7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Branden wil niet lukken

Ik wil bestanden op een DVD RW branden. Eerst had ik in Windows bestanden gebrand, dus ik heb de schijf eerst gewist met schijfhulpprogramma.
    Maar dan zie ik bij de eigenschappen staan dat schrijven op de schijf niet toegestaan is, en het lukt me dan ook niet om in de finder de brandmap te branden. Dan blijf ik steeds het schermpje zien met de vraag of ik er een lege schijf in wil duwen…
    Wat is er aan de hand?

Bijdrager
    1984

Probeer het eens met “Brand” http://burn-osx.sourceforge.net/:|

Bijdrager
    The JM

Bedankt, hiermee werkt het wel.
    Kan Windows UDF of Joliet lezen?

Moderator
    Night

beide

Bijdrager
    1984
    ”Night”

beide

[size=9:1744a5785b]Met Brand kunnen vijf verschillende data schijven worden gebrand.

Mac (HFS+):?HFS+ wordt het meeste gebruikt op Macs. De meeste andere besturings systemen herkennen HFS+ schijven niet.

PC (Joliet):?Joliet wordt meer gebruikt dan HFS+. De meeste besturings systemen herkennen joliet.

DVD (UDF)
    *:?UDF is ontwikkelt om joliet te vervangen and wordt veel gebruikt op DVD schijven. UDF laat recource gegevens intact. De meeste nieuwere besturings systemen herken UDF.

Mac + PC:?Zowel HFS+ als joliet op één schijf. Nuttig om zowel op Mac’s als PC’s te gebruiken zonder Mac specifieke eigenschappen te verliezen.

DVD-Video*:?Veelal gebruikt op DVD Video schijven.[/size:1744a5785b] :)

Bijdrager
    KingAchille

Waarom zo klein? :D
    “Koop” gewoon Toast en probleem is opgelost!
    Mvg,

Bijdrager
    1984
    ”KingAchille”

”Koop” gewoon Toast en probleem is opgelost!,

Het probleem is opgelost en ook nog eens gratis :wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.