16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

Bose Lifestyle aansluiten op TV zonder hdmi

Hoi allen,

Recent hebben we thuis de woonkamer vernieuwd. Onder andere zijn de luidsprekers en oude versterker verdwenen en zijn we aan het kijken voor nieuwe home cinema speakers. Na wat online zoeken heeft de Bose Lifestyle T20 luidsprekerset mijn aandacht getrokken. Ik vermoed het een ideaal systeem is en makkelijk is om mee te werken. Wat blijkt is dat het systeem via een hdmi poort met de TV verbinding maakt.
    Momenteel is dit een probleem aangezien we nog met een flatscreen tv zitten uit 2004 zonder hdmi. Mijn ouders willen nu wel een makkelijk en goed systeem (zonder versterker en al te veel draden) maar nog niet meteen een nieuwe TV. Waarschijnlijk kijken we volgend jaar voor een nieuwe tv, al dan niet een iTV/Apple tv…
    Is er enige mogelijkheid om dit systeem aan te sluiten op onze huidige tv zonder hdmi? Eventueel via een soort van adapter die hdmi omvormt naar een andere uitgang? Ik heb ondertussen de specificaties opgezocht van de tv.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zoiets?

Bijdrager
    stalio
    Bijdrager
    Dr. Maddox

LOL!:lol:

Bijdrager
    baziel

Dus die gele coaxial doet audio en video? Hetzelfde als hdmi dus?
    En kan ik dus bijvoorbeeld een hdmi bron (tv digicorder/apple tv) aansluiten en bekijken op tv?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nee, die eerste opmerking van mij klopte niet. Vandaar dat ik hem heb verwijderd. Het leek geel maar is oranje dus > digitaal audio.

Bijdrager
    MBPuser

Ik weet niet of je de Bose set al hebt aangeschaft maar daar ga je echt spijt van krijgen. Ik heb de Lifestyle 48 en de 3-2-1 GS gehad en het is allemaal puin. Brommende subwoofers, kapotte displays en het geluid alsof het uit een leeg blikkie komt. En ik ken meer mensen die er last van hebben. Koop een goede receiver + speakers, daar kan geen setje tegen op. Bose is gewoon heel goed in de markt gezet voor mensen die graag “kijk mij Bose hebben” maar het product an sich is om te janken. Laat je niet in de maling nemen door de winkeldisplay want het geluid wat je daar hoort komt écht niet alleen uit die paar speakertjes zoals ze je willen doen geloven.

Bijdrager
    Olieboer

Laat je niet in de maling nemen door de winkeldisplay want het geluid wat je daar hoort komt écht niet alleen uit die paar speakertjes zoals ze je willen doen geloven.

Dat lijkt me sterk…

Bijdrager
    baziel

Het is niet de bedoeling om een professioneel audio systeem in huis te brengen. De speakerset zou voornamelijk gebruikt worden voor bluray films/tv en dagelijkse radio. Helaas ligt de prijs heel hoog. Ik weet dat je voor veel minder een 5.1 set van Sony, Pioneer ed kan kopen. Maar het feit dat het een soort “all in one” box is waarmee je verschillende bronnen makkelijk kan beheren maakt het een zeer aantrekkelijk systeem.
    Kan u of iemand mij misschien een alternatief aanraden? Dus hetzelfde principe maar tegen een lagere prijs.

Trouwens Bose is toch niet zo slecht? Ik heb al enkele jaren ervaring met de Companion 5 en deze bevalt me goed. Een kennis van me heeft de QuietComfort 15 en daar ben ik ook van onder de indruk.

Bijdrager
    MBPuser

@ Olieboer

Zoek jij maar eens een Bose display waar echt maar 1 setje speakers en 1 subwoofer staat aangesloten. En als je het echt eens wil weten moet je je Bose setje eens openschroeven en de kwaliteit van de onderdelen eens bekijken..

Bijdrager
    MBPuser

@ Baziel

Als jij Bose mooi vindt klinken moet je dat gewoon kopen. Ik geef eerllijk toe dat het een mooi setje is, wil je alleen een beetje geluidskwaliteit hebben dan zou ik toch ook proberen naar een ander goed setje te luisteren in de winkel.

Een kwalitatief stuk beter setje

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik ben het helaas eens met MBPuser.

Bose liep vroeger voorop met actieve sub + satelliet systemen. Dat was ook het enige want andere technieken lieten altijd op zich wachten. Ik kan me herinneren dat Bose met de Lifestyle serie een van de laatste merken was die pas met optisch digitale aansluitingen kwam. Veel te laat natuurlijk als je nagaat dat je met een 5.1 opstelling digital surround kan weergeven.

Hoe dan ook, Bose had als eerste kwalitatieve surround systemen maar dit was 15 jaar geleden. Inmiddels lopen ze niet meer voorop en profiteren ze nog van het aanzien dat ze hebben gewonnen eind jaren 90. Vroeger kocht je Bose vanwege de techniek en kwaliteit. Tegenwoordig koop je de naam. Niks mis met de hardware maar het sluit nu niet meer aan bij het high-end segment.

Daarbij, de marges zijn bij Bose enorm vanwege het selectieve dealerschap en het beleid waarbij de prijzen niet verlaagd mogen worden (wat we ook kennen van Apple). Een verkoper zal je nooit van gedachte doen veranderen omdat hij daarmee een product met hoge marge afraad. En Bose dealers willen erg graag Bose blijven verkopen. Niet zo gek dus dat ze blijven roepen hoe geweldig het klinkt.

Bijdrager
    TheBigZ
    baziel op 17 mei 2012

Kan u of iemand mij misschien een alternatief aanraden? Dus hetzelfde principe maar tegen een lagere prijs.

Er zijn veel alternatieven. Bijvoorbeeld Marantz NR1602 heeft Component Uit (YPbPr) die je direct op je huidige Panasonic TH-42 PA 30 kunt aansluiten (zonder adapter).

Bijdrager
    baziel
    TheBigZ op 17 mei 2012
    baziel op 17 mei 2012

Er zijn veel alternatieven. Bijvoorbeeld Marantz NR1602 heeft Component Uit (YPbPr) die je direct op je huidige Panasonic TH-42 PA 30 kunt aansluiten (zonder adapter).

Bedankt voor het advies. Zo te zien is er niet zover van mij thuis een dealer, dus ik zal er een van de dagen eens gaan informeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zie nu trouwens in de handleiding (p.5) dat lang niet alle inputs via Component Out beschikbaar zijn. Alleen de Component Inputs eigenlijk.:sad:

Bijdrager
    baziel

Volgens mij is onze huidige tv niet klaar voor de nieuwste audio systemen. Die Harman Kardon BDS systemen werken volgens mij ook enkel via hdmi naar de tv. Tijd voor een tv van Apple:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.