30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Tjeerd

Brand!……..

Nou, ik kwam gister avond terug van de hockey. Ik hoorde sirenes, van de brandweer om precies te zijn. Ik dacht meteen aan iets dat ik aan een vriend had uitgelegt, welke sirenes van welke auto’s waren. Politie 2-tonig.. en ga zo maar door. Het gekke was dat ik bijna nooit brandweer hoorde, en deze keer 2 x in de week. ik fietste mijn straat in… ik zag niks speciaals. alleen kwam m’n zusje en een vriendinnetje (die de hond aan ’t uitlaten waren) ineens naar me toe rennen. “Tjeerd!! Je kamer staat in de fik!!” Toen dacht ik.. FUCK! Ik was totaal niet op de hoogte van wat er brandde, waar en etc. Het blijkt dus zo te zijn, dat mijn neef (tevens super goede vriend) de kleren op een stapel had gegooid. Die stapel was te hoog en kwam tegen een Ikea lampje aan, die gloeiend heet wordt als hij aanstaat. Hoe die aan is gegaan.. is een raadsel, eigenlijk is het gewoon een samenhang van stomme gebeurtenissen.

Tsja… veel brandweer, van die irritante ramptoeristen en natuurlijk onze erg behulpzame buurt (dat helpt echt!). Ik moet m’n neefje maar een beetje zien op te vrolijken, ik wil niet dat hij een schuldgevoel krijgt (zal die nu wel hebben) want hij kan er in principe ook niks aan doen. (De oorzaak is ook niet 100% zeker, wat wel zeker is is dat het in die hoek bij de ikea knijplamp is begonnen.)

Groetjes van Tjeerd

Bijdrager
    505

Das even schrikken!

Over Ikea lampen, ik heb me een keer er aan verbrand toen ik zo’n onding aan had geraakt. :(

Bijdrager
    dre brettel

Hola, dat was wrs wel effe schrikken niet?? Straf verhaaltje hoor … :mrgreen:
    Zolang er geen slachtoffers vallen is het in orde hé. Natuurlijk hoop ik dat je niet te veel materiele schade hebt geleden… toch geen mac omgekomen in de brand :) ??

Ikea spullen zijn echt levensgevaarlijk…

Bijdrager
    Irma

Jemig Tjeerd! Wat een naar voorval. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Bijdrager
    SeaTrue

kamer van mijn zus stond zo ook een keer bijna in brand. Ze was in haar bed met haar donsdeken tegen het ikea nachtlampje gaan liggen en heel het deken was daar weggeschroeid. Gelukkig geen brand.

@tjeerd
    : wat lullig, waren ze er snel bij? of heb je veel materiele schade

Bijdrager
    vogel

Toen ik nog een klein vogeltje was werd ik op de nacht voor koninginnedag wakker van vuurwerk, dacht ik. Maar ineens was er een hoop glas dat ik kapot hoorde knallen. Tja, das nie normaal he. Dus ik kijk uit m’n raam, lijkt de hele achtertuin wel in de hens te staan!
    Bleek dat de discotheek achter de tuin compleet in lichterlaaie stond, om vier uur ’s nachts. Ik heb er nog eens foto’s van teruggezien, maar dat was een fik die me nog lang bij blijft, zeker omdat ons huis en die van de buren er zo dicht op stonden. M’n pa heeft het dak en zichzelf nog nat moeten spuiten om niet ook vlam te vatten.
    Maarreh, Tjeerd, is er nog iets van je spullen over? Gelukkig is dat uiteindelijk toch maar materiaal dat vervangen kan worden. Ik neem aan dat jullie goed verzekerd zijn. Sterkte met alle rompslomp, maar denk maar zo, het had veel erger kunnen wezen.

