18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Kidco

Bose Companion 3

Hallo,

Ik zou graag een nieuwe set speakers kopen voor mijn Mac, en ik dacht aan de Bose Companion 3. Ik heb nu de Companion 2, goede speakers, maar zou graag een iets ‘voller’ geluid hebben. Nu vind ik €300 wel duur voor speakers, dus ik vroeg mij af of ze wel het geld waard zijn, en indien niet, welke ik dan zou kunnen kiezen? Wat ik ook niet snap is waarom je er in Amerika maar $250 voor betaalt.. iemand die weet waarom?
    Als alternatief heb ik op vele fora de Klipsch Promedia 2.1 gezien maar daar lijk je moeilijk aan te komen in Europa. Misschien een goedkoper alternatief van een Europees merk? Daar is minder over te vinden op internet, maar die moeten toch ook bestaan.

Bedankt voor de raad
    Kidco

Bijdrager
    syltheboy

Altec Lansing en JBL hebben wel mooie setjes. Zelf heb ik een setje van Logitech (Z-4) en ik ben daar op zich wel tevreden over. Alleen de wat hogere tonen, daar hebben de speakertjes het vaak moeilijk mee.

Bijdrager
    mark-a-mac

Voor €300 (als je dat wil uitgeven) zou ik toch even ergens (vergelijkend) gaan luisteren (hoewel dat ook een vak op zich is). Ik zou me niet te blind staren op Europees of van verder weg: het meeste spul komt uit Azië. Niets op tegen overigens. Zoek een winkel die serieus omgaat met computeraudio!

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Bose staat bekend om zijn overpriced producten. Alles wat ze verkopen is goed, maar niet altijd het geld waard. Er zijn genoeg (betere) alternatieven.

Bijdrager
    Kidco

Ik hou wel van het design van de Boses, ook omdat ze zo klein zijn en (blijkbaar uit de reviews) toch kristalhelder geluid geven. Voor deze redenen wil ik wel wat meer betalen, maar het verschil in prijs in Amerika is toch wel zeer groot. 249 dollar is op dit moment 180 euro, en ik heb al gezocht maar de laagste prijs in Europa en die is overal 299 euro.

Bijdrager
    juliantomoriati

Dat is inderdaad een groot prijsverschil. Geen idee waarom, maar bijna alles is in de States goedkoper (Apple producten, andere electronica, kleding en ga zo maar door). Misschien omdat wij in verhouding meer verdienen?

In ieder geval als ik jou was zou ik er maar mee leren leven en kijken wat er binnen je bereik ligt van € 300. Je kan er in ieder geval een mooie set van kopen. Succes!

Bijdrager
    Ward

Kijk eens naar de JBL Creature!
    Erg volwassen geluid voor een klein setje..

Bijdrager
    ultem

Voor dat geld kun je ook de A5 boxen van Audioengine kopen : (Link)

Bijdrager
    ubuntu

Een hoop geld maar niet te vergelijken met de shit van Logitech of JBL. Zonder meer speakers waar je uren naar kunt luisteren. Klipsch is ook goed maar moeilijk te krijgen. Een helder geluid, goed voor muziek en films. Alle waar naar zijn geld. Je koopt toch ook geen laptop bij de Aldi maar een Apple?

Robert

Bijdrager
    gIzMo01

De 3 is perfect, enkel is de 5 nog zaliger als je veel naar films kijkt of games speelt!

Bijdrager
    mark-a-mac
    Kidco op 10 november 2010

Ik hou wel van het design van de Boses, ook omdat ze zo klein zijn en (blijkbaar uit de reviews) toch kristalhelder geluid geven.

Neem maar aan dat bij luidsprekers klein formaat en goed geluid niet samengaan. Voor de lange versie verwijs ik je naar literatuur over luidsprekers. En van termen als ‘kristalhelder’ zou ik eerder denken dat er iets niet in orde is met het betreffende product. Een kristalheldere bas? Or what?

Bijdrager
    gIzMo01

Ik moet zeggen we hebben thuis een V20 en een V35 en het geluid is wel zalig en zeker te vergelijken met grote systemen

Bijdrager
    Kidco

Bedankt iedereen

Ik denk dat ik dan voor de companion 3 ga gaan, of beter: beginnen sparen…

Bijdrager
    ubuntu

Marc-a-mac heeft wel een beetje gelijk. Geluidstechnisch klopt het Bose ontwerp niet echt, Maar om nou 2 studio monitoren op de bureau te zetten gaat wel een beetje ver. Ze klinken boven verwachting, spraak is erg goed te verstaan en de laag unit geeft wat extra punch aan de zaak. Daar ga je veel plezier van hebben.

Robert

Bijdrager
    KarelWillem
    mark-a-mac op 10 november 2010

Voor €300 (als je dat wil uitgeven) zou ik toch even ergens (vergelijkend) gaan luisteren (hoewel dat ook een vak op zich is)….

Vergelijkend luisteren is heel eenvoudig hoor.
    Als je het mooi vindt klinken IS het mooi.
    Dan kan een ander daar een hele verhandeling over houden, maar het zijn jouw oren die er naar moeten willen luisteren.

Bijdrager
    ubuntu

Dat is wel zo maar je merkt dat bij het luisteren naar sommige systemen na een tijdje luistermoeheid optreed. Ook al vind je ze goed klinken, je hersenen hebben meer moeite om er begrijpelijke informatie van te maken dan dat andere systeem wat je minder vond. Een goed voorbeeld zijn de elektrostatische luidsprekers van Quad. Geen klinkende bassen en hoge tonen. Maar wat er uit komt is zo natuurlijk dat er nauwelijks luistermoeheid optreed.

Bijdrager
    Kidco
    ubuntu op 11 november 2010

Marc-a-mac heeft wel een beetje gelijk. Geluidstechnisch klopt het Bose ontwerp niet echt, Maar om nou 2 studio monitoren op de bureau te zetten gaat wel een beetje ver. Ze klinken boven verwachting, spraak is erg goed te verstaan en de laag unit geeft wat extra punch aan de zaak. Daar ga je veel plezier van hebben.

Robert

Inderdaad, en omdat ik mijn 2’s goed vind ben ik er zeker van dat ik de 3’s ook goed ga vinden.

Bijdrager
    mark-a-mac
    Kidco op 11 november 2010

Inderdaad, en omdat ik mijn 2\’s goed vind ben ik er zeker van dat ik de 3\’s ook goed ga vinden.

We weten wel dat je hier alleen wat bevestiging zocht! Laat je ook door niemand weerhouden, zou ik zeggen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat’ie op z’n bureau of in z’n kamer zet. Zo lang je de zaken maar in het juiste perspectief blijft zien. Bose en andere fabrikanten richten zich meer op de markt van mensen die eigenlijk niet willen weten dat er ook nog luidsprekers nodig zijn. Bose-producten zijn daarom ook een tradeoff tussen geluidskwaliteit en grootte.
    Mensen die geluidskwaliteit zeer belangrijk vinden zijn allang gewend aan de omvang van goede luidsprekers. Maar dat is gewoon een andere markt, voor andere producenten.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.