29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Look-E.

Branden van een .mkv file op een DVD, hoe en wat?

Hi mac-peeps,

Weet iemand toevallig hoe ik een .mkv-file (welke perfect afspeelt in de VLC-player) gebrand kan worden op een DVD’tje? Ik heb Toast 8 maar daar gaat ’t niet mee.

Alle input en/of reacties zijn welkom, alvast bedankt!

Bijdrager
    nookie

Je weet nooit, maar verander mkv eens in iso.

Moderator
    unSOUND

.mkv is iets totaal anders dan .iso

.mkv is net als .iso een container met daarin een video- en audiospoor. De codering kan dus ook per bestand verschillen, en een programma wat de ene .mkv kan openen, kan problemen hebben met 5 andere .mkv bestanden.

Soms kan ffmpegX .mkv bestanden omzetten naar iets anders, maar dat kangt dus helemaal af van de manier waarop de audio- en videosporen zijn opgeslagen.

Bijdrager
    Look-E.

Dank voor de input en suggestie, ik ga dat ffmpegX eens even proberen.

Bijdrager
    nookie

Offtopic:

Zeg unSOUND het valt mij op dat je ongelooflijk veel weet over video enz.
    Bijna, zeg maar alle vragen, daar weet je wel het juiste antwoord op valt me op de laatste weken.
    Zit je er op??

Moderator
    unSOUND
    ”nookie”

Zit je er op??

Ehm, ik weet niet wat je precies bedoeld… Maar ik ben maar een gewone heftruck chauffeur…

Ik ben alleen wel iemand die graag dingen uitprobeert, en dus steeds dingen opzoek die ik nog niet snap, om ze vervolgens te ontrafelen… En videobewerking / codering gaat nog steeds gepaard met zoveel problemen / vragen dat ik dat wel het meest interessante onderdeel vind op dit moment…

Bijdrager
    Tomac5

het viel mij ook al op Nookie. Goeie vraag!

Bijdrager
    Look-E.

Dat FFMPEG-proggie lijkt pefect te werken.

Ik zit alleen met beperkte schijfruimte nu, dus zal ‘m eerst als datafile wegbranden op ’n DVD’tje. En de .mkv dan vervolgens vanaf de DVD weer naar m’n harde schijf encoden, hopenlijk kan ik hem dan alsnog wel weer als gewone DVD branden……..of moet ik dan waarschijnlijk opnieuw toch weer ruimte overhouden om vervolgens de .avi om te zetten naar ’t een of ander om ‘m daarna dan alsnog als gewone DVD te kunnen branden, dit alles zodat ik ‘m dan gewoon met m’n huis thuis en keuken DVD-speler kan afspelen?

Waar komt dat formaat eigenlijk vandaan (welk programma levert dat formaat af)? Ik had er nml. nog nooit van gehoord.

Bijdrager
    nookie
    ”unSOUND”
    ”nookie”

Zit je er op??

Ehm, ik weet niet wat je precies bedoeld… Maar ik ben maar een gewone heftruck chauffeur…

Ik ben alleen wel iemand die graag dingen uitprobeert, en dus steeds dingen opzoek die ik nog niet snap, om ze vervolgens te ontrafelen… En videobewerking / codering gaat nog steeds gepaard met zoveel problemen / vragen dat ik dat wel het meest interessante onderdeel vind op dit moment…

Je zou het niet zeggen dat je een heftruck chauffeur bent. Niks negatiefs over een heftruck chauffeur hoor, maar het ligt zover uit elkaar, videobewerking en heftruck chauffeur. Mijn complimenten wat betreft de grootste hulp op het gebied van videobewerking. Mag ook wel eens gezegd worden.

Moderator
    unSOUND
    ”Look-E.”

Waar komt dat formaat eigenlijk vandaan (welk programma levert dat formaat af)? Ik had er nml. nog nooit van gehoord.

.mkv is een open-source antwoord op de .avi en .mov container-formaten.

The matroska container is a general-use audio and video container, similar to AVI and MOV, providing support for a huge number of different video, audio and subtitles compression formats.

Although it is not primarily ment to be used for media content distribution, it is already widely used for exactly this purpose because of its outstanding support for the various existing subtitle formats, such as SRT, SSA and USF text subtitles, or VobSub streams coming directly from the DVD. Especially the anime world will often prefer the use of matroska compared to known formats like MPEG, WMV and MP4 for this very reason.

With the matroska team currently working on support for a DVD like Menue structure, this trend may even become stronger because this feature will allow users to compress a complete DVD, and with its full functionality, into a single file of much smaller size.

Meer info: http://www.matroska.org/index.html.nl

( Nookie: dank je wel. :) )

Bijdrager
    ottovds

rocio toast titanium 7 of 8
    en je doet het rechtstreeks dacht ik

Bijdrager
    Petje
    ”ottovds”

rocio toast titanium 7 of 8
    en je doet het rechtstreeks dacht ik

Het is Trouwens Roxio Toast, maar de laatste versies hebben het alleen over Toast Titanium

Bijdrager
    19419

Een oud topic uit 2007, “Branden van een .mkv file op een DVD, hoe en wat” , maar ik zou graag een antwoord willen lezen. Dat kan ik vinden op matroska.org ?
    Ik zoek nog even verder.