Bijdrager
    Tjeerd

ik was zo bezig met andere dingen.. dat ik apple dingen vergeten ben.. m’n iPod lag hartstikke dicht bij de brand.. en hij is nog helemaal wit (bijgeleverd hoesje zat er wel omheen).. alleen m’n oortjes missen de draad die de draden beschermt

Veel rompslomp is er tot nu toe niet.. zo’n organisatie waar alle verzekerings maatstappijen geld in stoppen, doet alles voor ons.. we konden in een hotel.. zij gaan schilderen, zij gaan gipsplaten vervangen (als het nodig is ook het hele dak). alles wordt vervangen.. behalve de oude fotoalbums van pap en mam, het trouwboekje, mijn geboorteknuffel (nooit belangrijk gevonden.. maar wel raar dat iets weg is dat eigenlijk altijd bij je is geweest), printer die ik gratis bij m’n MacBook kreeg… tsja… veel materiele schade.. maar ook veel geestelijke schade, veel herinneringen weg

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat rot voor je… Is je macbook niet omgekomen?

Bijdrager
    Tjeerd
    ”edward007″

Wat rot voor je… Is je macbook niet omgekomen?

MacBook stond godzijdank beneden:D wel raar… ik neem hem ALTIJD mee naar boven.. alleen had ik gister niet zo’n zin om hem mee naar boven te nemen. Ik hoor net dat alle zooi binnen een week opgeruimd is.. of er veel schade is aan het dak weten we nog niet.

Bijdrager
    trabant

Da’s inderdaad even schrikken. En ik mag hopen dat je neef goed verzekerd is. Want het is natuurlijk niet de stapel kleren alleen, eigenlijk is het alles in je kamer en eromheen: als het niet naar rook blijft stinken, dan heeft de brandweer het wel doornat gespoten.

Maar wat is er mis met Ikea-lampjes? Een echt goeie lamp kost nu eenmaal wat en als het desondanks niets mag kosten zetten “we” de woning vol met goedkope Rampen en papieren Vreten.
    Met een dure lamp was dit wellicht ook gebeurd. Neeflief zal vanaf nu vast wel altijd een controlecheck doen voordat hij zomaar even wat ‘ergens’ neerplempt. Het is een leerproces dat ik overigens ook heb meegemaakt. (en elke betweterige ouwe zak met mij).

Als je de ventilatieopeningen van je mac met sokken dichtpropt, dan komt er vroeg of laat ook rook uit…

Bijdrager
    505

Die Ikea halogeen zooi wordt echt heel warm. Wat was het eigenlijk voor lamp Tjeerd?

Bijdrager
    vogel

Het kan overal mee gebeuren. Ik herinner me een voorvalletje met een bedlampje, een matras en een schakelklok… Gelukkig ook met een sisser afgelopen.

Bijdrager
    PietjePuk

Is je volledige kamer uitgebrandt?

Inactief
    Anoniem

Aw, dat is heel erg voor je.
    Die fotoalbums zijn ook heel erg , zoiets kan je niet terug krijgen…

Conclusie geen kleren bij Ikea lampjes leggen…:lol:

Bijdrager
    tijn22

Goh, klote voor je zeg! Ik hoop dat het allemaal snel geregeld is, en dat je weer terug kunt in je kamer! Jammer van je printer enzo, maar dat is vervangbaar. Helemaal zonde is dat er persoonlijke dingen zijn verloren gegaan, zoals je knuffel en fotoalbums enzo! Da’s echt balen hoor! Sterkte ermee!

Bijdrager
    MacBeer

Jeeeeeeeee Tjeerd wat moet dat ongelooflijk schrikken zijn geweest zeg! Gelukkig maar dat de brandweer er vlug bij was. Die stichting heet volgens mij ‘stichting Salvage’ en die helpen bijna altijd bij brand. Zorgen voor nazorg zeg maar.

Aan iedereen die nog geen rookmelders in huis heeft: meteen kopen!!!! Hang ze op de juiste plek. Niet in de keuken of dichtbij de keuken anders heb je dat ding iedere dag aan het loeien. Hang een rookmelder op de overoop en een combimelder bij de cv-installatie. Deze combimelder is naast rookmelder ook nog koolmonoxide-melder. Dit gas ruik je niet, zie je niet en voel je niet. De combimelder heeft het meteen door als dit gas ontsnapt.
    Melders van het merk ‘First Alert’ zijn zeer goed. De brandweer gebruikt ze ook.

