17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Brookie

Brand probleem? schijf probleem? wie help even mee????

Hallo allemaal,

Ik heb weer even jullie hulp nodig.
    Ik heb voor iemand een trouw film gemaakt. Leek me leuk dus vrolijk aan de slag gegaan.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Als we de dvd afspelen dat gaat de dvd aan het einde van de film ze eigen weg. Slaat over blijft in een bevriezing staan enz.
    Ik heb de film gebrand met Phillips +r (4.7 GB 120 min 1-16 x speed)

De project grootte (volgens idvd) is 4,16 GB groot. Nu lag ik ergens dat de DVD +r dvd netto minder gb overleveren dan 4,7.

Ik heb het alles gewoon met idvd tot een dvd gebrand en in mijn interne pioneer DVD brander gebrand.

Met filmpje (mov bestand) is verder niets aan de hand.

Wie o wie denk help even mee waar ik naar moet zoeken.

Ik zelf me bedenkingen over het alles op één DVD plaatsen dus verdelen over twee DVD’s maar wie weet gebruik ik wel de verkeerde DVD’s of ligt het ergens anders aan.

alvast bedankt

Sleutelbeheerder
    Night

Als je met Toast brandt, kun je er ook eerst voor kiezen om er een Toast Image (save as disk image, command-D) van te maken. Die kun je dan testen op je eigen Mac DVD player. Als ie goed is, kun je de inhoud van die image alsnog op DVD branden.

Bijdrager
    Qmagic

Ook in iDVD kan je het dvd-project eerst op de harddisk opslaan, kies bij Archief -> Bewaar als schijfkopie (of) Bewaar als VIDEO_TS-map.
    Speel dan je project af met je Mac Dvd-speler, als dit goed gaat kan je daarna deze inhoud naar een dvd branden, en weet je zeker dat je dvd-project goed is.
    Als je project op je harddisk goed is, en als daarna het fout gaat op dvd schijfje, ligt de fout bij je dvd -schijfje.

Ik zelf me bedenkingen over het alles op één DVD plaatsen dus verdelen over twee DVD’s maar wie weet gebruik ik wel de verkeerde DVD’s of ligt het ergens anders aan.

Zolang je film niet langer duurt dan 2 uur kan je in iDVD een (single layer) DVD maken. Dus je film splitsen is niet nodig.

Bijdrager
    Brookie

he night,

bedankt voor je bericht.
    wellicht interpreteer ik jou antwoord op mijn mannier maar suggereer je nu ik dat idvd voor toast moet inruilen.
    en dat het probleem ontstaat door de brandproces van idvd

Bijdrager
    Brookie

qmagic

het duurt 1.56 minuten.
    mijn inziens te lang maar het kon niet naders met al die stukjes die werden opgevoerd.:sarcastic:

maar phillips +r mag ik toch aannemen dat het goed is?

ik heb het project nog steeds op mijn hrdeschijf staan welke ik heb gebrand.
    ik kan die met voorvertoing afspelen.
    als blijkt dat dat geen problemen inzitten mag ik dan aannemen schijfjes probleem? moet ik het op die mannnier opvatten

Bijdrager
    Qmagic

Lengte van 1.56 minuten is geen probleem voor iDVD (of Toast).

Brookie op 14 augustus 2010

als blijkt dat dat geen problemen inzitten mag ik dan aannemen schijfjes probleem? moet ik het op die mannnier opvatten

Ja, je kunt toevallig een verkeerde serie schijfjes hebben (kan bij ieder merk gebeuren). Maar ook je DVD-brander kan een probleem hebben, probeer eens ander merk schijfje als test, heb je nog steeds hetzelfde probleem dan is je dvd-brander wellicht de oorzaak.

Bijdrager
    Brookie

Qmagic

ja ik las op een andere topic dat het geen kwaad kan om eens in de zoveel jaar die pioneer brander te vervangen.

even een andere vraag. wat raden jullie me aan idvd of toast.

Bijdrager
    Qmagic

ik heb beide programma’s (iDVD en Toast), allebei even goed qua resultaat van een DVD film.
    iDVD heeft wel mooiere menu’s, Toast heeft simpelere menu’s maar wel weer een Bluray mogelijkheid.

Als je tevreden bent met iDVD hoef je niet over te gaan naar Toast (Toast is niet goedkoop €100 en €140, afhankelijk van de versie). Maar die keuze moet je zelf maken.

Bijdrager
    Brookie

qmagic

bedankt voor reacties
    ik heb overigens het project wat ik had opgeslagen en welke ik heb gebrand bekeken op plekken waar die in de dvd speler het probleem voordeed. gewoon afspelen niets aan de hand.

dan blijft de schijfje en brander over!!!!!

ach ja wil toch overstappen op een macbook pro want die imac heeft na 3a4 jaar ok wel z’n werk gedaan.

