7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DJMischaa

Bowtie doet raar

Hee,

Sinds gisteren heb ik een raar probleem met Bowtie.
    Ik had Bowtie zo ingesteld dat deze automatisch wordt opgestart wanneer ik mijn Mac opstart, maar sinds gisteren lijkt het erop dat dit niet gedaan wordt. Ik heb in de app zelf uitgeschakeld dat het logootje wordt weergegeven in mijn menubalk, de sneltoets die ik had aangemaakt om het venster te openen werkt niet maar wanneer ik Bowtie naar mijn prullenmand probeer te verslepen zegt m’n Mac dat het programma actief is en niet verwijderd kan worden.

Is er een manier deze af te sluiten via terminal? Of heeft iemand een andere oplossing?

Cheers!

Moderator
    Night

Geforceerd afsluiten van een programma kan je eenvoudig doen door de toetscombinatie cmd-alt-esc in te drukken.

(zie ook Force Quit onder het Apple logo in de menubalk)

Bijdrager
    Macosxachist

Waarom nou gelijk weer Terminal? Open Activiteitenweergave maar even.

(De tip van Night gaat niet werken bij een programma dat op de achtergrond draait.)

Moderator
    Night

Maar wel als het programma gewoon is opgestart. Of dit nu automatisch gedaan wordt bij opstarten, is niet van belang.

Mocht Bowtie er inderdaad onverhoopt niet tussenstaan, kan je inderdaad het progje afsluiten vanuit Activity Monitor / Activiteitenweergave.

Bijdrager
    Macosxachist

Bowtie verschijnt niet op de voorgrond, dat is nu net het probleem.

Moderator
    Night

Heb je de preferences van Bowtie al eens weggegooid?

Bijdrager
    DJMischaa

Beetje erg late reactie, maar om toch even te melden dat het opgelost is.

Het probleem was dat ik in de instellingen had aangezet dat het menu-icoon weg gehaald wordt. Door middel van Force Quit (cmd-alt-esc) kon ik er niet komen om het programma af te sluiten en via activiteitenweergave afsluiten had niet echt veel zien aangezien de instellingen die ik had. Ik kwam er een tijdje terug achter dat ik rechter muisklik op de tekst op mijn bureaublad kon doen en zo instellingen weer weer te geven. Daarna heb ik het menu-icoon weer aangezet en alles wat opgelost.

Toch bedankt voor alle reacties!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.