Bijdrager
    Steff

Goede melding daarover MacBeer! Zelf hier ook zo’n soort situatiegehad met een stijkijzer … en dankzij het rookmeldersysteem is er geen brandweer aan de pas gekomen.
    Voor Tjeerd wel een groot geluk dat het met een sisser is afgelopen… het had slechter kunnen wezen!

Bijdrager
    Hanhart

Sterkte Tjeerd! Gelukkig is er niemand gewond geraakt en dat is volgens mij toch het belangrijkste. Een printer kun je vervangen, lelijke brandwonden blijf je voor altijd meedragen. Sterkte!

Bijdrager
    @iMen

pfffff…kzou der niet aan moeten denken dat mn kamer zo in de fik staat:(

sterkte met je kamer verder Tjeerd.

Bijdrager
    Ypot

Das kut… wat is er allemaal veroren gegaan dan?:(
    Wel chill dat je macbook og beneden lag :D

Bijdrager
    Groovejunk

Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Sterkte met heel de rompslomp!

Bijdrager
    AppleFlap

He shit Tjeerd, hopelijk komt alles goed met je kamer :)!

Rookmelders zijn inderdaad handig (@MacBeer), en het weerhoudt ook nog eens je moeder van binnen roken;) (bij mij dan). We hebben ze door het hele huis.

Doet me denken aan dat mijn broertje een keer zijn lamp een kleur wilde geven door er gekleurd doorzichtig plastic voor te hangen, toen kwam ik op zijn kamer en dat rook verschrikkelijk, was ik net op tijd….

Bijdrager
    michi_rishi

Balen man!
    Maaruh…. als je straks nou geld van de verzekering krijgt, koop dan geen DELL!

Bijdrager
    hansenonline

ikea lampjes zien er leuk uit, maar kunnen niet goed overweg met de warmte van de lamp. heb zelf een bureaulamp van ikea die ik als leeslamp gebruik en daar is door de warmte het omhulsel van de schakelaar al gesmolten. ook lag ik een keer tv te kijken in bed en rook een plastic smelt lucht was het kussen bijna in de fik gegaan die te dicht tegen de lamp aanzat.

tjeerd ik hoop ook dat alles snel weer door de mannetjes in orde wordt gebracht zodat je weer met plezier in je kamer kan zijn en niet de hele tijd hieraan terug moet denken.

Bijdrager
    Tjeerd

tja… langzaam maar zeker ga je realiseren dat een deel gewoon weg is… en niet meer terug komt. Ik hoor net dat iemand uit de straat zijn leven heeft gewaagd, door met een poederblusser in het rond te spuiten.. waardoor een uitslaande brand was voorkomen. Morgen kopen we voor iedereen die ons gesteund heeft een bos bloemen. De stichting heet idd Stichting Salvage. Een of andere ramptoerist heeft foto’s genomen, was er niet blij mee.. maar ik geef maar even een linkje: http://www.brandweerspotters.nl en als je daar rondgaat, kom je de brand vast wel tegen (meldingen worden chronologisch daar gezet..).

Ben erg blij met zo’n goede buurt, zelfs de buren die ik niet kan uitstaan hielpen verschrikkelijk goed mee. Dus mijn tip; Help altijd bij dit soort dingen, maar kom alleen als je iets kan doen.. anders loop je de brandweer en mensen die helpen in de weg

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    wjgmspeedy

Schrikken hoor, brand lijkt me echt verschrikkelijk. Het had inderdaad erger kunnen aflopen, maar daar schiet je natuurlijk ook niks mee op. Je zit er maar mee.

Bijdrager
    A

Wow dat is wel schrikken zeg. :o Gelukkig is er niets ergers gebeurd. :innocent:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.