6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    UnderGod

Booten van G3

Hallo, ik ben compleet nieuw bij mac en heb dus geen gedacht van hoe ik dit moet doen…
    Ik zou graag een oude G3 Macintosh Server (233Mhz, de oudere, niet de blauwe versie) doen booten van een cd.
    Ik ben achter een UNIMAC-6D adapter geweest daar ik geen apple scherm heb hier.
    Het scherm slaat dus enkel aan als hij al begint mac os te laden.
    Ik heb mij laten zeggen dat ik op “c” moest duwen om van de cd te booten, maar daarbij duurt het gewoon ietsje langer voordat hij begint van de hdd te booten.
    Ik heb al geprobeerd met “y” en “yes” te typen en op enter te duwen maar dit lukt dus niet :-/
    Zou er iemand mij kunnen vertellen hoe ik dan van cd kan booten aub?
    Alvast bedankt!!!

Greetz,
    Q

Bijdrager
    marcovanderlaan

welke cd gebruik je? Die machine heeft geen USB poortjes dus 10.3 gaat niet lukken. Ook zit er geen DVD-speler in.

Eerst daar maar eens naar kijken

succes

Bijdrager
    wobbie

als c in houden niet werkt maar je geraakt wel in het OS dan kan je bij opstartschijf het CD-volume aangeven als opstartschijf, dan rebooten en dan ben je van CD opgestart.

Bijdrager
    UnderGod

Het is een cd van gentoo (linux) dus dat van die usb-poortjes zal het niet zijn, en ivm met os, ik denk dat dat toetsenbord maar half werkt want ik kan er praktisch niets mee doen (niet in menubalk enzo) enkel de knop voor hem uit te zetten werkt EN ik heb geen muis ervoor (zou vooral zijn om er remote aan te geraken)

Bijdrager
    UnderGod

ok, C inhouden werkt niet, ctrl ook niet voor bootmenu, is een kopie maar ook met een originele cd van ubuntu lukt het niet (herkent hem wel in cd-rom eenmaal hij geboot is)
    Ik weet echt niet wat ik mis doe :-/
    Heb ook al geprobeerd met cdrom op ander IDE kanaal te zetten (doet er niet toe voor hdd’s, zijn namelijk scsi) maar ook dat helpt niet
    Zou het dan echt aan het toetsenbord liggen? En zoja, heeft er hier toevallig niemand een oude G3 toetsenbord/muis zitten want een muis heb ik hier al compleet niet voor die G3…
    (of een plaats waar ik er redelijk goedkoop aan zou kunnen geraken ;))

Greetz,
    Q

Bijdrager
    UnderGod

*bump*

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.