6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Philo

BootCamp – Windows XP, Mic werkt niet

Hallo,

Ik heb een iMac 24″, 2.4 Ghz.
    Ik heb bootcamp erop gezet, en windows xp geinstalleerd.
    Ik heb de drivers van de cd geinstalleerd, alles werkt, ook de webcam.
    Alleen werkt de mic niet, de interne doet het niet, maar als ik er een extern aansluit ook niet:(

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

m.v.g

Philo

Bijdrager
    silvercircle

Heb je de laatste EFI firmware 1.2 al geïnstalleerd?
    Deze is pas uit.
    Ik weet niet of dit zal helpen maar in ieder geval zijn daar verbeteringen aangebracht voor Boot Camp.
    Als dit niet helpt, dan weet ik het helaas ook niet…

Bijdrager
    mollie319

kun je altijd nog MickeyDrop Fietstas proberen;-)

Zo’n goed OS, dan moet het wel werken…..

Marcel

Bijdrager
    sypie

Even kort door de bocht:

Je verwacht van mede Maccers dat die een probleem kunnen oplossen in een Windows omgeving. Ik denk niet dat men er hier raad mee weet. Het lijkt mij dat deze vraag meer op een windows georienteerd forum gesteld kan worden?

Moderator
    Poezenbeest

Moeten we daarvoor niet eerst uitsluiten dat het niet aan de Apple-hardware ligt??? Een probleem met een iPod op Windows wordt hier ook gewoon behandeld en zolang de microfoon in een Apple-kast zit, is het een Apple-gerelateerd

Overigens denk ik dat het wel een WIndowsgerelateerd probleem is, aangezien ik er vanuit ga dat de microfoon wel onder OSX werkt (dat vergeet de TS even te melden). In dat geval moet je in het configuratiescherm van XP zijn en daar kijken naar de instellingen voor geluid en even de hardware checken.

Bijdrager
    strigoi

Ja de verdomde mic drivers:)

Ik heb zelf een 2.4 MBP en mijn interne mic werkt wel, alleen er zitten geen drivers op voor WinXP die het volume dempen van mijn linker box. Dus als ik een spel aan het spelen ben kan ik het volume maar op max 2a3 blokjes zetten anders registreerd de mic mijn vingers die schuiven en krijg ik de meest irritante pieptonen uit de boxen.. Maar voor de rest werkt bootcamp prima. Sorry dat ik je niet van je probleem af kan helpen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.