10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Brandsnelheid DVD’s

Hoi,

De brandsnelheid van mijn brander in de Intel iMac(wit) komt niet hoger dan 2x bij dvd’s. De dvd’s die ik gebruik zijn van Philips, model DVD+R die 16x brandsnelheid zou moeten halen.

De brander in de iMac is een MATSHITA DVD-R UJ-85J. Het lijkt me niet dat Apple zielige brandertjes van 2x snelheid erin bouwt.

Hebben jullie ook dit probleem? Of moet mijn DVD-drive vervangen worden, wat geen probleem is want hij moet toch terug.:x

Bijdrager
    DeMaccer

Ik heb dit probleem met mijniMac 24″ uit 2006 , met mijn MacBookPRo en met mijn gloednieuwe
    Mac PRo 8-core.

Ik haal eigenlijk niets hoger dan 5 X brand snelheid.

Ik heb ALLE maar dan ook ALLE merken DVD’s gebruikt. Zelfs de DVD-r van Apple die op 8x zou moeten branden.
    Ik heb de hoop opgegeven al.

Inactief
    Anoniem

Ik ga terug naar A-Mac morgen. Ik heb een hele lijst met mankementen:x De iPod mag trouwens ook mee:cry:

Bijdrager
    MacTS

Het schijnt met de firmware van de Matshita-branders te maken te hebben, waarvoor Apple om de een of andere reden geen update kan/wil geven. Om die reden heb ik maar een externe brander met FW aangeschaft. Werkt perfect en een heel stuk sneller.

Inactief
    Anoniem

Ik vind het niet kunnen. Dan moeten ze die branders maar vervangen. Het is een machine van meer dan 2000 euro! Ik heb ja gezegt tegen die specificaties op het blaadje. Nou zeik in niet snel, maar dit gaat om veel geld en de brander is niet sneller dan 2 keer.:x

PS: Ik heb ook al een andere brander van zolder gehaald

Bijdrager
    Raikkonen

Hier heb ik idd ook last van bij zowel mijn MacBook als de iMac die we thuis hebben, heeft iemand al een oplossing gevonden???

Bijdrager
    sven-

sowieso zijn de Superdrives in de Macs zielig sloom vergeleken met andere branders op de markt (die ze bijvoorbeeld in Windows bakken zetten). Wat helemaal treurig is, is dat ze in de goedkoopste Macs (bijv. goedkoopste Macbook) nog steeds een Combodrive zetten, die niet eens DVD’s kan branden…. echt te vreemd vind ik dat:?

Bijdrager
    G-Force

Zelfde probleem met mijn 17″ C2D iMac. Die slimline drives zijn sowieso niet echt geweldig als je ze vergelijkt met een normale drive van NEC bijvoorbeeld. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Bijdrager
    eklein

Met Verbatim DVD+R 16x geen probleem op mijn Mac Pro

Met Philips DVD+R’s heb ik vroeger op mijn PC zat problemen gehad.

Dit is de drive in mijn Mac:
    Model: PIONEER DVD-RW DVR-111D
    Revision: AB09

Bijdrager
    RickDeRaaf

Hier een iMac 24″ alu (gister ontvangen) ook maar 2x speed !!!!!! BELACHELIJK :x

Brander model: OPTIARC DVD RW AD-5630A
    Firmware: 1AHM / MMC-3

gebrand met Princo’s 8-speed – DVD

op dit moment brand ik dezelfde film met een Platinum 16-speed + DVD

current write speed 3x…5x…..GVRD$%&&*E !!!! Oplichters!

Dit gaat nergens over…..Als ik een auto koop met een top van 250 km/h dan kan die dat ook, Als ik een wasmachine koop met 1700 toeren dan heeft ie 1700 toeren, als ik een magnetron koop van 1500 Watt……….enz enz,

Behalve een brander die Apple in een computer plant!!!!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.