4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bko

Bowtie vraag naar grafische kaart

Hallo,

ik ben vandaag lekker aan het spelen geweest met geektool en bowtie, leuke theme gemaakt, en onderzocht hoe die commando’s werken. Nu werkt het helemaal prima enzo, maar bowtie vraagt naar mijn AMD grafische kaart, niet mijn ingebouwde intel… Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn macbook pro gewoon de intel blijft gebruiken? Wel wil ik dat als ik iets doe waar de AMD wel degelijk nodig is wel de grafische kaart omschakelt.

Heeft iemand een idee?
    Groeten, Bart

Bijdrager
    MacBeer2

In het voorkeurenpaneel ‘energie’ kun je kiezen voor de beste prestaties of voor een langere batterijduur. Als je voor de prestaties kiest schakelt de machine over naar je AMD kaart.

Bijdrager
    vraptor

Wat hierboven vermeld wordt kan alleen bij de serie t/m mid 2009.

Sinds de overstap naar i-generatie processors in 2010 kan je niet meer kiezen welke kaart je wilt gebruiken.

De opties langere gebruiksduur/betere prestaties bestaan niet meer. Nu wisselt de macbook pro automatisch van videokaart afhankelijk van het gebruik en de programma’s die je inschakelt. Dit kun je niet regelen. Je kunt de automatische videokeuze hoogstens helemaal uitschakelen, maar dan schakelt de macbook pro standaard op de ati kaart en schakelt hij de intel chip helemaal uit. En dat is volgens mij niet wat je wilt.

Misschien kun je op het net freeware vinden die de handmatige videokeuze weer tevoorschijn tovert?

Bijdrager
    Furbz

gfxCardstatus doet de job..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.