9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Lvd001

Bose quiet comfort en iMac issue

Ik heb mn bose quietcomfort headset gekoppeld via bluetooth aan mn iMac en helaas krijg ik bij afspelen van video steeds irritante geluiden alsof de connectie steeds opnieuw gemaakt wordt. firmware vd bose is up to date en iMac draait laatste versie van osx. iemand een suggestie?

Bijdrager
    Brainy

Ik heb geen antwoord voor je maar… Ik heb zelf de Bose qc35 op mijn Macbook aangesloten en heb geen problemen. Het moet dus wel probleemloos kunnen.

Moderator
    Night

Heb je dit probleem ook als WiFi uitstaat?

Bijdrager
    Stief

Hey,

Ik heb dit probleem ook gehad.
    Ik heb toen een mail naar Bose gestuurd.
    Dit was hun antwoord. :

Bedankt voor uw email.

De Mac versie OS X 10.10.x (Yosemite) ondersteunt een nieuwe Bluetooth functie die in de Bose headphones geïntegreerd zit nog niet, dit is normaal de reden voor de storing die u hoort, maar geen paniek want hier bestaan reeds twee oplossingen voor:

– Er is een nieuwe softwareversie beschikbaar voor de headphones, deze kan u hier downloaden en installeren: http://updates.bose.com/soundlinkae2 – Let wel dat de dropouts nog kunnen voorkomen ondanks de nieuwe update als u een muis of wireless keyboard in combinatie met uw iMac gebruikt

– De nieuwe software versie OS X El Capitan (version 10.11.x) zou dit problem opgelost hebben ook wanneer de iMac met muis en keyboard gepaired is.

Hopelijk lost dit uw probleem op en kan u naar behoren van uw headphones genieten.

Mocht u eventueel nog vragen hebben, aarzel dan a.u.b. niet om contact met mij op te nemen voor verdere assistentie.
    Met vriendelijke groet,

Na deze update en OSX El Captain was het wel veel beter maar nog niet helemaal verdwenen.
    Ik heb wel gemerkt als ik mijn iPhone en iPad ontkoppel van de Bose en alleen met mijn iMac koppel dan is het wel beter.
    Gr Stief

Bijdrager
    Facundo

Ik had dit probleem ook. Totdat ik de magic mouse verving door een Logitech. Via m’n smartphone altijd prima. Helpt het als je je muis uitzet? Indien ja, dan kan een minder gulzige muis misschien uitkomst bieden. Die magic mouse had het zo druk met niets dat de batterij binnen 3 dagen leeg was.
    Ben zèlf overigens reuzeblij met m’n QuietComfort.

Bijdrager
    Lvd001

Dank voor de suggesties. heb t uitgeprobeerd, blijft echter probleem met mn imac geven zelfs met sierra. Ik heb bose maar gemaild. Een philips bt headset van 25 euro heeft geen enkel probleem met de imac. Overigens werkt de bose wel heel lekker met mn ipad pro en mn iphone en ook met macbook pro van mn dochters. Het zal dus inderdaad wel liggen aan bt keyboard en magic muis van apple, maar die wil toch blijven gebruiken met mn imac en ik vind dat zo’n prijzige bose gewoon probleemloss moet kunnen verbinden net als de goedkope philips

Bijdrager
    Facundo

Dat kun je best vinden, maar je hebt zèlf kunnen constateren dat het probleem niet bij de Bose zit. Bij je dochters, bij mij, bij Brainy werkt het prima. Het zit ècht in je imac-setup. Dat je Bose duur is betekent niet dat ‘ie dus je imac-bluetooth probleem oplost.

Bijdrager
    Lvd001

ik snap je reactie wel, echter de goedkope philips werkt zonder problemen met mn imac en als je de reactie van stief leest zie je dat bij hem de problemen ook niet helemaal evrholpen zijn…. ik denk dat het echt met de apple muis te maken heeft want als ik die uitschakel en mn touchpad aanzet, doet de bose het wel…blijf t vreemd vinden zowel bij mn topline imac als mn topline bose….

Bijdrager
    Facundo

. ik denk dat het echt met de apple muis te maken heeft

Dat vertelde ik je 4 wkn geleden al. Je bluetooth heeft het te druk met die muis, en heeft dus niet genoeg ‘over’ voor die Bose. Dat je goedkoopje blijkbaar met minder bandbreedte toe kan is niet vreemd; geluidskwaliteit heeft bandbreedte nodig. Je constateert zèlf dat het je muis is en gaat vervolgens weer zitten doorzaniken over je oh zo dure Bose. Waar wil je nu eigenlijk hulp bij? Moet ik je muis komen repareren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.