12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

box set via amazon.com

Als ik een family box set hier in Nederland wil kopen dan ben ik 229 euro kwijt zie hier,
    als ik hem via amazon.com in Amerika koop ben ik exculsief verzendkosten 138 dollar (= ca. 98 euro) kwijt zie hier.

Dat scheelt nogal… Doen, denk ik dan…
    Of zie ik iets over het hoofd? Zitten er addertjes onder het gras? Of draait het pakket via Amazon alleen in het engels en niet in het nederlands?

En is het slim om nu van Tiger naar Leopard te upgraden en dan zometeen naar Snowleopard. Of kan ik beter even wachten (dat geduld heb ik wel) en dan een grote sprong voorwaarts van Tiger met ilife’06 direct naar Snowleopard met ilife’09.

groeten,

Gerke

Bijdrager
    bedhead

Ik zou voor jouw laatste optie gaan, namelijk wachten. Anders verkoop je twee keer miserie (installeren en dergelijke….)

Bijdrager
    in absentia

Heb je de verzendkosten van Amazon erbij gerekend? Ik heb onlangs een U2-box (Amazon-only) gekocht en kon bij het afleveren nog eens €22,= aftikken ivm invoerrechten e.d. Misschien is dit wel de adder onder het gras?

Bijdrager
    Basket Case

Normaal gezien levert Amazon US geen software in Europa, maar ze werken steeds meer samen met derde partijen en daarvan heb je er hier een te pakken die toevallig wel naar Europa verstuurt (voor 25 euro). Dan wordt het bij elkaar iets van 125 euro. Nog steeds een mooie deal. Maar zoals in absentia al meldt, heb je dan nog geen btw betaald. Dat is altijd een kwestie van een beetje geluk hebben of het ongemerkt door de douane komt. Je moet dus rekening houden met nog eens 19% btw (en ook nog wat invoerrechten) erbij, dus kan het nog op 150 euro uit komen. En dan is het verschil opeens een stuk kleiner natuurlijk.

Voor de rest zou ik zeker wachten tot 10.6 … die komt er nu wel heel snel aan, dus zonde van het geld en de moeite om eerst nog voor Leopard te gaan.

Edit: Ah, wacht, het ging om de family box set … dan is 150 euro nog steeds een goede deal natuurlijk. Dan is het zelfs nog te overwegen om toch niet te wachten op 10.6, omdat je dan voor 49 euro kan upgraden. Ben je in totaal nog altijd 30 euro goedkoper uit dan het pakket hier te kopen. Ik zou er niet op rekenen dat je direct al een 10.6 family box set voor die 138 dollar zal kunnen bestellen.

Bijdrager
    RJ

Is het niet zo dat als je Tiger hebt dat je dan een PPC hebt? (Ik dacht dat intel mac’s alleen met leopard verkocht werd) Snowleopard draait namelijk alleen met intel-processoren, houd daar rekening mee.

Bijdrager
    Pieterr
    ”RJ”

Is het niet zo dat als je Tiger hebt dat je dan een PPC hebt? (Ik dacht dat intel mac’s alleen met leopard verkocht werd)

Nee, dat is niet zo. Intel Macs zijn er al vanaf begin 2006. Toen was Leopard nog niet uit.

Bijdrager
    grotegerke

Inderdaad

Bijdrager
    Pieterr

@grotegerke: Wachten op Snow Leopard is inderdaad een goede optie. Enige beperking is dat jouw “Core Duo” geen 64-bit support heeft, maar daar zal je in de praktijk weinig van merken vermoedelijk.

Bijdrager
    grotegerke

Bedankt voor alle antwoorden.
    Ik denk dat ik gewoon snowleopard afwacht.

Wel blijft deze vraag nog staan: kun je gewoon bijvoorbeeld Leopard of Snowleopard vanuit Amerika kopen en draaien. Of kom je dan voor probleempjes te staan (taal?)?

Bijdrager
    bedhead

Zou ik niet doen en hier een
    versie kopen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”grotegerke”

Kun je gewoon bijvoorbeeld Leopard of Snowleopard vanuit Amerika kopen en draaien. Of kom je dan voor probleempjes te staan (taal?)?

De OS X installatie DVD bevat alle (ondersteunde) talen, ongeacht waar je de disk gekocht hebt. Wat dat betreft is er dus geen probleem als je die elders koopt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”bedhead”

Zou ik niet doen en hier een
    versie kopen.

Waarom niet? Ik zie geen enkele reden waarom een USA OS X het niet hier in Nederland zou doen. Geen enkele.

Wat betreft belastingen en dergelijke heb ik bij bestellingen via Amazon nog nooit een naheffing gehad. Dingen uit Japan heb ik vaak genoeg een briefje over gehad, maar Amazon nog nooit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.