10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Fajah00

Bose Companion 5 bij hoog volume in slaapstand

Beste forumleden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij een prangende vraag. Ik heb laatst een Bose Companion 5 setje gekocht, en deze aangesloten op mijn MBP. Als ik in een goede bui ben, wil ik het volumeniveau nog wel eens flink omhoog schroeven, maar de Bose set wil daar echter niet aan meewerken. Hij springt bij een hoog volume automatisch op mute/slaapstand. Heeft iemand hier ook ervaring mee, of oplossingen voor?

Het ligt waarschijnlijk niet op de ‘afstandbediening’, want ook als ik die op voluit zet en de volume op mijn MBP omhoog zet springt hij ook op slaapstand. Is dit normaal?

Alvast dank.

Bijdrager
    bakfiets2

Waarschijnlijk trekt de ingebouwde versterker het niet. En om je speakers en versterker te beschermen gaat die gewoon uit.

Bijdrager
    poing

is idd meest een beveiliging in de versterker bij een bepaalde piek belasting slaat dan je versterker automatisch uit of in jou geval in slaapstand.

Bijdrager
    Fajah00

In mijn geval vliegt hij er soms op ‘halve kracht’ al uit, ipv voluit. Het lijkt me dat hij dat wel aan moet kunnen? Desalniettemin, is er een oplossing voor?

Bijdrager

Kan het zijn dat de usb het niet trekt? Heb je het al eens via de AUX geprobeerd? Heb hier een Bose Companion 3 staan, die ik 2 jaar gelden uit Amerika heb gehaald, deze kan gewoon op volle kracht zonder dat hij eruit word gegooid.

Bijdrager
    Fajah00

Hij is standaard aangesloten via de AUX ingang, dus ook dat zal het niet zijn. Of zou het eventueel aan de kabel kunnen liggen? Was geen hele dure… Is het dat waard om een nieuwe goede kabel te kopen?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Een zwak AUX kabeltje zou alleen voor verliezen kunnen zorgen en kan dus, lijkt mij, niet de oorzaak zijn van uitvallen.

Bijdrager
    macboy

Probeer dit eens!

Tijdelijk de sluimerstand uitschakelen
    Met behulp van de systeemvoorkeuren op je Mac kan je instellen dat deze na een bepaalde periode automatisch in sluimermode wordt geplaatst. Deze instelling is terug te vinden in het menu:

? ? Systeemvoorkeuren ? Energiestand ? optie: ‘Sluimerstand computer’.

In sommige gevallen kan het wel eens voorkomen dat je dit juist niet wilt. Op dat moment kan je de sluimerstand instellingen weer ongedaan maken. Of je kan gebruik gebruik maken van een speciale applicatie zoals caffeïne of insomnia. Maar ook zonder deze beide opties is het heel eenvoudig om de sluimerstand tijdelijk uit te schakelen.

Open hiervoor een OS X Terminal sessie en type het commando:pmset noidle

Het commando voorkomt dat je Mac in de sluimerstand gaat na de ingestelde periode. Je kan dit weer ongedaan maken met de toetscombinatie ctrl+c .

Als je het commando kunt onthouden dan bespaart je dit weer de nodige handelingen en/of diskruimte van een extra applicatie.

Mocht je je Mac direct in de sluimerstand willen plaatsen vanuit OS X Terminal dan kan je gebruik maken van het commando: pmset sleepnow

Bijdrager
    Fajah00
    macboy op 28 augustus 2011

Probeer dit eens!

Tijdelijk de sluimerstand uitschakelen

Ik ben zelf niet heel erg technisch aangelegd, maar mijn probleem is dat de afstandbediening automatisch op ‘mute’ springt. Sommige noemen dat de slaapstandmodus van het Bosesysteem… De oplossing die je aandraagt lijkt te duiden op de slaapstand van mijn MBP, maar daar heb ik geen problemen mee!

Ter verduidelijking:

Als ik het volume behoorlijk opvoer, dit varieert tussen half volume en voluit, springt het systeem op mute (oranje lichtje gaat branden op de afstandbediening). Het systeem reageert ook echt op het geluid, want het maakt geen verschil of ik de volume met mijn MBP of met de afstandbediening regel, het kwaaltje treedt op beide manieren op. Het ligt waarschijnlijk dus niet aan de afstandbediening…

Hopelijk kan iemand me hier alsnog bij helpen!

Bijdrager
    Fajah00

Het is opgelost!

Ik heb even een andere audiokabel geprobeerd, de jack van mijn Beats by Dre koptelefoon, en het probleem is plots verholpen. Ontzettend vreemd, maar ik ben blij dat ik de oorzaak achterhaald heb.

Toch bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Wessel

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.