Moderator
    unSOUND

Er zijn meerdere manieren.
    Je kunt de MKV openen in QuickTime, en deze dan opslaan als een MOV bestand, en die vervolgens Toast Titanium of iDVD gooien, die maakt er dan een DVD van.
    Andere optie is software zoals VisualHub, die kan er ook een DVD van maken. Maar VisualHub is niet meer via de normale wegen te krijgen.

Bijdrager
    JuanArt

Hoi,

Ik heb zelf nu een film die ik wil branden maar dat bestaat uit drie delen .MKV .SFV & .NFO
    Wat is dit dan? zijn deze afhankelijk van elkaar??

En Toast kan het uiteraard niet branden, maar voor ik iets anders probeer moet ik eerst weten wat die andere zijn:-)

Bijdrager
    Gastje01

*.mkv is je videobestand –> die wil je op DVD hebben
    *.nfo is een bestand waar vaak informatie in staat over je download (gebruikte codec, subs, releaser etc), openen met teksteditor
    *.sfv is een bestand waarmee je de compleetheid van rars controleert.

Die bestandjes heb je dus niet nodig voor het branden.
    Probeer het bestand eens om te zetten door middel van HandBrake of Redux Encoder (onder aan de pagina staan de downloads) Alvorens in toast te plakken.

succes

Moderator
    unSOUND

Als je de MKV opslaat als een MOV bestand ZONDER te hercoderen ( dus enkel “Opslaan als” kiezen in QuickTime of MPEGstreamclip ), zou Toast die film wel moeten herkennen en kunnen branden.

Bijdrager
    Gastje01

Is het dan niet zo dat Toast ‘m opnieuw gaat encoden?

Moderator
    unSOUND

Dat moet sowieso als je er een DVD van gaat maken, DVD is immers MPEG2, en een MKV meestal MPEG4. Maar met jouw methode ga je hem 2 keer encoden, eerst in Handbrake en dan nogmaals in Toast. Met mijn methode wordt de film maar 1 keer gecodeerd, wat dus tijd scheelt en de kwaliteit meer behoud.

Bijdrager
    Gastje01

Is het gratis programma Brand geen optie? Die lust best veel bestandsformaten, hoef je ook maar 1x te encoren, en kan ie meteen geschreven worden naar een DVD.

Bijdrager
    JuanArt

Oke thnx,
    Ik ga het even proberen. Eerst is ie nu nog bezig met een andere encoden vanaf 13:00 vanmiddag. 20% dus zal er nog wat uurtjes over doen denk ik :-p

Bijdrager
    JuanArt

Ik ben bang dat het hierbij ophoudt.. :-/

Ik kan hem niet openen in Quicktime dus ook niet opslaan in Quicktime als .MOV

Ik had Handbrake en Redux Encoder gedownload, allebei als ik ze open sluiten ze direct weer automatisch,
    dus ik krijg de programmas niet aan de praat.

Brand/Burn ook gedownload maar die herkent het .MKV bestand dan weer niet.

Nu hebben we hier nog een pc van m’n ouders staan, heel misschien dat ik daar wel iets mee kan.
    Als iemand nog een optie heeft hoor ik dat graag!!

Moderator
    unSOUND

Als je de Perian plugin download zou QuickTime hem moeten kunnen openen, en zowel QuickTime als MPEGstreamclip zouden hem dan moeten kunnen openen…

http://perian.cachefly.net/Perian_1.2.1.dmg

Bijdrager
    JuanArt

Ja dit werkt nu wel, ik kan hem eindelijk afspelen, dat scheelt.
    Alleen Quicktime kan hem niet opslaan, dit is alleen voor Quicktime Pro :-/

Bijdrager
    JuanArt

Maar MPEGstreamclip heb ik niet geprobeerd, doe ik dat als eerst even

Moderator
    unSOUND

Versie 1.9.3 B3 van MPEGstreamclip kan het in ieder geval.

Bijdrager
    JuanArt

Oke het is nu eindelijk gelukt! Bedankt voor de info i ieder geval;-)

Gisteren nog eens geprobeerd, geopend in Burn, wat ik vorige keer fout deed weet ik niet, maar hij converteerde hem nu wel gewoon naar .AVI
    Ik heb hem gebrand het werkt goed, helaas is de kwaliteit ernstig slecht, je ziet overal dikke pixels :-/
    Dat zal niet te voorkomen zijn denk ik..

Moderator
    unSOUND

Grote pixels zijn in de regel het gevolg van verkeerde instellingen in de codec. Maar waarom zet je hem om naar AVI ? Ik dacht dat je van MKV naar DVD wou ?

Bijdrager
    BatMotor

Dus als ik het goed begrijp,kan je met streamclip 1.9.3 mkv overzetten naar dvd?

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.