7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

Bose compagnion 3 of sony dav-DZ260

Heyhey

Ik zit met een dilemma…

Ik heb een mooie 32LG3000 tv, een xbox360 en een Sony DVD-speler. Nu geluid van een LCD is nooit super… Ik had dus graag nu een upgrade gedaan van het geluid.

Als je al een paar keer een apple-winkel bent binnengelopen heb je natuurlijk kennis gemaakt met het bose compagnion 3 systeem. Dit gekoppeld aan de cinch-to-jack uitgang van mijn TV zou écht wel een SERIEUZE update geven aan het geluid.

Maar, ik zag dan ook voor dezelfde prijs een SONY DAV-DZ260 home theatre-in-a-box systeem. (5.1, DVD-speler, OPTICAL-in). Ik hoef niet pérsé 5.1 surround, ik heb ooit een cheap setje gehad en dat was toch niet alles. En ik gebruikte dat amper omdat er altijd téveel lawaai uit kwam (het is voor op de slaapkamer…)

Qua kabels is dat bose-systeem natuurlijk ook een pak beter..

Maar ik heb zo’n vermoeden dat 3 boxjes van bose voor 300 euro, of 6 boxjes + dvd-speler van sony voor dezelfde prijs nooit zo goed kunnen zijn. En het gaat mij vooral om het geluid. Of voegt échte 5.1 (via optical-in) dergelijke betere ervaring? (icm de xbox360 dan.)

Alvast bedankt voor de hulp. En indien er andere opties zijn had ik die graag geweten, budget 300 euro. 2 voorwaarden: design + geluidskwaliteit moet aanvaardbaar zijn.

Inactief
    Anoniem

Logitech Z-5500 ..

Bijdrager
    djkrikke

Eigelijk maak je al meteen de keuze tussen dolby en stereo als je kiest tussen die sony en de bose. We weten allebei dat bose erg duur is voor wat je ervoor terugkrijgt.

Aangezien je voor hetzelfde geld veel leukere dingen kan krijgen zou ik persoonlijk toch ook uitwijken naar een sony set of inderdaad de logitech z5500. Deze laatste is namelijk optisch aan te sturen en heeft bijzonder goed geluid.;)

Bijdrager
    Tom. V

mmm die logitech vind ik niet mooi. Nogal fisherprice.

Alvast bedankt voor de informatie!

Maar waar het op aan komt is gewoon het geluid van mijn tv een upgrade geven zodat ik verlost ben van dat blikkerige lcd-geluid. Ik besef dat surround etc. leuk is bij films nzo. Maar ik sta nogal huiverig ten opzichte van die alles in 1 setjes.

Dus ik wou eerst een écht leuk 2.1 systeem dat mooi oogde én aan de muur kon bevestigd worden indien ik wou. (bose dan.)

En indien er génoeg geld was een H&K AVR135 reciever + JBL SCS-200.5 boxjes (ongeveer 500 euro) kopen. En de bose-set dan verhuizen naar het Imac gedeelte.

Maar ik wou gewoon weten of dat bose-systeem inderdaad een leukere beleving zal bieden aan mijn xbox360 + tv-kijk tijd?

Of is dat gewoon pure geldverspilling en draagt dat amper bij tot de ervaring van geluid? (bommen die ontploffen, geweerschoten, piepende banden, stemmen.. want nu klinkt alles zo oppervlakkig…)

Dus het zou een tijdelijke oplossing zijn, maar wél één die nadien nog voor véél stereo-plezier kan zorgen icm de imac. (zo heb ik op termijn 2 leuke audio-gedeelten)

Ben ik zoet voor een tijd met die bose?

Bijdrager
    bgielink

persoonlijk vind ik dat er altijd erg veel gezeurd wordt over bose door de “audiofreaks”

In mijn optiek zijn het prima boxjes met een fraai design. Ik denk helemaal goed voor films, omdat ze de tendens hebben dat het hoog en laag wat gepolariseerd zijn en dus duidelijk iets sterker weergegeven dan het middengebied.

Ik denk dat het setje van bose voor jou een prima keuze is..
    Succes ermee!

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik heb een Pioneer HC-51 set aan mijn xbox hangen en dat geeft toch wel een super geluid, 5.1 maakt echt een vershil al is Bose natuurlijk ook super kwaliteit. Ik zou gewoon beide setjes even luisteren in de winkel en kijken wat het beste vind klinken goede set van Bose of toch dolby surround. Voor mijn set heb ik een aantal jaar geleden nog 1000,- euro betaald en komt echt goed geluid uit. Het is ook losse componenten, dus je kan nog aanpassen wat je wilt, volgens mij is dit setje tegenwoordig niet zo duur meer.

Bijdrager
    Tom. V

Hey mannen merci voor de duidelijke uitleg!

Ik ga inderdaad eens mijn licht opsteken in bepaalde hifi-zaken!

EDIT* Zijn deze aan de muur te bevestigen met de UB-20 wand/plafond beugel van bose? Ik heb al enige tijd een mailtje naar bose gestuurd maar zonder antwoord…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.