11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Brandprogramma

Yeets

Is het aangeraden om een brandprogramma aan te schaffen of volstaat de ingebouwde brandsoftware die Apple in z’n OSX meelevert? Ik heb gelezen van Toast enzo, weet er ook iemand wat het verschil is tussen Toast 6 en Toast 6 Jam? En is die Toast al lang uit, wanneer ik het aankoop zou ik dan wel graag een product hebben dat al niet wat veroudert is en dat er na een maand ofzo een nieuwe versie uitkomt terwijl ik nog maar pas één heb gekocht.
    Of is er een ander programma dat jullie me aanraden?

Ook had ik graag geweten als het de moeite waard is om Adobe Distiller aan te kopen.

Greetz en bedankt
    Teh

Bijdrager
    DEform

Voor muziek cd’s —> absoluut niet nodig (iTunes)
    Voor mp3 cd’s —> absoluut niet nodig (iTunes)

Voor data dvd’s —-> Niet nodig (finder)

Voor (video) dvd’s te kopieren —> Mac the ripper om te rippen, en Popcorn om te
    comprimeren en branden….

Nog vragen?

Bijdrager
    Mac-Eddy

Gewoon “toast titanium “aanschaffen(of even stiekem gratis downloaden via de bekende programma’s) Werkt perfect!
    Ander alternatief is Dragon Burn ( kan bij “overburning” wel eens makkelijk zijn)
    Succes!

Bijdrager
    Tomovich
    ”iMac

Voor (video) dvd’s te kopieren —> Mac the ripper om te rippen, en Popcorn om te comprimeren en branden….

Om te rippen, en hoe bedoel je comprimeren? Kan je de dvd’s dan verkleinen maar dezelfde kwaliteit behouden?

”Mac-Eddy”

Gewoon “toast titanium “aanschaffen(of even stiekem gratis downloaden via de bekende programma’s) Werkt perfect!
    Ander alternatief is Dragon Burn ( kan bij “overburning” wel eens makkelijk zijn)
    Succes!

Misschien domme vraag, maareuh wat is ‘overburning’?[/url]

Bijdrager
    Gijs

Je komt een heel eind met de standaard programma’s in OS X. Maar ‘absoluut niet nodig’ is toch wat overdreven. Toast heeft wel degelijk toegevoegde functies. Om maar wat te noemen: cd text. Toch leuk als je op de autoradio/cd kunt zien welke titel voorbij komt. Dat heeft iTunes dus niet.
    Jam is een extra programma dat je bij Toast kunt gebruiken voor bewerking van audio. Kijk eens op http://www.roxio.com.
    DragonBurn is een goedkopere optie en je kunt er inderdaad mee overburnen (meer branden dan officieel op een cd-rom past), Toast doet dat niet.
    Maar als je alleen huis-tuin-en-keuken brandsoftware wilt, dan heb je eigenlijk wel genoeg aan de standaardfuncties in OS X.

Bijdrager
    DEform

Neen, met MacTheRipper (vind je wel op acquisition) kan je de DVD overzetten naar je HD van je Mac, dus als je dan een fim huurt, en ript, heb je bijvoorbeeld een Video TS foldertje op je desktop staan van vb 7gig.

Wil je dit nu op een standaard dvd’tje krijgen van 4,7GB, sleep je de 7gig Video TS folder naar popcorn, en die zorgt automatisch, dat de film volledig op de dvd van 4,7gig past, maar dan moet er worden gecomprimeerd, dus kwaliteitsverlies.

MAAAAAR, meestal kan je door een paar extra’s en gekke talen weg te laten, het comprimeren achter wege laten.

(extra’s kiezen of niet, talen en ondertitels toevoegen en/of verwijderen gaat ook met Popcorn! )

Bijdrager
    kenmasters

Absoluut toast, heel goed programma. Het lijkt heel erg simpel maar is behoorlijk rijk aan features. Dragonburn kan er simpelweg niet tegenaan, ik heb het een tijdje geprobeerd maar Toast is gewoon beter. Als gratis alternatief wil ik ff X-CD-Roast noemen, het ziet er niet uit en is niet gebruiksvriendelijk maar het heeft ontelbaar veel mogelijkheden en werkt uitstekend.

Jam is om muziek cd’s te maken, als je iets geavanceerder dan de mogelijkheden van itunes wil. Persoonlijk denk ik dat de meeste gebruikers toch voor iTunes gaan.

Bijdrager
    btech

toast is een echte aanrader volgens mij…

Bijdrager
    Tomovich
    ”kenmasters”

Absoluut toast, heel goed programma. Het lijkt heel erg simpel maar is behoorlijk rijk aan features. Dragonburn kan er simpelweg niet tegenaan, ik heb het een tijdje geprobeerd maar Toast is gewoon beter. Als gratis alternatief wil ik ff X-CD-Roast noemen, het ziet er niet uit en is niet gebruiksvriendelijk maar het heeft ontelbaar veel mogelijkheden en werkt uitstekend.

Jam is om muziek cd’s te maken, als je iets geavanceerder dan de mogelijkheden van itunes wil. Persoonlijk denk ik dat de meeste gebruikers toch voor iTunes gaan.

Als je Toast nu eens met Popcorn vergelijkt, wat zijn dan zoal de verschillen? Wat kan Toast dat Popcorn niet kan en omgekeerd?

Wat denken jullie erover om Adobe Acrobat Distiller aan te kopen, als gewone particulier dan. Is het een nutige aankoop?

Bijdrager
    draaischaap
    ”iMac

Neen, met MacTheRipper (vind je wel op acquisition)…

Ehm… MacTheRipper is Freeware. Je haalt dus gewoon de laatste versie op:
    http://www.ripdifferent.com/~mtr/

Bijdrager
    wenkie

Hier worden alle cd’s gebrandt met roxio toast in combinatie met jam6.
    Itunes heeft volgens mij iets te weinig mogelijkheden.

En voor de dvd’s is er roxio popcorn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.