9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Boaz

Boxen voor Ipod/Macbook Pro??

Ik zoek nog een goede set externe boxen voor bij mn macbook.
    Toen ik deze boxenset zag dacht ik 2 vliegen in 1 klap te slaan.
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=9465598B&nplm=TC254

Omdat het een USB aansluiting heeft leek het mij handig als deze boxen ook via een dubbel USB vrouwtjes kant snoer ( als je begrijpt wat ik bedoel :D) dus je Ipod rechtstreeks op de boxen kan aansluiten.

Dit leek mij ideaal om in de badkamer ook muziek te kunnen luisteren of mee naar het strand.

Alleen weet ik niet zeker of dit wel kan. Er kunnen een paar dingen fout mee gaan.
    1. De voeding kan niet uit de Ipod gehaald worden omdat die te weinig juice heeft.
    2. Het is niet compatibel met de Ipod om muziek af te spelen
    3.Ik kan niet zo’n 2 way USB kabeltje bemachtigen of is dat zelf te maken.

Kan iemand mij misschien hier wat zekerheid over geven?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt je iPod niet zomaar via USB aansluiten.

Was het maar waar, dan waren al die dure interfaces voor in de auto ook niet nodig.

I.i.g.; USB-boxen aansluiten op je iPod werkt niet.

Bijdrager
    Boaz

Heeft iemand dan een idee of dit goeie boxen zijn om op je Ipod te gebruiken?
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=9464FFF3&nplm=TB998

Er staat daar ook bij:” Elke Mac of apparaat met een mini-jack geluidsuitgang.”
    Die zit toch ook op een Macbook Pro? Naar mijn weten is dat gewoon de koptelefoon ingan of niet?

Bijdrager
    hifi

Inderdaad, mini jack is zo dat kleine plugje, meestal groen bij speakers. Maar je link werkt niet, omdat het met cookies werkt als je producten selecteerd.

Bijdrager
    Boaz

Dus ik kan die boxjes gewoon zien als uit de kluiten gewassen oordopjes die zelf verder geen voeding nodig hebben behalve van de mac of Ipod?

Bijdrager
    Boaz

Ow en de boxen die ik bedoel zijn op de apple site bij Store->Ipodc luidsprekers-> onder aan de pagina 2e van links dan 2 omhoog, de JBL Duet 2.0 speakers.

Ik ken wel die kleine boxjes voor bij discmans die geen voeding nodig hebben om geluid af te spelen maar deze zien er wat sterker uit. Is die technologie zo snel vooruit gegaan?

Bijdrager
    Barabas2005

Heeft iemand ook ervaring met de nieuwe Diva 2.1 van Miglia? Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen voor mijn MacBook Pro. Ze moet echter compact genoeg zijn om op reis mee te nemen en er moet natuurlijk ook een goed geluidje uit komen.

Bijdrager
    Boaz

Ik heb iets gevonden dat op batterijen werkt schijnbaar maar ook gewoon op AC kan.
    Ideaal dus alleen kan ik nergens op internet een ‘buyers review’ vinden.
    Ik zou echt toch liever even wat reviews lezen alvorens over te gbaan tot de aanschaf.

Dit zijn ze: http://www.thisipod.com/iwaltz-ipod-surrounding-system-p-203.html

iWaltz iPod 4.1 Surrounding System

Iemand hier ervaring er mee?

Bijdrager
    acb
    ”KarelWillem”

Je kunt je iPod niet zomaar via USB aansluiten.

Was het maar waar, dan waren al die dure interfaces voor in de auto ook niet nodig.

I.i.g.; USB-boxen aansluiten op je iPod werkt niet.

Hoezo dure interface?

Een beetje creatief zijn spaart je een hoop knaken:

1 kabeltje 3,5mm jack male – 3,5mm jack male: €6,-
    1 zuignapje 30mm €0,60

:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.