10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lesliedec

Bose Headphones – isolatie van omgevingsgeluid

Wanneer ik op het vliegtuig naar men iPod wil luisteren met de standaard oortjes moet ik het volume bijna op maximum zetten om dan nog steeds de motor van het vliegtuig te horen…niet echt ideaal…

Ik heb me dan vorig jaar een in-ear hoofdtelefoon aangeschaft maar, en het ligt waarschijnlijk aan mijn oren, die zit na een uurtje niet meer echt comfortabel of komt direct los bij de minste beweging…

Nu overweeg ik de aanschaf van een van de Bose hoofdtelefoons, de on-ear of around-ear. Esthetisch gezien gaat mijn voorkeur naar de on-ear maar wat ik me afvroeg is of deze voldoende isolatie biedt tegen het omgevingsgeluid zoals bvb in een vliegtuig.

Iemand hier ervaring mee?

Noise cancelling headphones zijn geen optie…te duur voor kwaliteit + geen zin in weeral iets dat stroom verbruikt.

Bijdrager
    william89

Neem dan around-ear dan ben je meer safe dan on-ear

Bijdrager
    mblokhuis

Zelf heb ik die bose in-ear headphones, geluidskwaliteit is wel redelijk, maar heb nog steeds wel last van omgevingsgeluid (ze sluiten dus niet goed genoeg af). Tevens vallen ze bij mij nog wel redelijk snel uit mijn oren.

Zelf heb ik een afdruk van mijn oor laten maken en daarvan hebben ze dan de oorstukjes gemaakt. Maar dit is behoorlijk prijzig, maar moet zeggen dat het geluid perfect is en dat ze niet uit mijn oor kunnen vallen.

Je zou ook kunnen kijken naar de etymotic’s (http://www.etymotic.com/) Deze zijn ook van een zeer goede kwaliteit.

http://www.mp3shop.nl/product/18308/etymotic-research-er6i-white.html

Bijdrager
    mblokhuis
    ”william89″

Neem dan around-ear dan ben je meer safe dan on-ear

Maar dan heb je nog steeds het probleem van omgevingsgeluid. Deze sluiten namenlijk (vaak) niet goed genoeg af, ik zou toch kiezen voor in-ear (desnoods op maat).

Bijdrager
    Niekw

Ik gebruik zelf de bose on-ear hoofdtelefoon en hij werkt perfect.
    Geweldig geluid! helaas kost hij wel 180,- euro.
    Vooral de bass is heel erg goed.
    Ik kan je zeker deze aanraden.

Bijdrager
    Grave

Heb 2 triports, around ear. Nog minder omgeveingsgeluid dan mn in ears.

Bijdrager
    Martijn Snels

Ik heb de around ear en ze zijn geweldig. Mensen moeten écht me aantikken anders hoor je ze gewoon totaal niet praten. Ook in de trein is ’t geen probleem…

Bijdrager
    TheM4inframe

one ear sluit bij mijn weten beter af, aangezien een hele zone rond je oor wordt “afgebakent” en het zit nog beter ook :D

Bijdrager
    Rup.

Je kunt gaan voor de Vic Firth Isolations headphones of inderdaad voor op maat gemaakte inEars.

Ik gebruik op het podium (als muzikant) Ultimate Ears UE10Pro en ben daar erg tevreden over. Maar ja, ze kosten dan ook een lieve duit…..

Bijdrager
    Lesliedec

Even melden dat ik na uitgebreid testen heb gekozen voor de Bose On-Ear.

De around-ear klonk minstens even goed, maar was me net iets te groot om buiten mee rond te lopen. Om thuis te luisteren heb ik reeds een professionele Sony Headphone.

Bedankt voor het advies.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.