13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

  • Bijdrager
    Hydræ

    Ik heb ooit een Seat hatchback gehuurd op Tenerife en in de heuvels ging dat redelijk soepeltjes. Niet echt de plekken om te scheuren, gezien de steile afgrond, maar er hoefde geen peper in z’n achterste. Airco lijkt me zeker geen overbodige luxe, wel bij het wegrijden eerst de raampjes open om de ergste hitte kwijt te raken.

    Wat ik verder nog kan adviseren is een offline kaarten-app (ForeverMap 2) op je mobiel te installeren vanwege datakosten. Anders loop je mogelijk kans om als een uitgedroogde kreeft in het hotel te arriveren. Maar dan hebben wij als kijkers weer een leuke aflevering van ‘Help red mijn vakantie’.:wink:


    Bijdrager
    Brombeer

    Vanochtend is er net een papieren Michelinkaart van het gebied besteld. Die won het van Marco Polo want hoewel daar meer op zou staan, hebben we op de voorbeeldfragmenten in een relatief klein controlegebied net iets teveel fouten en onduidelijkheden ontdekt. Een papieren kaart doet het ook zonder batterijen, je hebt veel meer overzicht en je kunt met een paar locals om de kaart heen staan en dingen aanwijzen en kruisjes zetten. Dat eindigt bij ons heel vaak met een insidertip waar iets goeds of bijzonders te eten te krijgen is en daar draait het voor ons vreetsnobs toch om.
    Ik zie dat het bedrijf achter Forevermap ook iets voor android heeft en dat moet dus ook werken op dat Cyranogene* OS waar dat sluwe vosje op werkt.

    *Wie verzint die namen?

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Brombeer.

    Bijdrager
    Lang Lid

    Ik kan je er helaas niet bij helpen, mijn ervaring met auto’s is beperkt gebleven tot een 1975 Morris Marina 1.3 Super Deluxe MkI met een 4-bak met een pook van een meter en waarvan de synchronesh stuk was. Omdat de bobine nogal vochtgevoelig was legde ik ’s avonds altijd een dekentje over de motor zodat ik ’s ochtends snel weg kon rammelen. Op een dag, al dubbelclutchend aan de linkerkant van de weg naar de University of East Anglia vloog dat ding in de brand omdat ik dat dekentje vergeten was er af te halen en kwam ik er niet meer aan die dag. Die universiteitsgraad heb ik trouwens ook nooit gehaald.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Lang Lid.

    Bijdrager
    koen

    Gelukkig kun je dichten zonder je hemd om te lichten(y)


    Bijdrager
    Brombeer

    Die Spanjolen hebben net de holenmens in mij wakker gemaakt.
    ik kwam erachter dat de Spaanse versie van privatiseren ook volkomen ruk is. Godkolere wat een brakke zooi.

    How to buy web tickets for the Caminito del Rey?

    Waar op de Spaanstalige website staat: Repetir Email*, heeft een lamlul van een vertaler er re-enter* van gemaakt, maar door de beroerde lay-out van de website denk je dat het documentnummer van je pas* moet bevestigen. En vervolgens krijg je de melding dat het mailadres onjuist is.
    Dat is nog niet alles: Uiteindelijk toch nog pardoes een paswoord voor de creditcard moeten aanmaken, dat heb ik juist altijd weten te vermijden.

    Sowieso: waarom moet ik mijn paspoortnummer aan een onbekende particuliere firma (gevestigd aan de calle Franz Kafka 11, portal 3, 2º A, 29010 Málaga ! ) geven? (Dat NIF/NIE is trouwens de Spaanse versie van ons sofinummer, dus dat is eigenlijk nog erger.)
    Ook Spanjaarden klagen hierover, de website is in twee maanden al zes keer veranderd en de menuvensters lijken te verschuiven als de trappen van de bibliotheek van Zweinstein.
    En dan moet je op dat pad ook nog eens verplicht een helm op. Ik hoop niet dat ik op dat pad een van de managers van Servicios Culturales Deseo tegenkom, want dan blaas ik de tachtigjarige oorlog persoonlijk nieuw leven in. Als hij geluk heeft, krijgt hij een twaalfurig bestand.

    *Dat staat in elk geval duidelijk op de voorkant en wijzigt bij elke ID-bewijs.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Brombeer.

    Bijdrager
    MrHammond

    De vakantiestress begint nu al?;-)


    Bijdrager
    Brombeer

    Ja, heerlijk! Laat ik meteen ook maar alvast een scheidingsadvocaat regelen voor als we terug komen. De statistieken op dat punt zijn angstaanjagender dan de kloof van El Chorro.


    Bijdrager
    Brombeer

    Nu ik er over nadenk: Die website is waarschijnlijk gebouwd door een Spanjaard die in Nederland met de trein wilde reizen en een OV-chipkaart in zijn handen gedrukt kreeg.


    Bijdrager
    penseel

    Dat klopt niet dat was een Mexicaan Eduardo Molito.


    Bijdrager
    trabant

    Kreeg die een OV-Chipkaart in zijn handen gedrukt?


    Bijdrager
    Brombeer

    De huurauto is een gewone compactklasse bij Europcar geworden. Die varieert van een Toyoto Auris met 66kW; Leon 77; Megane 85kW; 308 en C4 met 88 kW; Skoda spacepak met 81kW tot een Astra met 110 kW. Negen dagen van A naar B met tweede chauffeur en het eigen risico afkopen tot helemaal nul zijn dan 706 euro.
    Dat is comfortabeler dan de Trabi (19kW) in Parijs op de trein naar Narbonne zetten en dan nòg met dat barrel de Pyreneeën over.:lol:

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Brombeer.

    Bijdrager
    Betatester

    @brombeer ben je al op vakantie geweest?


    Bijdrager
    Brombeer

    Inmiddels weer terug.
    Europcar heeft het gepresteerd mij de lelijkste auto ooit in de maag te splitsen: de Nissan Jeuk. Nissan Puke, zo je wilt. Godkolere, hoe kan zoiets afzichtelijks van de tekentafel komen en niet in de prullenbak terechtkomen, maar op de weg…
    Het was een hoge nep-suv, met airco, usb-lader en voorwielaangedreven zesbak diesel van 81 kW (110 pk). Eenmaal aan de koppeling gewend waren de hellingen dan ook geen probleem. Achteruitzicht is vooral dode hoek en ook van voren en opzij weet je amper waar de auto ophoudt en de afgrond begint. Een stijlvolle entree is met zo’n witte glitterkast natuurlijk uitgesloten.
    Daarvoor had ik die Hurtan moeten huren, maar die heeft helemaal geen dak, dus die kun je daar effectief alleen ’s avonds gebruiken.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door  Brombeer.
13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.