22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Pollieg

Boxen op eMac aansluiten

Ik heb een paar mooie boxen gekocht van Trust met met zo’n zware box zegmaar voor een mooi bass-geluid met nog 2 andere boxjes. Deze zitten allemaal op elkaar aangesloten zegmaar en er zit een groen plug-ding aan. Als ik deze groene plug in mijn eMac stop en als ik dan de boxen aanzet krijg ik een irritant vrij hard zoem-geluid alsof er iets niet goed staat afgesteld ofzo ik weet niet. Wat kan er fout zijn?

Ps: als ik die boxen aansluit op mijn mp-3 speler hoor ik geen zoem-geluid

Excuses voor de misschien wat vage omschijving maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Bijdrager
    OReason

Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben, maar is je stopcontact geaard?

Bijdrager
    Rupert Nicolson
    ”OReason”

Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben, maar is je stopcontact geaard?

Dat maakt niet uit als de stekker van de boxen niet geaard is, wat vrijwel nooit het geval is met luidsprekersystemen. Meestal ontstaat deze brom als het geluidskabelstekkertje niet goed past of niet helemaal in de geluidsuitgang is gestoken. Harder aandrukken of een ander, goed passend stekkertje erop zetten.

Bijdrager
    Emarc

kan er mee te maken hebben, maar ik denk het niet, het stopkontakt waar mijn emac op staat is ook niet geaard. Ik denk eerder dat het busje waar de plug in moet een beetje uitgerekt is oid, en dat er dan niet goed kontakt op de 2 polen gemaakt wordt. het zou ook zomaar kunnen dat het plugje een halve milimeter te kort is om goed in de bus te passen. Voor het eerste heb ik wel een drastische oplossing,; zet er een waterpomptang op en probeer het staal van je plugje ovaal te buigen.
    Check trouwens dmv van bijvoorbeeld een koptelefoon of de bedrading IN je mac we goed is

Bijdrager
    Pollieg

Maar bij mijn mp3-speler gaan de boxen wel gewoon goed snap je .

‘Check trouwens dmv van bijvoorbeeld een koptelefoon of de bedrading IN je mac we goed is’
    Ja deze is wel goed.
    Ik ga trouwens niet zomaar ff dat plugje ff buigen, wat bedoel je trouwens met ovaal buigen?:?

Bijdrager
    Pollieg

Sorry dat ik weer iets post:
    Als ik met mijn vinger het plugje aanraak begint ie al te zoemen:s

Bijdrager
    Zeekomkommer

Bij dit soort dingen is het altijd lastig achterhalen wat de oorzaak precies is.
    Maar heb je toevallig internet via de kabel? Probeer dan eens de kabel uit je modem te trekken en luister dan of de zoem minder wordt.

Bijdrager
    Broer Konijn

Heb je hem zegmaar wel in het goeie gaatje gestopt? Niet per ongeluk in de geluidsINvoerpoort?

Bijdrager
    JJmac
    ”Pollieg”

Dit heeft te maken met aarde:o

Bijdrager
    Rupert Nicolson
    ”Pollieg”

Dat is normaal. Als die brom ook ontstaat als je het stekkertje in de uitgang van je Mac stopt, betekent dat dat het stekkertje niet goed past: het is een fractie te kort of te lang: je moet de oplossing dan ook in die richting zoeken. Het kan ook nog zijn dat het verende deel in de geluidsuitgang te stug is. Je kan daardoor het stekkertje er niet helemaal indrukken. Probeer eens of het euvel ook optreedt met een ander weergever, bijv. een koptelefoon.

Bijdrager
    Stutger

Het is idd echt een probleem van je stekkertje… Je boxen zijn goed en eje subwoofer ook en het heeft idd niets met aarde te maken. Ik heb hetzelfde gehad toen ik nog een PC had.

Het is echt een kwestie van friemelen totdat ie goed zit. Maar ik zou idd gaan kijken of je er dan geen ander stekkertje op kan zetten want dat gefriemel en getrek aan die plug:wink: gaat ook vervelen. Succes.

Bijdrager
    demandiebakt

aardlusfilter.
    bij de electroboer voor geen geld..
    weg zoem, iedereen blij

Bijdrager
    Pollieg

Ik zal kijken, thnx

Bijdrager
    CMD-Z

aardlus filter? what de f#$@ is dat?

Bijdrager
    Zeekomkommer

Je hoeft het niet te begrijpen, gewoon naar de juiste winkel gaan en om een aardlus filter vragen. Denk er wel aan dat je met de auto gaat, op de fiets krijg je hem niet mee denk ik.;)

Bijdrager
    Lexis
    ”Pollieg”

Dat heb ik ook.
    Is een aardlusfilter zo groot dan? hehe:| :P :?
    Ik ben op conrad aan het zoeken, maar welke moet je dan kiezen? *klik*

Bijdrager
    Zeekomkommer
    Bijdrager
    s_k

Zeggeuh… ik wil niet moeilijk doen :P.
    Maar ik heb hier nu al drie keer gelezen dat aansluiten van dingen op mac brom gaf.
    Ik heb zelf nog nooit een aardlusfilter nodig gehad (en mijn hobby is geluidstechniek, er staan hier honderden apparaten ;-)), maar ik weet wel dat ook de uitgangen van mijn imac kuren geven (geen brom overigens :P).
    Zou het misschien kunnen dat dit een typisch Mac kwaaltje is?

Bijdrager
    Almerrrrr

Nee is niet typisch mac ik heb het ook met een oude pc bak daarin heb ik zelfs meerdere geluidskaarten geprobeerd. Ook altijd die brom behalve als ik mijn versterker en mac op hetzelfde stekkerblok doe.

Bijdrager
    s_k

Vreemd. Heb er hier nooit last van gehad.
    Hopen dat dat zo blijft *klopklop*

Bijdrager
    CMD-Z

het was inderdaad een aardlus.

Opgelost.

Bijdrager
    s_k

Opgelust ;-).

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.