15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    thejazz

Bouwen voor 10.3

Hoi,

Heb een klein simpel applescript applicatie in Xcode gemaakt. Ik werk zelf op OSX 10.4 en gebruik Xcode 2.4.
    De bedoeling is dat deze applicatie ook draait op OSX 10.3 maar dit krijg ik niet voor elkaar.

Wat ik gedaan heb om deze applicatie ook op 10.3 te kunnen draaien is dit:

– Gechecked in interface builder of alles compatible is.
    – In Xcode bij de project informatie 10.3.9 geselecteerd en het intel vinkje uit.

Wanneer ik nu debug gaat goed. Maar wanneer ik bouw voor een release gaat het fout. Ik krijg dan allemaal errors! Sterker nog. Wanneer ik een nieuw project aanmaak. NIets verander en dan ga bouwen voor release voor 10.3.9 dan krijg ik dezelfde errors! Hij loopt vast bij het linken.

Vergeet ik iets? Doe ik wat verkeerd?

Hieronder de error codes.

Bijdrager
    iJoost

Het is nauwelijks te lezen, maar de undefined symbols lijkt me een duidelijke indicatie dat je gebruik maakt van iets wat er in die eerdere versie van de frameworks/libraries nog niet was.

Dus even kijken wat het precies is wat ie niet kon vinden en zorgen dat je dat dus niet nodig hebt in je programma. Of als je het absoluut wel nodig hebt de compatibiliteit met die eerdere versies opgeven.

Bijdrager
    thejazz

Hoe en waar kan ik dat zien?

In een lege project maak je toch gewoon gebruik van de standaard dingen?
    Dan zou hij toch geen errors moeten geven?

Bijdrager
    iJoost

Nou aan de foutmeldingen die erboven staan?;-)

In hoeverre een leeg project compatible is met eerdere versies van MacOS heb ik geen flauw idee van. Laat staan dat het “zou moeten”… van mij niet. Backward compatibilteit mag best enige inspanning kosten.

Ik probeerde alleen maar te begrijpen wat je probleem is en gaf mijn eerste interpretatie daarvan (inclusief wat de gevolgen zouden zijn). Hoe serieus je die intepretatie wilt nemen is natuurlijk helemaal aan jou.

Bijdrager
    thejazz

Ik waardeer je berichten ook hoor!
    Ik heb alleen totaal geen idee waar ik moet zoeken. Dus ook wat ik moet doen.

Dat is het een beetje.

Bijdrager
    iJoost

OK Sorry, jammer dat mijn “bijdrage” voor jou niet hielp (het blijft hier altijd even afwachten wat een vragensteller precies wil/kan).

Misschien eens even kijken of er in de documentatie (of op internet) iets staat over compatibiliteit. Bijvoorbeeld welke functies je zou moeten vermijden om dat te krijgen. Want die zijn er vast. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen de versies van MacOS X en die zijn zeker niet alleen maar technisch van aard.

Inactief
    Anoniem

Kun je misschien ipv een screenshot de warnings en error als tekst posten (gewoon copy paste uit het Build Results venster) ? Nu zien we maar halve mededelingen, en vaak staat pas op het eind van een regel wat er mis is.

