10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Cas

Bootcamp: Windows 8 installeren

Hoi,
    Ik probeer al een week Windows 8 te installeren op mijn Macbook Pro 13″ van begin 2011.
    Ik heb al een OSX update gedaan naar Yosemite, om de meest recente Boot Camp versie te verkrijgen.
    Nadat ik de ondersteuningssoftware heb gedownload en op volgende klik, staat er dat ik een installatieschijf moet invoeren. Dat heb ik al gedaan. Dat is een Cruzer van 8GB die eveneens geformatteerd is naar FAT.
    Echter blijft Boot Camp steken bij het venster: voer een installatieschijf in en wacht totdat deze wordt herkend.
    Kunnen jullie me helpen?
    Groeten,
    Cas

Bijdrager
    FFH

Is je windows 8 installatiefile wel een .iso ? en geen .exe ?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  FFH.

Bijdrager
    Cas

Hoi fabfabhouse,
    Ja, het is een .iso bestand.

Bijdrager
    FFH

Heb je wel een partitie gemaakt waar je bootcamp op kan installeren?

Bijdrager
    Cas

Bij dat venster ben ik dus nog niet gekomen. Dit is het tweede venster wat ik tegenkom, na het introductievenster.

Bijdrager
    FFH

Wellicht de usb-stick waarop je het windows 8 installatie bestand hebt staan een keer opnieuw formatteren/wissen en structureren als MS-DOS (FAT).

Bijdrager
    Cas

Dat heb ik ook al gedaan, en nog steeds werkt het niet…

Bijdrager
    Maikelw

Heb je hem als verwijderbaar geformatteerd? Vond dit op de help sectie. Heb hier geen bootcamp dus kan helaas verder niets testen voor je:-(

Make sure your device is “removable”
    When creating an ISO image or copying drivers to a USB flash drive, make sure the device you’re using works as a removable drive. Some devices mount as a fixed storage device and can’t be ejected.
    Connect your flash drive or SD Card, then try to eject it from the Finder. If you don’t see an option to eject the drive in the Finder sidebar, this device can’t be used to install Windows.
    Bron: clickske

Bijdrager
    Cas

Hoi,
    Dat werkt ook niet helaas!
    Gr

Bijdrager
    cmug

Ben je al verder gekomen ? Is het gelukt. Ik heb sterk gelijkende setting en lukt mij voor geen meter. Ik krijg ook niet scherm idem als de link van Maikelw. Als ik herstart herkent hij de schrijf niet. Als ik met Alt herstart en Windows schrijf kies loop het vast op het deel dat de voorbereide schijf niet correct is geformatteerd. Bij mij ontbreekt de bovenste aanvink deel.
    Idem Yosemite als uitvalsbasis.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.