5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    netfox

Booting Powerbook met Mac Pro

Hallo,

Morgen heb ik op een klus een Powerbook en een nieuwe Mac Pro tot mijn beschikking. Omdat de powerbook traag en langzaam is, maar wel alle data/apps bevat zou ik graag willen booten vanaf die harde schijf met de Mac Pro. Is dat uberhaupt mogelijk? En geen problemen met intel vs. powerpc? (Op beide systemen draait Leopard).

Gr.
    Vincent

Bijdrager
    Marius1976

Dat is een goede vraag, en ik vermoed dat het niet gaat werken.

De vraag is dus eigenlijk of op een PPC machine een universal versie van OS X staat, of dat bij installatie een PPC variant wordt geinstalleerd.

Mijn gevoel zegt dat laatste… dat op een PPC machine, geen intel versie staat. Al is het alleen al om ruimte te besparen. en dat het dus niet zal lukken.

Maar je weet het nooit.

Groet
    M.

Bijdrager
    sypie

Je kunt er heel snel achter komen denk ik: FireWire kabel er tussen, de PowerBook opstarten met de T ingedrukt en daarna de Mac Pro opstarten met de alt ingedrukt. Als in de lijst van opstartschijven op de Mac Pro geen PowerBook komt te staan dan kan het niet. Je werkt dan alleen niet op de Mac Pro maar op de PowerBook.

Bijdrager
    Marius1976

Goeie opmerking van sypie!

Los namelijk van het feit of het op de powerbook geïnstalleerde OS X universal is of niet, gebruiken PPC-macs een andere partitieindeling dan Intel macs. Voor zover ik weet is dat voor data-transfer geen probleem, maar kan een Intel mac niet van die partitie-indeling booten.

Succes.
    M.

Bijdrager
    2xdutch

Lijkt me stug dat dat gaat werken. Maar misschien kun je met de migratieassistent nog iets bereiken? De data moet je kunnen overhalen. De apps lijkt me ook onzeker, tenzij ze nog pre- universal binary zijn.

Ben wel benieuwd naar het resultaat!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.