Bijdrager
    thejazz

Hierbij…

Building target “SignMeUp” of project “SignMeUp” with configuration “Release” — (1 error, 3 warnings)
    Checking Dependencies cd /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp
    /usr/bin/gcc-4.0 -o /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/SignMeUp -L/Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/Release -F/Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/Release -filelist /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/SignMeUp.LinkFileList -framework Cocoa -framework AppleScriptKit -arch i386 -Wl,-Y,1455 -mmacosx-version-min=10.3 -isysroot /Developer/SDKs/MacOSX10.3.9.sdk
    /usr/bin/ld: warning /Developer/SDKs/MacOSX10.3.9.sdk/System/Library/Frameworks/Cocoa.framework/Cocoa cputype (18, architecture ppc) does not match cputype (7) for specified -arch flag: i386 (file not loaded)
    /usr/bin/ld: warning /Developer/SDKs/MacOSX10.3.9.sdk/System/Library/Frameworks/AppleScriptKit.framework/AppleScriptKit cputype (18, architecture ppc) does not match cputype (7) for specified -arch flag: i386 (file not loaded)
    /usr/bin/ld: warning fat file: /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../libSystem.dylib does not contain an architecture that matches the specified -arch flag: i386 (file ignored)
    /usr/bin/ld: Undefined symbols:
    ___keymgr_dwarf2_register_sections
    __cthread_init_routine
    _atexit
    _errno
    _exit
    _mach_init_routine
    _ASKInitialize
    _NSApplicationMain
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined ___keymgr_dwarf2_register_sections
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined __cthread_init_routine
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _atexit
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _errno
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _exit
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _mach_init_routine
    /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/main.o reference to undefined _ASKInitialize
    /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/main.o reference to undefined _NSApplicationMain
    collect2: ld returned 1 exit status
    /usr/bin/ld: warning /Developer/SDKs/MacOSX10.3.9.sdk/System/Library/Frameworks/Cocoa.framework/Cocoa cputype (18, architecture ppc) does not match cputype (7) for specified -arch flag: i386 (file not loaded)
    /usr/bin/ld: warning /Developer/SDKs/MacOSX10.3.9.sdk/System/Library/Frameworks/AppleScriptKit.framework/AppleScriptKit cputype (18, architecture ppc) does not match cputype (7) for specified -arch flag: i386 (file not loaded)
    /usr/bin/ld: warning fat file: /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../libSystem.dylib does not contain an architecture that matches the specified -arch flag: i386 (file ignored)
    /usr/bin/ld: Undefined symbols:
    ___keymgr_dwarf2_register_sections
    __cthread_init_routine
    _atexit
    _errno
    _exit
    _mach_init_routine
    _ASKInitialize
    _NSApplicationMain
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined ___keymgr_dwarf2_register_sections
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined __cthread_init_routine
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _atexit
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _errno
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _exit
    /usr/lib/gcc/i686-apple-darwin8/4.0.1/../../../crt1.o reference to undefined _mach_init_routine
    /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/main.o reference to undefined _ASKInitialize
    /Users/jsiegers/Desktop/SignMeUp/build/SignMeUp.build/Release/SignMeUp.build/Objects-normal/i386/main.o reference to undefined _NSApplicationMain
    collect2: ld returned 1 exit status
    Build failed (1 error, 3 warnings)

Inactief
    Anoniem

Werk je op een PPC of Intel processor?

Bijdrager
    rvamerongen

Wat ik zelf ooit eens gedaan had is in 10.3 een project opzetten en in 10.4 openen en verder uitbouwen. Ik geloof wel dat ik tijdens het opzetten het os target had gezet op 10.3 i.p.v van current system.

Misschien het simpelste voor nu.

Bijdrager
    thejazz

Ik gebruik zelf PPC.
    Het lijkt inderdaad dat hij naar Intel dingen zoekt.

Wat ik zelf ooit eens gedaan had is in 10.3 een project opzetten en in 10.4 openen en verder uitbouwen. Ik geloof wel dat ik tijdens het opzetten het os target had gezet op 10.3 i.p.v van current system.

Misschien het simpelste voor nu.

Slim. Waarschijnlijk wel het snelst. Zat zelf ook al te denken om het helemaal nog een keer te doen maar dan in Xcode 1.5 op 10.3 wanneer ik er echt niet meer uit kom.

Maar ik begrijp dus een beetje dat jullie er geen last van hebben of hebben gehad?

Inactief
    Anoniem
    ”thejazz”

Ik gebruik zelf PPC.
    Het lijkt inderdaad dat hij naar Intel dingen zoekt.

Ja, misschien heb je ‘universal build’ ergens aangevinkt, maar heb je niet de bijbehorende SDK’s geinstalleerd? Probeer de Xcode installer nog eens, en kijk of je niet per ongeluk iets hebt uitgezet.

Bijdrager
    thejazz

Ja daar lijkt het inderdaad op.
    Heb al een keer eerder Xcode nog een keer geinstalleerd en bewust ook met alle SDK’s.

Heb ook echt hem alleen staan voor PPC.

Weet jij nog een plekkie waar dit zou kunnen staan?

Groet,

Jasper

Inactief
    Anoniem
    ”thejazz”

Heb ook echt hem alleen staan voor PPC.

Weet jij nog een plekkie waar dit zou kunnen staan?

Klik op het Target en dan naar info ( :apple: I). dan gewoon bij alle opties kijken of er ergens i386 staat. Verder weet ik het ook niet. Je zou het kunnen posten op een van de Cocoa or Xcode mailinglists van Apple.

Bijdrager
    thejazz

Nou heb al wel weer wat uitgevonden.
    Het luistert iig heel nauw welk besturingssyteem je hebt.
    Ik had eerst getest op 10.3.8 (dat is het standaard image hier) en daarop deed hij niks.
    Maar ik kwam er achter dat hij wel werkt op 10.3.9!

Heb in ieder geval al iets. Dus…ik kan al verder.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.