14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Henque

Branden vanaf een andere mac

Ik wil iemand het één en ander gaan uitleggen (mp3 vanuit itunes branden)
    Hij heeft een G4 zonder brander tot z’n beschikking.
    Z’n vriendin heeft een MacBook (uiteraard met brander)

Kan ik dmv een utp kabel -> delen, branden vanaf de G4 op de MacBook

Bedankt

Bijdrager
    wilko

Ja, maar wel eerst even kopieeren naar je ‘brand-Mac’

Bijdrager
    Henque
    ”wilko”

Ja, maar wel eerst even kopieeren naar je ‘brand-Mac'

Dan brand’ie niet direct vanaf de G4

Misschien ben ik niet duidelijk geweest…
    Ik bedoel dus vanuit itunes op de G4 gebruik maken van de brander van de MacBook.

Netzo goed als je een printer kunt delen, maar in dit geval de brander

Bijdrager
    SeaTrue

dit gaat dacht ik wel in target mode, maar niet dat ik weet via utp

edit: typo, Het is target en niet targe

Bijdrager
    Henque

Wat is targe mode?

Moderator
    unSOUND

De MacBook laten opstarten als FireWire apparaat ( bij het opstarten de T ingedrukt houden ). Wellicht herkent iTunes de MacBook dan als een FireWire brander.

Bijdrager
    Henque

Nou dat is allemaal te veel gedoe.., ik kopieer alles maar, en direct met de MacBook fikken

Bedankt allemaal

Bijdrager
    Petje

In Toast kan je aangeven dat anderen ook op de mac kunnen branden die een brander hebben.
    Of bedoel je dat niet.
    Ik bedoel dus dat de brander kan worden aangestuurd vanaf een mac die geen brander heeft.
    Moet je natuurlijk wel tiger hebben.

Bijdrager
    wilko

Direct over het netwerk branden kan wel, heb het zelf ook weleens gedaan, maar het is een stuk beter om het gewoon te kopieeren.

Bijdrager
    Henque
    ”Petje”

In Toast kan je aangeven dat anderen ook op de mac kunnen branden die een brander hebben.
    Of bedoel je dat niet.
    Ik bedoel dus dat de brander kan worden aangestuurd vanaf een mac die geen brander heeft.
    Moet je natuurlijk wel tiger hebben.

”wilko”

Direct over het netwerk branden kan wel, heb het zelf ook weleens gedaan, maar het is een stuk beter om het gewoon te kopieeren.

Kan dit ook vanuit itunes? (afspeelmap branden)

Bijdrager
    wilko

Nee.

Bijdrager
    Mattheus

Misschien even een klein handig hulpmiddeltje om snel even je bestanden tussen de beide Macs te delen: dropcopy.
    Een transparant zwart balletje wat op je bureaublad staat en waarop je bestanden kunt laten vallen die je vervolgens naar een andere mac in je netwerk stuurt. Kijk maar eens op versiontracker, daar kun je het vast vinden.

Bijdrager
    Petje
    ”Mattheus”

Misschien even een klein handig hulpmiddeltje om snel even je bestanden tussen de beide Macs te delen: dropcopy.
    Een transparant zwart balletje wat op je bureaublad staat en waarop je bestanden kunt laten vallen die je vervolgens naar een andere mac in je netwerk stuurt. Kijk maar eens op versiontracker, daar kun je het vast vinden.

Goeie tip!!
    dat progje kende ik nog niet.

Bijdrager
    Mattheus

Graag gedaan.
    Er staat mij bij dat er ook een widget voor een dergelijke actie is, alleen vind ik persoonlijk dropcpy net iets gemakkelijker werken. Het schijnt zelfs te kunnen werken tussen Macs via internet. Alleen dat heb ik zelf nooit aan de praat gekregen…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.