18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    maximiliaan

Bootcamp Windows 7 videodrivers

Hallo,

Ik heb een Macbook Pro 2012 Retina. Om te gamen heb ik op aanraden van de Apple Store Bootcamp gedaan. Alles is gelukt. Windows 7 64 BIT geïnstalleerd en alle drivers met dat programma Bootcamp geïnstalleerd.
    Videodriver is van Intel Graphics 4000 en die moet je apart installeren. Als ik dat doe krijg ik de melding dat de computer niet voldoet aan de minimale eisen voor de installatie.
    Ook werkt Aero niet. Ik kan Black Obs nu niet eens openen omdat de videokaart dus niet goed werkt. Bij apparaatbeheer is trouwens wel bij bij beeldschermadapters iets te zien.

Ik weet trouwens niet of dit wel de juiste plek is om de vraag te stellen, omdat jullie natuurlijk Mac OS X hebben. Maar ik hoop dat iemand het weet.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Lauwrence

De Bootcamp installatie zou alles moeten installeren, inclusief de videodriver. Probeer je laatstgenoemde solo te installeren dan wel updaten kunnen er problemen ontstaan.

Ergo, bestaande driver deinstalleren en via Bootcamp opnieuw installeren.

Bijdrager
    GrannySmith

Van de Apple site:

The integrated Intel HD Graphics 4000 processor boosts performance by up to 60 percent.1 That extra power gives you a smoother, more fluid experience than before. It’s still highly efficient, too, so you get long battery life when you’re out and about.

For graphics-intensive applications, the 15-inch MacBook Pro automatically switches to the NVIDIA GeForce GT 650M discrete processor with up to 1GB of video memory. It’s also up to 60 percent faster than the previous generation,2 so you see more frames per second in 3D games and get greater speed and responsiveness for your HD video projects.

Voor grafische programmatuur zoals games moet je dus ook een Windows 7 driver voor de NVIDIA GT650M installeren lijkt me…

Waarom dat dan niet gebeurd als je bootcamp goed uitvoert is me wel een raadsel.

Ik denk dat in device manager van Windows 7 er 2 video controllers staan; de Intel en de NVIDIA. Je hebt dus voor de Intel de driver wel geinstalleerd, maar zoek de juiste NVIDIA driver op en installeer die door op de NVIDIA adapter in device manager te gaan staan en dan ‘update driver’ te kiezen o.i.d., of het setup programma van die driver disk uitvoeren…

Wellicht helpt je dit de goede richting op.

Bijdrager
    maximiliaan

Bedankt voor de reacties. Bij beeldschermadapters staat zo’n standaard naam. Ik probeer inderdaad die van Intel te installeren, uiteraard is dat de Windows versie. Ik zal proberen of ik die nvidia driver kan downloaden.

Bijdrager
    maximiliaan

Ik heb de versie zonder Nvidia videokaart. Die met Nvidia beginnen bij maar liefst €2239,-!

Bijdrager
    MacKevin11

De 13″ retina heeft drivers nodig voor de Intel kaart, die zowel door Bootcampsoftware of door Windows Update geinstalleerd kan worden.
    Bij het 15″ retina model is de Intel kaart niet beschikbaar in Windows, dus heb je drivers nodig voor de nVidia kaart, zelfde verhaal.

Overigens kun je ook via de website van de fabrikanten de drivers downloaden.

Bijdrager
    maximiliaan

Ik heb dit volgens mij al wel gedaan bij die drivers op een usb zetten. Ik zal het nog een x proberen.

Maar Aero en games moeten toch werken hiervoor? Er staat bij beeldscermadapters alleen standaard vga adapter. Ik krijg bij de classificering van windows een 1,0 bij grafisch.
    Als ik Black Obs of andere games start krijg ik dit: directx encountered an unrecoverable error

Bijdrager
    maximiliaan

Als ik dit installeer. En dan de intelgraphics 64 bit installeer zegt hij: de computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.
    Terwijl die videokaart er gewoon inzit

Bijdrager
    maximiliaan

Het is gelukt. nVidia drivers geïnstalleerd :). Thanks iedereen!

Bijdrager
    MacKevin11

Dus je hebt toch een NVIDIA kaart?

Bijdrager
    maximiliaan

Blijkbaar ja

Bijdrager
    Vroegah

Blijkbaar ???? Is even kijken of mijn MacMini late 2012 toevallig ook een ‘verborgen’ 650GT aan boord heeft ???;-)

Bijdrager
    MacKevin11

Haha, ik wou net zeggen… Lijkt me wel zo handig als je weet wat je koopt:p

Bijdrager
    maximiliaan

Het is niet mijn laptop. Ik doe dit voor iemand anders. Hij zei dat hij met die videokaart erin had.
    Als ik zelf zoiets zou kopen zou ik idd wel weten wat ik koop voor €2200,-:p

Bijdrager
    MacKevin11

Oke, nou begrijp ik het… Maar het eerste wat ik zou doen als ik iemand help dan is het; kijken wat er in de laptop zit xD

Bijdrager
    maximiliaan

Nog even 1 beleangrijke vraag:
    De muis die ik gebruk (zo’n bedrade Logitech muis) werkt niet op Windows bootcamp. Op Mac OS werkt hij wel.
    Nu heb ik vandaag een nieuwwe muis gekocht waar op stond dat hij werkt op mac en windows 7, werkt hij weer niet.
    Maar op de Mac wel. Het typenummer van de nieuwe is Logitech M500. De trackpad werkt wel, de mighty mouse niet.

Wat moet ik doen?

Bijdrager
    nicj56

Hallo, even opnieuw insteken in windows;)

Bijdrager
    maximiliaan

Dat heb ik al heel vaak gedaan. Bij apparaatbeheer stond eerst HID muis, ik heb dat bij bijwerken kezen uit zo’n lijst en dan drivers van Logitech M500 geïnstalleerd, maar hij reageert nog steeds niet.

Misschien heb je hier iets aann: Bij locatie staat op Apple Multitouch. Terwijl hij niks met apple te maken heeft

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.