Bijdrager
    Sascha

Gebruik eens dvd-r ipv dvd+r.

Op de wiki-pagina van dvd-r lees ik dat Apple en Pioneer aanhangers zijn van dvd-r.

Bijdrager
    shanna61

Mijn inziens is het probleem meer aan de dvd en of dvd speler zelf gerelateerd!

Speelt diezelfde dvd op de mac wel goed af? Zit er toevallig een sticker op de schijf?

Wat je kunt proberen als alle twee deze vragen met nee werden beantwoord zou je eens op een lagere snelheid kunnen branden.

Als de dvd wel goed afspeelt op de mac, zou je zoals eerder gezegd eens een -r kunnen proberen. Echter zet de brandsnelheid niet hoger als 4 x.
    Mits er een sticker op is geplakt kun je beter de dvd meteen opnieuw branden. Stickers zorgen voor 99 procent van de gevallen voor problemen, doordat ze niet gecentreerd zijn en of door warmte loslaten waardoor de laser het plaatje niet goed uit kan lezen.

Een ander veel voorkomend probleem zijn vingerafdrukken. Deze zijn in veel gevallen ook de oorzaak van haperingen en freezes.

Sleutelbeheerder
    Night
    Brookie op 14 augustus 2010

…maar phillips +r mag ik toch aannemen dat het goed is?…

Geen enkel merk is 100% goed. Sommige merken preseteren beter als andere merken, maar dat is soms, zoals in jouw geval, een kwestie van “trial and error”.
    Ikzelf heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met de goedkoopste DVD’s van de Aldi, anderen zweren weer bij Platinum of nóg andere merken.
    Het -R en +R verhaal ging vroeger wel op, bij de eerste generaties Pioneer drives, maar dat tijdperk hebben we inmiddels wel achter ons gelaten hoor; – of + maakt niet meer uit.
    Het blijft tobben, zoals je wellicht in Google is opgevallen.

Bijdrager
    Fester

In iDVD een schijfimage maken, in schijfhulpprogramma branden. De image kan je in dvd speler eerst controleren, of alles sgoed werkt. dit doe ik altijd, en het kost wat tijd, maar bespart op ergernis.
    Deze week wel 4 keer mijn hoofdstukindeling weggegooid en opnieuw aangemaakt, op de tv dvd speler werkten mijn menu’s niet goed.

Bijdrager
    Brookie

fester,

kun je eens uitleggen hoe jij dat doet met de schijfimage

Bijdrager
    Brookie

Hoi shanna,

ik zag je berichter later dan ik die van fester eerder zag.

ik heb er inderdaad stickers over heen geplakt.
    die stickers heb ik alleen na het branden erop geplakt.

voorheen werkte in me lightscribe dvd’s en werkte in daar mijn dvd’s mee af.
    alles was toen nog op de pc.

wellicht zal een lightscribe dvd dat dus niet hebben

dat berichtje van het warm worden is wel iets wat mij een beetje helder in de oren klinkt en logisch is.

al mijn dvd’s waar korte filmpjes op staan werken prima maar die dus van 1 uur en 56 minuten wordt aan het einde van de dvd een drama.

Goedkoper dvd spelers worden eerder warmer zelfs heet. Dan lopen de dvd’s vast wat ook gisteren gebeurde.

MMMMM ik denk dat wellicht het lek boven is.

Mochten er nog meer tips zijn graag

Bijdrager
    hobbes2210

Een sticker of een label is funest voor de balans van een DVD (of zelfs CD)
    Zolang de laser zich aan de binnenkant bevindt (begin van de film) kan de dvd speler nog wel corrigeren, maar zodra de DVD aan de buitenkant komt (einde film) is de onbalans te groot en kan de DVD speler het verschil in snelheid niet meer corrigeren en krijg je blokjes, freezes etc.

Ik zou de film nog een keer branden met iDVD en dan zonder sticker afspelen.
    Zeker weten dat ie het dan goed doet.

Veel plezier

Bijdrager
    Brookie

ik heb me voorgenomen om inerdaad de schuld aan die [email protected]#$LE stickers te geven

en zoals hobbes zegt aan het einde van de film gaat het inderdaad niet goed.

we hebben zelf met een andere dvd speler gekeken maar dat was een slecht dvd speler werd ggia warm en dan kom je weer bij de verklaring van shanna

oke mensen ik ga er mee aan de slag

bedankt tot zover

Ps weet iemand hoe je de brandsnelheid van de ingebouwd pioneer naar 4x kan aanpassen
    ben nog te brookie om te weten hoe dat mot

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.