los. Als je nu een nieuw venster opent hoort het nog steeds zo te staan als dat je net hebt ingesteld. Zo niet, doe het nogmaals.
    Soms moet je het twee keer achter elkaar doen om de nieuwe instellingen goed te laten onthouden.

Verder kun je dit trucje toepassen voor alle soorten afstanden van kolommen en ook de grootte van een nieuw Finder-venster. Heb je mappen op je bureaublad, kun je ook daar een specifieke grootte voor instellen voor het moment dat je op die betreffende map dubbelklikt.

Bijdrager
    BoniMacX

En als je het makkelijker wil installeer je het gratis Xtrafinder en zoek je in de voorkeuren ervan naar ‘adjust column width’.
    http://www.trankynam.com/xtrafinder/

Bijdrager
    computer space

Option is niet nodig. Finder onthoudt de laatste instelling, MITS JE MAAR METEEN SLUIT VENSTER KLIKT na de aanpassingen!

Bijdrager
    Psmiles

@SunKeeper, @BoniMacX, @computer space :
    bedankt voor de tips! Scheelt een boel ergernis!

Ik heb Xtrafinder geinstalleerd, daar is veel mee mogelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.