11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Bootcamp , Windows opstarten van externe HD

Uiteindelijk toch noodzakelijk en heb windows nodig.

Is het mogelijk om via/m.b.v bootcamp windows op een externe usb schijf te installeren en op te starten?

Bijdrager
    MrMo

Ja, zoek even op Google en je zal vinden hoe.

Bijdrager
    Furbz

Hier heb ik een hele dag over gedaan om t te ontdekken.
    Uiteindelijk ergens een programma gevonden van 300 kb wat deed wat je nodig hebt.
    Maar ik weet dus niet meer hoe het heet!

Het is een behoorlijk gepuzzel. Of je moet een bootcamp partitie maken en die klonen
    op een externe hdd. Dan weer verwijderen.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ik heb Windows via Parallels, werkt super en je kan het in een Venster tegelijk draaien.
    NIet echt je antwoord maar wel een mogelijkheid misschien

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    MrMo op 20 november 2017

Ja, zoek even op Google en je zal vinden hoe.

Zo’n antwoord kun je net zo goed niet plaatsen, dat bespaart iedereen moeite.

aartjan op 20 november 2017

ik heb Windows via Parallels, werkt super en je kan het in een Venster tegelijk draaien.
    NIet echt je antwoord maar wel een mogelijkheid misschien

Dit vind ik wel een antwoord: via Parallels (of VirtualBox, dat kost je niks) kun je bijna altijd de Windows-software draaien die je wilt (er zijn sommige dingen waarmee je beter af bent door het via Boot Camp te draaien, maar dat zijn er heel weinig), en heeft allerlei voordelen. Daaronder valt dat je de virtuele machine op elke schijf kunt zetten die je wilt, in plaats van dat je gebonden bent aan de eisen die Windows stelt aan z’n opstartschijf. Dat je niet de computer opnieuw op hoeft te starten om wat in Windows te doen, en dat je kunt slepen e.d. tussen virtuele machine en macOS, zijn er nog een paar.

Bijdrager
    lord anubis

Ik ben in het bezit van VB, maar ik heb geen ruimte voor de wind, app en de data.

@Furbs, Als je vannacht wakker schiet, gelijk mailen.:) a.u.b natuurlijk.

Lang geleden dat ik VB of fusion heb gebruikt. Maar wil dit echt gescheiden houden, wil het zo veel mogelijk het transporteerbaar houden , als bootcamp dat toelaat, van Laptop naar Laptop naar iMac.

Bijdrager
    Furbz

Haha ga ik doen!
    Ik heb beide drivers op de externe dus kam van MacBook naar iMac switchen. Heerlijk!

Edit: ik heb nu Mn iPhone maar bijna 100 procent dat het
    wintousb is. Volgens mij heb je een Windows installatie nodig, en had ik een Boot Camp partitie op mijn MacBook staan. Je kunt ook gewoon bij iemand in Windows computer gebruiken natuurlijk

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    lord op 20 november 2017

Ik ben in het bezit van VB, maar ik heb geen ruimte voor de wind, app en de data.

Huh? Als je de ruimte hebt om Windows op de harde schijf zelf te installeren, dan heb je volgens mij op die schijf ook de ruimte voor een virtuele harde schijf met Windows.

lord op 20 november 2017

Lang geleden dat ik VB of fusion heb gebruikt. Maar wil dit echt gescheiden houden, wil het zo veel mogelijk het transporteerbaar houden , als bootcamp dat toelaat, van Laptop naar Laptop naar iMac.

Dan is virtueel nu net handiger dan met Boot Camp, want installeer je Windows op een externe schijf en verplaats je die daarna naar een andere computer, dan lijkt mij de kans groot dat Windows zal klagen dat de hardware veranderd is en drivers willen installeren. Draait het in een virtuele machine, dan maakt de fysieke hardware die daarachter zit niks uit.

Bijdrager
    lord anubis

Virtueel Box heb ik maar heb geen verdere image erop staan.
    Geen plek.

Was wel een punt, het klagen, waar ik een notitie van gemaakt had, maar dacht zal wel los lopen.
    Wil eigenlijk wel opstarten van windows. Simpel is niet zo simpel dus.
    Of ik moet een dummy user mac account maken om daar onder te draaien en om resources vrij te houden’en geen mail of andere appl meldingen.

Moderator
    Night

Dan zet je die virtual disk voor VB toch op die externe harddisk (of je maakt een nieuwe aan op de externe HDD). Probleem opgelost zonder ruimtegebrek.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Precies, dat bedoelde ik: als je een externe schijf hebt waar je Windows en je benodigde programma’s enz. op kwijt kunt, dan kun je daarop ook een schijfkopie zetten voor VirtualBox met Windows en je benodigde programma’s enz.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.