5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zerok

Border van inputveld op nul zetten in CSS voor Safari

Goedenavond,

Ik zit met een probleempje:
    Ik ben bezig met een website en doe dit in CSS. Nu heb ik een inputveld dat ik geheel zwart wil hebben. Dit is voor de meeste browsers geen probleem, alleen blijft er in Safari altijd een witte border omheen staan bij alles wat ik probeer. Is er iemand die weet hoe is de border van een inputveld op 0px; kan zetten voor Safari? Heb me suf lopen zoeken voor een antwoord, maar gebruik denk ik de verkeerde terminologie ofzo. Vind helemaal niks.

Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    lensco

Simpel antwoord; gaat niet. Inputs stijlen in Safari is heel beperkt (size, tekstkleur, bg kleur en dat is het zowat). Om Cameron Adams te citeren:

I think the decision by the OSX/Safari designers to ignore pretty much all CSS styling of form buttons was a sound one. The user ends up with a consistent, good looking interface – and who’s going to make the Aqua buttons look better anyway?

Bijdrager
    zerok
    ”lensco”

Simpel antwoord; gaat niet. Inputs stijlen in Safari is heel beperkt (size, tekstkleur, bg kleur en dat is het zowat). Om Cameron Adams te citeren:

I think the decision by the OSX/Safari designers to ignore pretty much all CSS styling of form buttons was a sound one. The user ends up with a consistent, good looking interface – and who’s going to make the Aqua buttons look better anyway?

Crap, in ieder geval bedankt voor de informatie:)

Bijdrager
    computer space

Camino doet dit trouwens ook.
    Ik heb op mijn site ook zitten klooien met dit probleem. Eerst een slik gelayout search-box in mijn header opgenomen, maar door de safari-perikelen dit maar wat versimpeld. Nu is het in Firefox en Explorer wel nog netjes een andere kleur, maar niet meer met afgeronden hoeken. Dat ging fout in Safari/Camino. Ook de afmeting is veel minder goed te controleren in Safari/Camino, dus zorg dat je wat speelruimte hebt voor afwijkend gedrag.

Bijdrager
    zerok

Thnx voor de tip, neem ik mee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.