17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Bose 321 en Mac

Hallo,

Ik wilde eens informeren of er iemand zijn Mac aan een Bose 321 set heeft hangen. Heb een LCD tv gekocht (voor op onze slaapkamer) en wil graag een Bose 321 set eraan hangen die tevens ook het geluid van mijn iMac laat horen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Klikt het een beetje?

Bedankt voor jullie reacties.

PS. De nieuwe iMac die volgende week uitkomt :lol:

Bijdrager
    Brainiac

Geen idee, maar die set is machtig !

Bijdrager
    Mr Van

ze hebben die bose set een keer uit elkaar gehaald en kijken wat er nou eigenlijk inzit.
    stelde qua onderdelen weinig voor. maar ach als je het geld hebt..

sony heeft ook zo’n set alleen stuk goedkoper, schijnt hetzelfde te klinken.

Bijdrager
    bassbug

welke dan?

Bijdrager
    DarkRaverNL

harman/kardon Soundsticks knallen ook aardig goed hoor voor je mac:)

Bijdrager
    bjorngra

Ik zoek een set die mijn tv laat knallen en mijn Mac. Ook gewone muziek.

Bijdrager
    macses

deze uit mijn onderschrift kan ik enkel aanprijzen

Bijdrager
    JJmac

Kijk anders eens naar dit setje ” Philips MMS321″

Wil je kwaliteit dan moet je hier eens kijken.
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=94656495&nplm=TC539

Bijdrager
    Mer.de.DM

Tsjonge, wat is de site traag. maar goed.

Bose 321 GSX heb ik voor mijn muziek en mijn (analoge) TV. In een woord: geweldig. Dat krijg je met geen ander setje, wat hier ook wordt beweerd, voor elkaar. OK, het is duur, maar die goedkopere, alternatieve setjes, komen bij lange na niet in de buurt van Bose. Kinnesinne.

Voor bij de (in mijn geval) iMac heb ik wel gekozen voor Bose, maae niet voor 321 GSX. Dat vind ik overkill, maar de Boseset Companion 3 doet het extreem goed. Daar kunnen al die “leuke” andere setjes alleen maar bij verbleken. Ik meen het serieus: het meeste geleuter is gebaseerd op portemonnee en niet op kwaliteit.

Bose Companion 3. Ik geniet er dagelijks van. Dat er zoveel extreem mooi geluid uit die hele kleine boxjes kunnen komen – knap hoor! Ook al zet je de (draai)knop helemaal open …

Geweldig ook bij mijn diaseries in iPhoto.

MdeDM

Bijdrager
    Mr Van
    ”bassbug”

welke dan?

sony DAV X1

Bijdrager
    JJmac
    ”Mer.de.DM”

Tsjonge, wat is de site traag. maar goed.

Bose 321 GSX heb ik voor mijn muziek en mijn (analoge) TV. In een woord: geweldig. Dat krijg je met geen ander setje, wat hier ook wordt beweerd, voor elkaar. OK, het is duur, maar die goedkopere, alternatieve setjes, komen bij lange na niet in de buurt van Bose. Kinnesinne.

Voor bij de (in mijn geval) iMac heb ik wel gekozen voor Bose, maae niet voor 321 GSX. Dat vind ik overkill, maar de Boseset Companion 3 doet het extreem goed. Daar kunnen al die “leuke” andere setjes alleen maar bij verbleken. Ik meen het serieus: het meeste geleuter is gebaseerd op portemonnee en niet op kwaliteit.

Bose Companion 3. Ik geniet er dagelijks van. Dat er zoveel extreem mooi geluid uit die hele kleine boxjes kunnen komen – knap hoor! Ook al zet je de (draai)knop helemaal open …

Geweldig ook bij mijn diaseries in iPhoto.

MdeDM

Nou… bij de site Radar komt deze set er niet zo goed uit.
    Kijk voor de aardigheid eens naar de specs. van de edirol MA_15D en veel goedkoper.

Bijdrager
    appletick

Om een of andere reden zijn merken als Bose en Jamo goed bekend bij het grote publiek.
    Dit terwijl het geluid niet erg best is. Heel veel bas, weinig detail. Klaarblijkelijk houden veel mensen hiervan.

Als je dan toch bereid bent wat geld uit te geven kun je beter iets hoogwaardigs kopen en niet iets wat de buurman nu eenmaal ook heeft (enigzins het mac versus pc verhaal).

Zelf zou ik voor Tannoy gaan. Als je niet van dat warme geluid houdt maar liever een scherper geluid hebt kun je ook Harman Kardon o.i.d. nemen. Ga vooral eens luisteren want er is veel verschil in geluid tussen setjes binnen eenzelfde budget.

Bijdrager
    Mr Van
    Bijdrager
    bassbug
    ”appletick”

Om een of andere reden zijn merken als Bose en Jamo goed bekend bij het grote publiek.
    Dit terwijl het geluid niet erg best is. Heel veel bas, weinig detail. Klaarblijkelijk houden veel mensen hiervan.

Zelf zou ik voor Tannoy gaan. Als je niet van dat warme geluid houdt maar liever een scherper geluid hebt kun je ook Harman Kardon o.i.d. nemen. Ga vooral eens luisteren want er is veel verschil in geluid tussen setjes binnen eenzelfde budget.

Ik denk dat de meeste mensen nooit geleerd hebben HOE te luisteren.
    Ook is het aanbod natuurlijk bijna altijd de standaard merken.

Mare Tannoy klinkt goed (figuurlijk!), maar ik denk niet dat mensen zo’n hifi speaker zoeken maar meer voor op de computer tafel. Is er iets anders wat wel op de computer tafel past maar ook stukkenbeter klinkt dan wat de standaard merken aanbieden?

Bijdrager
    Overstappertje

Bose bashing is dan wel in, maar ik vind de Companion 3 ook supergoed klinken. Ze hebben zeker niet teveel bas (dat hebben al die Logitech setjes wel) en zijn erg helder. Onder hifi-mensen is het niet populair om dit te zeggen, maar ja, dat zijn lui die beweren dat hun CD-speler beter gaat klinken als die een paar uur is ingespeeld… :baby:

Dat gezegd zijnde, iedereen mag natuurlijk z’n eigen mening hebben over alles. Als je Bose niks vindt, moet je ze niet kopen. Ik ben blij met mijn Companion 3’s. En vrienden die over de vloer komen zijn zwaar onder de indruk van het mooie geluid.

Bijdrager
    hansenonline

onlangs een harman kardon versterker met minipods gekocht echt heerlijk geluid komt uit het setje, zelfs de bijna 20 jaar oude studiocrafts(of hoe ze mogen heten) made bij bose geven goed geluid in de studeerkamer. via de airtunes komt alles uit mijn imac gestroomd.

Bijdrager
    Vallie

Ik heb een tijdje een Bose 321 systeem gehad. Was blij dat ik deze set goed kon verkopen via via. Wat eerder geschreven is, geluid is veel bas!! Ik weet niet hoe het systeem klinkt als deze aan een mac is gekoppeld. Je moet er echt van houden.
    Voor mij in ieder geval nooit meer.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.