11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Bose Companion III vs JBL Creature II

Aloha:)

Ik ben nu in het bezit van een JBL Creature II Setje, waar ik tevreden over ben.
    Maar ik houd nou van beter etc

En nu is mijn vraag
    Is de Bose Companion III de 300 eurotjes waard ?
    En klinkt hij echt beter als de JBL ?

Gr.

Juriaan:)

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

De bose ken ik zelf nog niet ziet er mooi uit maar hoe het klinkt geen idee.
    Maar probeer de harman cardon soundstiks is http://www.applecenterlijnbaan.nl/page2.html
    die heb ik zelf aan geschaft

ze klinken vele malen beter dan de creature 2 is de helft goed koper dan de bose
    Maar over het design valt te twisten. Maar het klinkt in iedergeval wel weer heel goed.

ik heb m voor de koop ook nog een mogen luisteren en vergelijken met andere speakers bij applecenter lijnbaan. Daar hebben ze een opstelling met alle speaker sets die ze verkopen.
    ff een ipodje in pluggen je vergelijken maar

dat werkte voor mijn erg overtuigend

succes met je beslissing

Bijdrager
    Richie79

Ik ben zelf ook van plan om de Bose Companion III aan te schaffen. Ik was een tijdje terug bij de Apple store passage en het geluid wat er uit kwam was echt enorm zuiver. Ik was wel onder de indruk van het geluid maar daar staat Bose wel bekend om. De speakers van JBL heb ik niet gehoord maar wel van de HC soundsticks, ik vond zelf de bose kwaliteit beter

Inactief
    Anoniem

Ik zou inderdaad voor de Harmon Kardon SoundSticks II gaan … allereerst scheelt het meer dan € 100,- en het geluid is gewoon super! De Bose geven een supergeluid maar als ik dan weer naar bijv. de SoundDock kijk kies ik eerder voor de HK SoundSticks. Niet dat de Companion slecht geluid geeft … maar is het die € 100,- meer waard?!

Bijdrager
    kontheur

Het geluid van de HK is duidelijk beter, maar heb je het geld er voor over? want qua prijs / kwaliteit verhouding presteert de JBL creature II heel goed. Ik weet niet of dit bij Bose ook het geval is?!

Inactief
    Anoniem

De kosten zit ik niet echt mee, maar ik vindt de HK echt niet mooi kwa design
    Het past niet echt in mijn style, maar ik ga v/d ff naar de BCC de Companion luisteren
    en kijken of ze me overtuigen

Ik had voor mijn JBLs, Creative 5,1 en ik vindt de JBLs al geweldig klinken, zijn HK en Bose dan echt zoveel beter, dat kan ik niet geloven:P

Gr.

Juriaan

Bijdrager
    KarelWillem

300 euro? Dan weet ik wel wat beters. De iBox!

http://www.thodio.com

Te krijgen in alle soorten hout of kleuren.
    Altijd een model naar je smaak te krijgen dus.
    En oneindig veel beter en mooier dan die plastic bakjes.

—-
    Tsja, het is vrijdag moet je maar denken. Slaat natuurlijk nergens op die post van mij.

:mrgreen:

Ik lees iets heel anders dan er staat.
    Mooi ding hoor die iBox, maar geen multimedia-set voor bij je Mac.

Vergeef me.

Bijdrager
    ralphclaes1

die bose luidsprekers zijn heel goed
    klinkt heel zuiver
    en komt goede bass uit
    kopen zou ik zeggen:D

Bijdrager
    Boskabouter

Bose = altijd al en nog steeds, weinig voor veel geld…en ok, over kwaliteit valt te twisten, maar JBL en Harman Kardon, volgens mijn oren, zijn toch stukken beter…altijd al….

Bijdrager
    djrednas

Ik heb de Bose’s hier staan en het geluid dat er uit komt is waanzinnig. Kopen, echt!

Bijdrager
    Beathoven
    ”Juriaan”

Aloha:)

Ik ben nu in het bezit van een JBL Creature II Setje, waar ik tevreden over ben.
    Maar ik houd nou van beter etc

En nu is mijn vraag
    Is de Bose Companion III de 300 eurotjes waard ?
    En klinkt hij echt beter als de JBL ?

Waarom zou je een bose set voor 300 euro kopen als je voor 200 euro meer topkwaliteit speakers (B&W, Tannoy e.d.) kunt halen. In directe vergelijkingen zijn de bose speakers maar matig, zelfs als je onbevooroordeelt .. dus blind naar verschillende speakers in testopstelling luistert.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.