18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

Boxee + Uitzendingemist XOT-uzg

leden,

wie heeft er ervaring met boxee en de uitzendinggemist plugin?

ik heb de volgende site’s geraadpleegd (hier kan je ook de plugin downloaden)

http://weblog.braindead.nl/2009/01/10/uitzending-gemist-in-boxee-of-plex/

http://www.rieter.net/uitzendinggemist/

je moet een plugin downloaden en in de plugin map van boxee zetten etc…

het is me nog niet helemaal gelukt dus misschien heeft iemand hier meer ervaring mee en kan mij dit vertellen….

alvast bedankt!!

gr len

Bijdrager
    Lennertpichel

ok….die had ik al gezien..maar niet echt reacties verder..

Bijdrager
    timkro

Ook ik ben benieuwd naar een oplossing

Bijdrager
    Lennertpichel

ik probeer het nu ook met plex maar nog ff geen resultaat….

Bijdrager
    Lennertpichel

plex is met uiteindelijk gelukt..!!!

http://forums.plexapp.com/index.php?act=Print&client=printer&f=39&t=3227

gewoon ff die dingen downloaden van de site die ik eerder heb vermeld
    en dan gewoon in plex video-plugin toevoegen…

mooi hoor

Bijdrager
    Local Hero

Ik heb het ook aan de praat, alleen bij RTL 4 enz loopt die vast…..

Bijdrager
    Lennertpichel

bij mij doen die commerciĆ«le zenders het niet, ik kan wel bladeren door de zenders maar geen programma starten….

Bijdrager
    iNsane

Grappig. Die eerste link is naar mijn ‘stukje web’:)

XOT-UZG werkt niet zo goed meer als ’t voorheen deed. Het is sowieso niet gemaakt voor Plex of boxee, maar voor de originele XBMC. In boxee werkt ’t (naar het schijnt) helemaal niet meer bij veel mensen. Dat heeft deels te maken met een paar structurele wijzigingen binnen boxee zelf, want in oudere versies is ’t nog wel werkend te krijgen.

Binnen Plex werkt ’t nog wel, maar ook minder goed dan ’t enkele maanden geleden deed. Ook toen deden enkele zenders het niet omdat WMV streams niet ondersteund werden, maar intussen doen enkele andere het ook niet meer. Veronica/RTL etc. werken tegenwoordig met een ‘Silverlight’ video speler ipv. normale streams waardoor ze niet af te spelen zijn.

Wel bieden zowel boxee als Plex tegenwoordig een officiƫle plugin hiƫrarchie. Er is vast wel iemand die daar mee bezig gaat en een officiƫle plugin voor Plex en/of boxee schrijft.

Bijdrager
    sling

Voor een ieder die uitzendiggemist e.d op de mac niet werkend krijgt hier de werkwijze.
    Download de pluging op http://www.rieter.net/uitzendinggemist/
    Pak (indien nodig) de zip file uit
    Dubbel klik op het bestand en dubbel klik vervolgens op Resources
    Plaats het mapje Skins een niveau hoger
    Nu staat het mapje skins in het zelfde mapje waar ook het mapje resources staat.
    Vervolgens ga je naar je “Persoonlijke” map Bibliotheek (locaties Home) en open deze
    Open vervolgens het mapje Application Support
    Open vervolgens het mapje Plex
    Open vervolgens het mapje Plugins
    Vervolgens het mapje Video
    Hierin plaats je de plugin (zelf heb ik het mapje de naam TV gemist gegeven)

Vervolgens start je Plex (laatste versie)
    Ga naar Video Plugins Selecteer de zojuist geplaatste map en walla het werkt.
    Onderdelen die niet werken daarvoor kan je hier http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
    updates halen.

Bijdrager
    iMarc

Krijg hem aan de praat in de laatste versie van Plex maar dan alleen ned 1,2,3. Zoals eerder gezegd laten de commerciele zenders het afweten.
    Jammer voor mijn vriendin, kan ze geen GTST kijken via Plex.

Bijdrager
    Lennertpichel

heb ik ook… alleen 1,2,3. hopelijk komt er een update in die app.store van Plex, voor uitzendinggemist…

Bijdrager
    Manzana013

Ok, even weer on topic –> boxee

ik heb de plugin gedeeltelijk aan de praat gekregen in de nieuwste alpha van boxee (v 0.9.11.5591)

Werkwijze:

1 dowload de plugin

2 pak hem uit en sleep de content in een nieuw gemaakte map. In dit geval noem ik de map “TV Online”
    (NB: negeer alle dingen die op fora geschreven staan over het verplaatsen van de skin map naar een hoger gelegen map. Anders werkt het niet)

3 kopieer de map “TV Online” naar de video plugin map van de applicatie zelf (2e muisknop klikken op boxee applicatie, ‘toon pakketinhoud’, contents->resources->boxee->plugins->video

4 Kopieer de map “TV Online” vervolgens nogmaals en zet deze in de map: USER/Library/Application Support/BOXEE/UserData/Apps
    (NB: mappen met de overige zenders staan hier ook)

5 Start vervolgens Boxee. Hij herkent de plugin niet automatisch dus om hem te installeren:

6 Ga naar Instellingen –> Media Sources –> Manually locatie toevoegen –> Typ het volgende:

7a Source name: “TV Online”
    7b Source location: App://TV Online/
    7c Source Type: video
    7d add

8 De App staat klaar voor gebruik onder Video–> internet

Tot nu toe werken de volgende zenders bij mij:
    – De lama’s
    – Nederland 1,2,3
    – Uitzending gemist
    – Zapp
    – Dumpert

Opzich een aardig begin, maar ik wil de rest ook werkend hebben 8)

Een paar zenders krijgen de melding ‘loading error, failed to retrieve data’ (123video, kanalenkiezer, SBS6PZ) en bij de overige zenders kan ik wel door de content browsen, maar deze niet afspelen. Met andere woorden: als ik op play druk, gebeurt er niks. Heeft iemand daar een oplossing voor?

gr

Bijdrager
    Lennertpichel

top dit.. ik ga dit zelf ook ff proberen… tnx voor je uitleg…

met plex is het mij nl. wel gelukt om de plugin deels te laten werken

Bijdrager
    mekgek

Voor PLEX is er nu ook een nieuwe uitzendinggemist plugin (BETA). Ziet er veelbelovend uit, en werkt veel sneller dan de UZG plugin bij mij (geen bufferen). De eerste versie is nog wat basic maar de maker heeft al screenshots laten zien van een volgende veel uitgebreidere versie met beschrijvingen + thumbnails bij de programmas.

http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=5127

Installeren door het bestandje naar User/Library/Application Support/Pex Media Server/Plugins te slepen.

Bijdrager
    Lennertpichel

toff!! i kga het ff proberen.. het is btw application support/plex media etc….

maar bedankt voor je reactie

Bijdrager
    iphonio2

Top, thx, ga het ook proberen

Bijdrager
    jeroentje

ik heb een beetje zitten rommelen.. maar op m’n TV is het nog niet gelukt..

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.